در میانه‌ی روز، تماشای شهرآورد تهران پای مخاطبان را با سالن‌های یک‌ و دوی پردیس باز کرد و البته این سوال را هم برای همه مرور کرد: چرا برای سینما به اندازه فوتبال، هیجان و اشتیاق نداریم؟!

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: ششمین روز جشنواره برای اهالی رسانه با «کشتارگاه» ساخته عباس امینی شروع شد. فیلمی با شخصیت‌های اندک و قصه‌ی خطی ساده‌ای که البته خیلی متلاطم شروع می‌شود و با التهاب ادامه پیدا می‌کند تا درباره یک مفسده‌ی اقتصادی حرف بزند و اتفاقا به خوبی و بی‌حاشیگی هم از پس این کار برمی‌آید. مخاطب سینما ملت نتوانست به فیلم بی‌اعتنا باشد، به خصوص که امیرحسین فتحی برای اولین بار در نقش اصلی یک فیلم سینمایی ظاهر شد.

در میانه‌ی روز، تماشای شهرآورد تهران پای مخاطبان را با سالن‌های یک‌ و دوی پردیس باز کرد و البته این سوال را هم برای همه مرور کرد: چرا برای سینما به اندازه فوتبال، هیجان و اشتیاق نداریم؟!

نوید محمودی با «مردن در آب مطهر»‌اش آخرین سینماگری بود که در هفدهم‌ بهمن مورد توجه‌ اهالی رسانه قرار گرفت و البته عده قابل توجهی عقیده داشتند درحالیکه منتظر به وجد آمدن بوده‌اند، چیزی جز تقلای چند مهاجر افغان برای رسیدن به اروپا ندیده‌اند؛ این گفته البته منصفانه نیست و شاید بهتر باشد ابتدا بی‌ادعا بودنِ اثر را درباره زدن حرف‌های گنده و‌ مگو پذیرفت، به جهان ساده و صریح آن قدم گذاشت و بعد جرعه‌ای از آب را به صورت زد؛ آبی که در تمام ادیان، حرف اول تطهیر است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید

***