مدیر اورژانس بیمارستان سینا از شباهت های فراوان علائم سرماخوردگی همچون تب، آبریزش بینی، عطسه، گلو درد، بدن درد، گرفتگی بینی و سردرد به علائم ابتلا به کرونا خبر داد.

اگر علائم سرماخوردگی داریم، یعنی به کرونا مبتلا شده ایم؟ / فیلم

به گزارش سلام نو، حسین کرمانپور مدیر اورژانس بیمارستان سینا اظهار کرد: همانطور که در اخبار شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری های بین المللی آمده است سویه جدید اومیکرون وارد ایران هم شده و از هفته گذشته آمار مبتلایان به بیماری کرونا و همچنین مرگ و میر آن روندی صعودی دارد.

وی اضافه کرد: طبق رفتاری که کرونا تا کنون با جامعه جهانی داشته است، این روند افزایشی تا اواخر مرداد ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و پس از آن روندی نزولی پیدا می‌کند.

مدیر اورژانس بیمارستان سینا خاطرنشان کرد: بخشی از پیشنهادهای سفر رفتن یا نرفتن مردم موثر است و عده‌ای از ابتدای شیوع بیماری کرونا رعایت کرده و سفر نرفته‌اند و عده زیادی هم تابستان را برای سفر انتخاب کرده و امیدوارم حداقل کسانی که به سفر می‌روند، به توصیه ها توجه کنند تا هم میزان آسیب پذیری خودشان و هم دیگران را پایین بیاورند.

کرمانپور اضافه کرد: ضدعفونی و شستشوی دست در صورت تماس با جسم آلوده، عدم حضور در تجمعاتی مثل تجمع در بازارها و دیگر نقاطی که سقف دارند، زدن ماسک در نقاط شلوغ و سربسته هم از دیکر نکاتی است که باید در این روزها به آن‌ها توجه کنند.

وی همچنین یادآور شد: از مغازه داران خواهش می‌کنم که سعی کنند از پنکه و تهویه هوا استفاده کنند تا سلامت خود و دیگران را تامین کنند.

مدیر اورژانس بیمارستان سینا تاکید کرد: بر اساس تجربه ای که در ۲ سال شیوع بیماری کرونا به دست آمده است، کسانی که در تجمعات و فضاهای سربسته به ویروس کرونا آلوده می‌شوند، حال بدتری نسبت به کسانی که یک نفری از فرد دیگر ویروس به آن‌ها منتقل شده است یط درمانی سخت‌اری را طی خواهند کرد.

کرمانپور در ادامه تاکید کرد: ۹۹ درصد افرادی که به بیمارستان آمده و در بخسهایی چون آی‌سی‌یو بستری می‌شوند کسانی هستند که در تجمعات و در فضای سربسته، در مهمانی‌ها و ... وجود داشته مبتلا می‌شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سعی کنیم تهویه هوا را در جایی که زندگی می‌کنیم را تامین کرده و از تامین آن غافل نشویم و اکر مجبوریم در تجمعات حضور پیدا کنیم زمان حضور خودمان را به حداقل ممکن برسانیم.

مدیر اورژانس بیمارستان سینا خاطرنشان کرد: واکسیناسیون و تغذیه مناسب هم نقش موثری در جلوگیری از ابتلا به کرونا دارند و همه افرادی که هر کدام از دُزهای واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و از آخریم زمان آن بیشتر از ۴ تا ۶ ماه باقی مانده است نسبت به دُز یادآور را دریافت کنند.

کرمانپور اضافه کرد: بدار جلوگیری از ابتلا به کرونا از غذاهایی استفاده کنید که سبزیجات تازه را در رژیم غذایی خود بگنجانیم و سبزیجات و میوه‌های فصل را در کنار مایعات بیشتری را استفاده کرده و از فست فود و غذاهای نیمه آماده و آماده خودداری کنیم.

وی تصریح کرد: اگر علائم سرماخوردگی مثل تب، آبریزش بینی، عطسه، گلو درد، بدن درد، گرفتگی بینی و سردرد دارید بنا را بر این بگذارید که کرونا است تا کسی را مبتلا نکرده و بیماری را به کسی منتقل نکنید.

مدیر اورژانس بیمارستان سینا یادآور شد: علائم بیماری کرونا در سویه اومیکرون با سرماخوردگی یکی است و البته گاهی هم علائم گوارشی از دهن و بینی مثل از دست دادن حس بویایی و چشایی گرفته تا معده و روده مثل دچار شدن به دردهای شکمی، اسهال و استفراغ دارد.

کرمانپور اضافه کرد: اگر به تنهایی فقط علائم گوارشی را داشتید دلیلی برای ابتلا به بیماری کرونا نیست و نمی‌توان به طور صد در صد از ابتلا به کرونا حرف زد.

وی گفت: خیلی ها دغدغه دارند که چه واکسنی را به عنوان یادآور دریافت کنند و توصیه من این است که چون واکسن یادآور است، طرفدار متخصصینی هستم که محدودیتی برای اینکه چه واکسنی بزنند تعیین نمی‌کنم و کافی است که مردم فقط برای تزریق واکسن یادآور اقدام کنند و نوع آن هیچ تفاوتی ندارد.

ک
کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید