با اینکه امروزه تنوع شکلات‌ها زیاد است اما برخی شکلات ها مزه بهشت می دهند و نمی توان از خرید آنها اجتناب کرد.

شکلات شیرین یا شکلات تلخ؟ / مقایسه بهترین برندها

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، هنگام خرید شکلات، تنوع و تعدد شکلات‌ها و مصارف مختلف آن‌ها تصمیم گیری را سخت می‌کنند. مطالعه این مطلب شما را برای تصمیم گیری بهتر هنگام خرید شکلات تلخ یا شکلات شیرین راهنمایی می‌کند. با ما همراه باشید.

تنوع شکلات‌ها

شکلات خوراکی خوشمزه و پرطرفداری که با درصد کاکائوهای مختلف تولید می‌شود و هر درصد، طعم خاص و لذیذ منحصربه‌فردی دارد. علاوه بر درصد، شکلات‌ها اندازه، بسته بندی و طرح‌های متفاوتی دارند و در کشورهای متعدد و تحت لیسانس برندهای جهانی مختلف تولید می‌شوند. موقع تصمیم گیری برای خرید شکلات ابتدا در نظر بگیرید که هدفتان از خرید شکلات چیست؟ در ادامه در مورد انواع مختلف شکلات‌ها و موارد مصرف‌ آن‌ها توضیح خواهیم داد تا راحت‌تر در مورد اینکه خرید شکلات تلخ بهتر است یا شکلات شیرین؟ تصمیم بگیرید.

شکلات تلخ، خوراکی پرخاصیت

شکلات تلخ فواید خیلی زیادی برای سلامتی شما دارد، درصد کاکائو شکلات تلخ هر چقدر بالاتر باشد فواید بیشتری خواهد داشت. برای نمونه در سلامت دهان و دندان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و تقویت سیستم ایمنی بدن شما نقش دارد. اگر شکلات تلخ را در حد تعادل مصرف کنید، از فواید بیشمار آن بهره‌مند می‌شوید. از آنجایی که شکلات تلخ شکر خیلی کمی دارد برای افراد بیشتری از جامعه قابل مصرف می‌باشد؛ برای مثال افرادی که اضافه وزن و یا دیابت دارند هم می‌توانند شکلات تلخ بخورند. با خرید شکلات تلخ شما بدون نگرانی از کالری و افزایش وزن می‌توانید از شکلات لذت ببرید چرا که شکلات تلخ حتی باعث لاغری و کاهش وزن شما می‌شود.

جالب است که مصرف شکلات تلخ در افراد مسن نیز مفید است و از زوال عقل و کندی ذهن آنها جلوگیری می‌کند. شکلات تلخ، یک خوردنی تلخ و مفیدی که گزینه‌ بسیار خوبی برای میان وعده و حتی پذیرایی در مهمانی‌های شما است. شکلات‌های تلخ در اندازه‌های بزرگ و به صورت تابلت و هم در اندازه‌های کوچک تولید می‌شوند و می‌توانید در هر جایی این شکلات‌های پرخاصیت را همراه خود داشته باشید؛ دانشگاه، محل کار، هنگام خرید و…

همچنین، شکلات‌های تلخ هم به صورت ساده و هم به صورت مغزدار و با ترکیب‌های مغزی متفاوت تولید می‌شوند.

شکلات شیرین، محبوب همه سنین

برای بعضی افراد طعم تلخی شکلات مطلوب نیست. اگر شما هم طرفدار طعم‌های شیرین‌تر هستید، گزینه مناسب برای شما خرید شکلات شیرین است. شکلات‌های شیرین درصد کاکائویی پایین تر از 50 درصد دارند و نسبت به شکلات‌های تلخ شکر بیشتری دارند. پس در مصرف و خرید شکلات‌های شیرین در مقایسه با شکلات‌های تلخ باید محتاط تر عمل کنید تا مضرات زیادی به بدنتان نرسد.

اگر برای فرزندان و کودکان خود شکلات می‌خرید ممکن است طعم تلخی شکلات تلخ برایشان خوشایند نباشد، در این مورد نیز بهتر است شکلات شیرین بخرید، شکلات‌های فانتزی شیرین برای کودکان بسیار جذاب هستند. تنوع طرح و بسته بندی شکلات‌های شیرین بسیار زیاد است. علاوه بر طراحی فانتزی که اشاره کردیم، بسته بندی کادویی شکلات‌های شیرین نیز بسیار شیک و جذاب است؛ هدیه‌ای شیک و خوشمزه.

برندهای شکلات‌های تلخ و شیرین

خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟

چندین سال است در کل جهان و حتی در کشور خودمان ایران صنعت شکلات سازی، کارخانه‌ها و شرکت‌های مربوط به شکلات فعالیت دارند. موضوع مهم این است که شما براساس فاکتورهای خریدی که در نظر گرفته‌اید در بین تنوع بالا و فضای رقابتی شدید از بین برندهای خارجی و ایرانی بهترین گزینه را انتخاب کنید در ادامه به طور مختصر به برندهای شکلات اشاره می‌کنیم.

برندهای خارجی شکلات

لینت (Lindt) برند شکلات کشور سوئیس

ریتراسپورت (Ritter Sport) برند شکلات کشور آلمان

نستله (Nestlé) برند شکلات کشور سوئیس

کد بری (Cadbury) برند شکلات کشور انگلستان

کیندر (Kinder) از کمپانی فررو ایتالیا

میلکا (Milka) تولید در کشورهای مختلف تحت لیسانس آمریکا

برندهای ایرانی شکلات

شکلات تلخ اوزل

شکلات تلخ آی سودا

شکلات تلخ مگا استار

شکلات تلخ برنوتی

شکلات تلخ سایرو

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید