با خرید این سوغاتی‌های منحصر به فرد، می‌توانید یادگاری‌های خاص و به یاد ماندنی از سفر خود به ترکیه را به خانه‌تان ببرید.

سوغاتی‌های خاص و منحصر به فردی که فقط در ترکیه می‌توانید پیدا کنید!

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است بازارهای ترکیه پر از رنگ‌ها، طعم‌ها و عطرهای مختلف هستند. در این میان، سوغاتی‌های منحصر به فردی هم وجود دارند که فقط و فقط می‌توانید آنها را در ترکیه، به خصوص در شهر استانبول پیدا کنید.

۱. کاشی‌های سرامیکی نقاشی شده با دست:

اگر به دنبال کاشی‌های سرامیکی با طرح‌های اصیل و سنتی هستید، حتماً به مغازه "ایزنیک آرت" در بازار بزرگ استانبول سر بزنید. این مغازه، بهترین مکان برای پیدا کردن کاشی‌های دست‌ساز ایزنیک است که قدمت آنها به دوران امپراتوری عثمانی می‌رسد.

۲. باقلوا:

هیچ سفری به ترکیه بدون چشیدن باقلوا کامل نمی‌شود! اما اگر به دنبال بهترین باقلوا هستید، باید به مغازه "بیلگو گلو" در بخش آسیایی استانبول بروید. باقلواهای این مغازه با پسته‌های مرغوب غازیان‌تپ و کره پخته می‌شوند و طعمی بی‌نظیر دارند.

۳. منسوجات:

برای خرید منسوجات رنگارنگ و باکیفیت، به فروشگاه "تولو" در بازار بزرگ استانبول بروید. در این فروشگاه، می‌توانید انواع روتختی، کیمونو، پیژامه و سایر منسوجات را با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع پیدا کنید.

۴. قهوه ترک:

طعم واقعی قهوه ترک را فقط می‌توانید در کافه "نوری توپلار" در نزدیکی بازار بزرگ استانبول تجربه کنید. این کافه که از سال ۱۸۹۰ فعالیت می‌کند، قهوه‌های خود را با روش سنتی و روی آتش هیزمی بو می‌دهد و طعمی اصیل و به یاد ماندنی به شما ارائه می‌دهد.

سوغاتی‌های خاص و منحصر به فردی که فقط در ترکیه می‌توانید پیدا کنید!

۵. لوازم حمام:

برای خرید لوازم حمام سنتی و باکیفیت، به فروشگاه "عبدالله" در بازار بزرگ استانبول بروید. در این فروشگاه، می‌توانید صابون‌های دست‌ساز طبیعی، حوله‌های دست‌بافت از جنس ابریشم، کتان و پنبه و سایر لوازم حمام را پیدا کنید.

۶. حوله‌های ارگانیک:

اگر به دنبال حوله‌های نرم و لطیف از جنس پنبه ارگانیک هستید، به فروشگاه "حمام جنیفر" در آراستا بازار بروید. این فروشگاه توسط یک کانادایی به نام "جنیفر گادت" تاسیس شده است و با بهترین بافندگان سنتی ترکیه همکاری می‌کند.

۷. فرش‌های کلاسیک ترکی:

برای خرید فرش‌های نفیس و باکیفیت ترکی، به مغازه‌های "Ethnicon" و "Dhoku" در بازار بزرگ استانبول بروید. این دو مغازه که توسط یک نفر اداره می‌شوند، بهترین نمونه‌های فرش‌های کلاسیک و مدرن ترکی را به شما ارائه می‌دهند.

۸. راحت‌الحلقوم‌های ترک:

برای چشیدن طعم واقعی راحت‌الحلقوم‌های ترکی، به مغازه "حاجی بکیر" در محله سلطان احمد بروید. این مغازه که از سال ۱۷۷۷ فعالیت می‌کند، قدمتی دیرینه دارد و انواع مختلف راحت‌الحلقوم‌های پسته‌ای، بادامی و سایر طعم‌ها را به شما عرضه می‌دهد.

سوغاتی‌های خاص و منحصر به فردی که فقط در ترکیه می‌توانید پیدا کنید!

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید