پارک‌های جنگلی بسیار جالب و دیدنی هستند از این رو با ما همراه باشید و درباره پرطرفدارترین پارک جنگلی گیلان بدانید.

پرطرفدارترین پارک جنگلی گیلان / پارک جنگلی سراوان رشت؛ جاذبه ای جالب و دیدنی

سلام نو _ سرویس گردشگری: این پارک جنگلی با ۱۴۸۷ هکتار وسعت در ارتفاع ۵۰ تا ۲۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد. از مجموع وسعت این پارک، ۲۱۰ هکتار آن حفاظت شده است و ۵۲۱ هکتار آن به تفرج گسترده و ۷۵۶ هکتار آن به تفرج متمرکز اختصاص دارد.

ﻃﻮل ﺷﻤﺎﻟﯽ و ﺟﻨﻮﺑﯽ جنگل سراوان ۷۶۰۰ ﻣﺘﺮ و ﻋﺮض ﻣﺘﻮﺳﻂ آن در ﺟﻬﺖ ﺷﺮﻗﯽ- ﻏﺮﺑﯽ ۲ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ است.

پیش از سال ۱۳۷۰ این پارک بخشی از جنگل های سری سه سراوان بود که حدود ۳۰۰ هکتار آن جدا شد و به شکل پارک جنگلی در آمد.

در این زمان قسمت بزرگی از منطقه را درختان سوزنی برگ دست‌کاشت تشکیل می دادند که پس از رسیدن به سن بهره برداری قطع شده و مورد استفاده قرار گرفته اند.

درسال ۱۳۷۸ نیز طرح مدیریت و بهره وری پارک جنگلی سراوان براساس شرح خدمات تهیه طرح های پارک‌داری مصوب سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تدوین و تصویب شد تا حفظ و احیای آن راحت تر صورت گیرد.

فاصله رشت تا پارک جنگلی سراوان

با خروج از شهر رشت و طی کردن حدود ۱۷ کیلومتر در جاده رشت - تهران، یکی از جاذبه های دیدنی استان گیلان خودش را به ما می نمایاند.

پارک جنگلی سراوان، از ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﺮﺻﻪ ﻫﺎی ﺟﻨﮕﻠﯽ ﮔﯿﻼن است که مجموعه ای کم نظیر از ﮔﻮﻧﻪ ﻫﺎی ﻣﺘﻨﻮع و نادر ﮔﯿﺎﻫﯽ، ذﺧﺎﯾﺮ ژﻧﺘﯿﮑﯽ و ﭼﺸﻢ اﻧﺪازﻫﺎی بی نظیری را در خود دارد.

پرطرفدارترین پارک جنگلی گیلان / پارک جنگلی سراوان رشت؛ جاذبه ای جالب و دیدنی

نزدیکی پارک جنگلی سراوان به مرکز استان و مجاورت با جاده سراسری که دسترسی آسان را فراهم می کند، باعث شده تا این پارک در زمره پارک های جنگلی مهم قرار گیرد و یکی از جاذبه های طبیعی گردشگری برای شهر رشت محسوب شود.

سالانه این پارک از گردشگران زیادی میزبانی می کند و خاطره ای خوش برای شان رقم می زند.

در بدو ورود به پارک جنگلی سراوان در سمت چپ خود به جلوه ای تماشایی از دریاچه این پارک برخورد می کنید که در ابتدا همچون زمینی پوشیده از چمن به نظر می رسد؛ اما کمی که دقت کنید متوجه حضور دو قایق می شوید که شما را به گشت و گذاری متفاوت دعوت می کنند.

با سوار شدن بر این قایق ها می توانید به درون جنگل بروید و غرق در سکوت و آرامش، از کشف زیبایی های خلقت لذت ببرید.

هر چه در پارک پیش می روید، صدای عبور آب بیشتر به گوش تان می رسد و شما را وسوسه می کند تا لحظه ای توقف کنید و به تماشای گذر آب در رودخانه ای زیبا نشینید.

کنار رودخانه از شلوغ ترین قسمت های پارک سراوان است و افراد زیادی ترجیح می دهند در اینجا پیک نیکی برپا کرده و روز خوشی را برای خود بسازند.

بهترین زمان سفر به مرداب سراوان

دریاچه سراوان و پارک جنگلی سراوان از زیباترین جاهای دیدنی رشت هستند و در تمام روزهای سال زیبایی خود را حفظ می‌کنند. بسته به سلیقه شما هر زمانی از سال می‌تواند بهترین زمان سفر به دریاچه سراوان باشد.

اگر برای پیاده‌روی و گردش و همین طور قایق سواری در دریاچه سراوان به این منطقه سفر می‌کنید، فصل‌های بهار و تابستان برای شما انتخاب‌های مناسبی هستند. در این زمان از سال دریاچه کاملا سبز می‌شود و هوا معتدل است.

پرطرفدارترین پارک جنگلی گیلان / پارک جنگلی سراوان رشت؛ جاذبه ای جالب و دیدنی

گرچه در وسط تابستان کمی هوا گرم‌تر می‌شود، اما به‌دلیل مرتفع بودن پارک جنگلی و پوشش انبوه درختان، آب و هوای آن بسیار خنک‌تر از مناطق اطراف است.

در فصل پاییز طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را می‌توانید در اطراف دریاچه سراوان و پارک جنگلی ببینید. در بیشتر روزهای پاییز، بارش این منطقه را فرا می‌گیرد و در زمان بارندگی‌های شدید، امکان استفاده از تفریح‌های دریاچه و پارک جنگلی سراوان وجود ندارد.

دریاچه سراوان در پاییز برای علاقه‌مندان به عکاسی، بهترین زمان سفر به حساب می‌آید.

در فصل زمستان دریاچه سراوان خلوت‌ترین زمان گردشگری را می‌گذراند. به‌دلیل سرمای هوای جنگل در زمستان، تعداد بازدیدکنندگان بسیار محدود می‌شود، اما دریاچه سراوان پوشیده از برف در میان جنگل در زمستان خودنمایی می‌کند و منظره‌ای تماشایی می‌سازد.

اگر تحمل سرما برای شما سخت نیست، سفر در زمستان به دریاچه سراوان می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای شما رقم بزند.

اقامتگاه‌های بومگردی در رشت و اطراف آن، فضاهایی کاملا سنتی دارند و امکانات مناسبی به گردشگران ارائه می‌کنند.

روبه‌روی پارک جنگلی سراوان و در مناطق نزدیک به آن نیز،‌ ویلاها و خانه‌های روستایی مناسب برای اجاره وجود دارند. اگر تمایل به اقامت در نزدیکی دریاچه سراوان و پارک جنگلی دارید، این مکان‌ها انتخاب‌های مناسبی هستند و تنوع بالایی هم دارند.

محوطه داخل پارک جنگلی سراوان برای علاقه‌مندان کمپ کردن در طبیعت می‌تواند بسیار جذاب باشد. در اطراف مرداب سراوان امکانات محدودی برای اقامت شبانه وجود دارد، اما سرویس بهداشتی و سکوهای اقامتی در پارک ساخته‌اند.

پرطرفدارترین پارک جنگلی گیلان / پارک جنگلی سراوان رشت؛ جاذبه ای جالب و دیدنی

پارک جنگلی سراوان منطقه‌ای بکر و جنگلی است. برای گذراندن پیک نیک یک روزه در این منطقه، تمام وسایل مورد نیاز خود را همراه ببرید. در این پارک جنگلی سکو و آلاچیق برای اقامت تعبیه کرده‌اند؛ اما غذا و آب کافی همراه داشته باشید.

اگر قصد آشپزی در طبیعت را دارید، در روشن کردن آتش احتیاط کنید و از جاهایی که قبلا آتش روشن کرده‌اند، استفاده کنید. برای کمپ کردن در طبیعت و اقامت شبانه نیز، لازم است همه وسایل لازم را با خود ببرید.

کیسه خواب مناسب برای حفاظت از شما در شب بسیار کاربردی است.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید