مخترع جوان خانم دکتر نیکو امتیازی موفق به اخذ مدال برنز مسابقات جهانی ژنو سوئیس شد.

کسب مدال برنز مسابقات جهانی ژنو سوئیس توسط خانم دکتر نیکو امتیازی

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی، با سلام بنده دکتر نیکو امتیازی، متولد ۱۳۷۰، پزشک و متخصص پاتولوژی و دارای رتبه برتر بورد تخصص، عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، استادیار مرکز اموزشی درمانی بیمارستان حضرت رسول اکرم و رییس بخش پاتولوژی بیمارستان شفا یحیاییان هستم.

۱. لطفا در رابطه با نوآوری و اختراعتون هم برامون توضیح بدید همانگونه که مستحضرید متاسفانه طیف زیادی از مردم جامعه چه در داخل و چه در خارج از کشور با بیماری کنسر یا همان سرطان دست و پنجه نرم میکنند و این بیماری مرموز و هوشمند گریبانگیر بسیاری از خانواده ها شده است، از طرفی دیگر درمان سرطان در پزشکی را می توان نقطه عطفی در این علم دانست. امروزه دارو و روشهای مختلفی در جهت تشخیص و درمان سرطان به ثبت و اختراع و تولید رسیده و عملکرد انها بسته به نوع سرطان و میزان پیشرفت آن یا اصطلاحا گرید بیماری متفاوت است. عمده ترین چالش در درمان سرطان تشخیص زود هنگام بیماری و همینطور اجتناب از عوارضهای جانبی پس از مصرف دارو میباشد، موضوعی که بنده رو به فکر روشی با حداقل عوارض و بهترین عملکرد فرو برد تا با مطالعه و تحقیقات گسترده و درپی کار با انتی بادی ها و تشخیص زودرس بیماران و درمان های تارگت تراپی شده توانستم نوعی از انتی بادی با خاصیت اختصاصی بر علیه گرانولوسیت های تومورال را خالص سازی و تولید کنم که باتوجه به قابلیت اختصاصی که دارد میتواند باعث از بین بردن لکوسیت های تومورال بدون آسیب به بافت میزبان شود.

۲. چی شد که به سمت اختراع کردن و ثبت اختراع رفتید ؟ بواسطه رشته تحصیلی و تخصصم با نمونه های سرطانی زیادی در سطوح مختلف مواجه بودم که بعضی با درمانهای مختلف قابل درمان و تعدادی دیگر از مقطع درمانی خارج شده بودند که واقعا برایم تاسف برانگیز بود، از رو وارد مسیر ثبت اختراع شدم و در قدم اول ابتدا با طیف وسیعی از مطالعات و تحقیقات به دنبال یافتن راهی جهت تشخیص زودرس بیماری ها و درمان موثرتر با حداقل رساندن عوارض جانبی بعد از مصرف دارو بودم و ابتدا بعنوان یک طرح تحقیقاتی به دنبال ان رفتم و مقالات بسیاری در جهت تحقق این‌ اهداف منتشر کردم که در درمان و پیشگیری از عوارض جانبی داروهای ضد سرطان میتواند بسیار موثر واقع گردد و نهایتا با کشف متودی توانستم دارویی در جهت درمان زودرس را به اختراع برسانم. در صورت اجرایی شدن این طرح و ورود این دارو به بازار دارویی واقعا معضل بزرگی از عوارض جانبی دارویی به حداقل میرسد و امیدوار هستم از منافع معنوی این اختراع، همه مردم بهره مند شوند.

۳. با چه هدفی در مسابقات و نمایشگاه بین المللی اختراعات شرکت کردید ؟( پیرامون درمان سرطان مطالعات و تحقیقات زیادی صورت گرفته و یکی از دغدغه های هر محققی سنجش طرح اختراعی خود در سطح جهانی است و دستیابی به اطلاعاتی مانند اینکه قبلا چنین کاری یا مشابه آن انجام شده یا خیر؟ و اگر انجام شده است نقاط ضعف و قوت آن چه بوده؟ منجر به شکست یا موفقیت شده است؟ و در مجموع وقتی همچین طرحی در چنین سطحی مطرح و مورد بررسی قرار میگیرد میشه بصورت جدی آنرا محک زد و مورد پایش قرارداد و با استفاده از خرد جمعی و تجارب دیگران میتوان به بهینه سازی حداکثری رساند و با جذب سرمایه گذاری مسیر تجاری سازی آن را تسریع بخشید و از منافع مالی طرح هم بهره مند شد

کسب مدال برنز مسابقات جهانی ژنو سوئیس توسط خانم دکتر نیکو امتیازی

۴. نمایشگاه بین المللی اختراعات ژنو رو چطور بود ؟ به جرات میتوان گفت این نمایشگاه بهترین ، بزرگترین و قدیمی ترین همایش مخترعین جهان هست که تعدادی زیادی مخترع از تمامی قاره ها و عمده کشورها در رشته های مختلف به رقابت میپردازند که تقریبا همگی صاحب ایده و افکار بسیار خلاقانه هستند و انگیزه فراوانی دارند که منجر به جذابیت نمایشگاه میشود و از طرفی باعث دشواری و نفسگیر بودن رقابتها هم میشود و چندین مرحله گزینش توسط هیات ژوری چندین نفره انجام شده است . رقابت در این سطح بسیار سخت و جذاب هست و آشنایی و تعامل با سایر مخترعین و سایر ایده ها و افکار بسیار آموزنده است. گستردگی شرکت کننده ها و رشته های رقابتی یکی از مواردی هست که به عیار این مسابقات قوت میبخشد و مورد توجه قرار میگیرد باتوجه به اینکه مراحل مطالعاتی و تحقیقاتی این طرح تقریبا به اتمام رسانده و شالوده خوبی به خود گرفته است در حال برنامه ریزی برای عملیاتی شدن آن و عرضه این دارو در بازار دارویی هستم که قطعا مستلزم جذب سرمایه گذاری از شرکت های دارویی و عمدتا دانش بنیان میباشد که با تعدادی از انها در حال مذاکره و تنظیم بیزینس پلن و ارائه طرح توجیحی میباشم. در دورنمای کارم اگر بتوانم این دارو را از بازار دارویی عرضه کنم گام بزرگی در جهت درمان سرطان با حداقل عوارض جانبی برداشته ام و امیدوارم به کمک خداوند و با همت کافی و حمایت همه جانبه از ثمرات این طرح در درمان بیماران سرطانی و امید بخشیدن به این عزیزان در اینده کوتاه مدت بهره مند شویم.

۵. در آینده چه اهدافی رو دنبال خواهید کرد ؟ اگر طرح و ایده بنحوی باشه که توسط مخترع آن قابلیت عملیاتی شدن رو داشته باشه بهتره که تا انتها توسط صاحب ایده اجرا بشه و به نمونه عملی برسه و تجاری بشه. در بعضی طرح ها مانند این طرح که باید در شرکتهای دارویی دارای مجوز تولید بشه و مستلزم یک کار گروهی در محیط ازمایشگاهی و همچنین پیاده سازی نمونه اماری اماکن درمانی است نیاز به تعامل با چند مجموعه مختلف دارد ولی بنده انتظار حمایتی از هیچ نهاد و ارگان دولتی یا خصوصی ندارم و امیدوارم که بتونم این طرح رو تجاری و در بازاری دارویی عرضه کنم تا از منافع اون همه انشالله بهره مند بشن. 

کسب مدال برنز مسابقات جهانی ژنو سوئیس توسط خانم دکتر نیکو امتیازی

۶. برای کسانی میخوان این مسیر رو طی کنن و تازه اول راه هستند سخنی دارید؟ در ابتدای راه در مسیری قدم گذاشته بودم که هیچ آشنایی و تجربه ای از آن نداشتم و نمیدانستم قراره به کجا برسم و با چه چالشهایی مواجه هستم و آیا تمام این تلاشها به ثمر خواهد نشست یا خیر و تمام تلاشم بر این که بتونم انگیزه خودم رو حفظ کنم، ولی در تمام این دوران درس بزرگی آموختم و اون اینکه در مسیر رسیدن به اهداف خود هیچ وقت از تلاش دست نکشید و به شکست فقط به چشم یک قدم بسوی موفقیت و پیروزی نگاه کنید و بهترین راه برای موفقیت همیشه تلاش دوباره است. ارزش شما به آنچه هستید است و نه در انچه که دارید. فرصت بیشتری نسبت به توانایی وجود دارد و سه مورد بسیار مهم رو برای رسیدن به هر هدفی سرلوحه اعمال خود قرار دهید: کار سخت، پشت کار، تفکر.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید