بهترین زمان سفر به ییلاق سوادکوه، فصل بهار و تابستان است که طبیعت در سرسبزترین حالت خود قرار دارد.

ییلاق سوادکوه؛ بهشت گمشده در میان کوه‌های مازندران

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است فرار از گرمای تابستان و پناه بردن به خنکای دل‌انگیز ییلاق سوادکوه، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است که طراوت و شادابی را به روح و جان شما می‌بخشد. این سرزمین سرسبز در استان مازندران، گنجینه‌ای از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را در خود جای داده و مقصدی ایده‌آل برای سفرهای تابستانی به شمار می‌رود.

سفر به سوادکوه، سفری به دل طبیعت

سوادکوه، یکی از شهرستان‌های خوش آب و هوای استان مازندران است که در دامنه‌های البرز مرکزی و در همسایگی استان سمنان واقع شده است. این منطقه، بهشتی برای طبیعت‌دوستان است و جنگل‌های انبوه، آبشارهای خروشان، چشمه‌های جوشان و رودخانه‌های پرآب، چشم‌اندازهای بی‌نظیری را خلق کرده‌اند.

ییلاق سوادکوه در فصل بهار و تابستان، با طبیعت سرسبز و خنکای دل‌انگیزش، بهترین زمان برای سفر به این منطقه است. در این فصل، می‌توانید از طراوت گل‌ها و گیاهان، صدای دلنشین پرندگان و نسیم خنک کوهستان لذت ببرید و خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنید.

ییلاق سوادکوه؛ بهشت گمشده در میان کوه‌های مازندران

روستاهای ییلاقی سوادکوه

سوادکوه، سرزمین هزاران روستای بکر و سرسبز است که هر کدام جاذبه‌های منحصر به فرد خود را دارند. در این بخش، به معرفی چند روستای ییلاقی محبوب سوادکوه می‌پردازیم:

  • روستای برنت: این روستا که در جنوب سوادکوه واقع شده، آب و هوایی خنک و مطبوع دارد و در فصل تابستان، پناهگاه بسیاری از مسافران است. برنت، دارای طبیعتی بکر و آثار تاریخی ارزشمندی مانند یخچال‌های طبیعی، رودخانه‌ها، جنگل‌ها، کوه‌ها و چشمه‌های متعدد است. همچنین، آسیاب بادی، عمارت علی محمدخان و مدرسه علمیه از جمله بناهای تاریخی این روستا به شمار می‌روند.
  • روستای آلاشت: این روستای ییلاقی، به خاطر معماری سنتی ایرانی، طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری متعدد، از شهرت زیادی در بین مسافران برخوردار است. خانه‌های خشتی با سقف شیروانی چوبی، منظره‌ای چشم‌نواز به این روستا بخشیده‌اند. آبشار آلاشت، جنگل‌ها و مزارع سرسبز از جمله جاذبه‌های طبیعی این روستا هستند. موزه مردم‌شناسی آلاشت نیز، فرصتی برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ غنی این منطقه را به شما می‌دهد. ماهی غزل‌آلا کبابی، از جمله غذاهای خوشمزه و پرطرفدار این روستا است.
  • روستای دراسله: این روستا، مملو از آبشارهای زیبا، چشمه‌های طبیعی، دره‌های بکر و جنگل‌های انبوه است. قلعه اسپبهد خورشید، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی این روستا است که قدمت آن به اوایل دوران ظهور اسلام می‌رسد. روستای دراسله، در نزدیکی روستای آلاشت قرار دارد و می‌توانید از هر دو روستا دیدن کنید.
  • روستای اوریم: این روستای ییلاقی، در دهستان راستوپی واقع شده و دارای آب و هوایی خنک و مطبوع است. پل راه‌آهن اوریم، قلعه اوریم، جنگل‌ها و آبشارهای طبیعی از جمله جاذبه‌های این روستا هستند. خانه‌های روستایی با معماری محلی، زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده‌اند. کباب اوریم، آش اوریم، پلوی اوریم و شله اوریم از جمله غذاهای محلی و خوشمزه این روستا هستند.

ییلاق سوادکوه؛ بهشت گمشده در میان کوه‌های مازندران

کد خبرنگار: ۲۶
۱۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    5 1
    قابل توجه نگارنده متن الاشت شهر می باشد
  • احسان IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    1 0
    سلام چه فایده! این ساخت و سازهای بی حساب و کتاب آینده این منطقه را تهدید می کنه . متاسفانه زیادی خواهی بعضی انسانهای خودخواه و تخریب طبیعت تمامی نداره . خدا همه شان را به راه راست و انسانیت هدایت نماید.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    دراسله وبرنت واقعا زیباست
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    سلام چرا از روستای زیبا و تاریخی چرات تعریف نکردید که نام سوادکوه برگرفته از سنگ سیاه بزرگی است که در ارتفاعات همین روستا قرار دارد چرات دارای ایل بزرگ که دارای هفت طایفه با فامیلی خاص خود می باشد
  • حسین IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    به احترام بزرگترین روستای سوادکوه ( کارمزد بزرگ ) با طبیعت متفاوت و داشتن چشمه های فراوان و مصرف درمانی و شرب معدنی با سختی پایین ، معادن زغال‌سنگ پایه اقتصاد سوادکوه بزرگ ، عرض سلام دارم خدمت مردمان دلیر سوادکوه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید