برای فرش مسجد و نمازخانه فرش تشریفات بخریم یا فرش محرابی؟ کیفیت و جنس نخ فرش سجاده ای باید چگونه باشه؟ برای خرید سجاده فرش مسجد باید به چه نکاتی توجه کنید؟تمامی اطلاعات مورد نیاز مربوط به انتخاب فرش سجاده ای در این مقاله ذکر شده تابهترین خرید را تجربه کنید.

برای خرید سجاده فرش مسجد به چه نکاتی توجه کنیم؟

اهمیت مساجد برای مسلمانان

به نقل از شرکت سجاده نقش کاشان : همه ی ما میدانیم که مسجد یکی از مراکز مهم جهان اسلام است. افراد برای هدف های مختلف در مسجد حضور میابند. مسجد هم از نظر عرفانی و عبادتی هم از نظر سیاسی و اجتماعی برای همه مسلمانان مهم است.

 گردهمایی مردم در مسجد باعث ترویج آموزه های دینی و گسترش دین اسلام میشود، وحدت بین مسلمانان را می افزاید، فضای عرفانی و روحانی مسجد آرامش خاصی را به افراد میدهد، مسجد فضایی برای عبادت خالصانه و ارتباطی عمیق با خداوند است.

بسیاری از افراد حتی کودکان خود را به حضور در مساجد تشویق میکنند چرا که خوشبختی و سعادت فرزندانشان را در راه اسلام بودن میدانند و سعی میکنند آنها را با آموزه های دین آشنا کنند و تربیت آنها اسلامی باشد.

از طرفی مسجد فضایی ست که افراد به دور از مشکلات دنیایی، اختلافات خود را در آنجا کنار میگذارند و به همراه یکدیگر به بندگی خدا میپردازند و دست در دست هم برای حل مشکلات جامعه ی اسلامی، پیروزی بر دشمنان و ... برنامه ریزی کرده و قدم بر میدارند. مثلا طرح ملی راهکار و استفاده از مساجد برای کمک در زمان کرونا.

همان طور که گفتیم مسجد یکی از مکان هایی ست که از نظر معنوی، سیاسی و اجتماعی برای مسلمانان اهمیت دارد. به همین دلیل بیشتر افراد میکوشند هر روزه مساجد خود را باشکوه تر کنند. اگر تمایل داشتید مقاله ی مسجد آرایی و آراستن مسجد را از سایت شرکت سجاده نقش کاشان مطالعه کنید.

فرش مسجد

دغدغه ی بسیاری از افراد در آراستن مسجد، تهیه ی فرش مناسب است. فرش مسجدی که ظاهری زیبا، کیفیت بالا و طول عمر زیاد داشته و از همه مهم تر اینکه قیمت فرش مسجد مناسب باشد. ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا بهترین و با کیفیت ترین سجاده فرش کاشان را برای مسجد خود خریداری کنید. تجربه ی ما به همراه آمار بالای فروش فرش مسجد و رضایت مشتریان مان دلیل بر این ست که میتوانیم بهترین مشاوره فروش فرش مسجد و نمازخانه را به شما عزیزان ارائه دهیم.

ابتدا باید انواع فرش مخصوص مسجد را  بر اساس طرح و نقشه ی آن بشناسیم و با کاربرد هر کدام آشنا شویم. انواع فرش نمازخانه و مسجد عبارتند از: فرش سجاده ای ( که دو نوع فرش محرابی و فرش تشریفات دارد)، قالی یا همان فرش ماشینی، فرش یکپارچه مسجدی ، موکت و گلیم، فرش راهرو یا فرش کناره .

فرش سجاده ای

فرش سجاده ای یا همان سجاده فرش به دو دسته تقسیم میشود: فرش محرابی و فرش تشریفات. این فرش ها به خاطر رولی بودن بسیار مورد توجه هستند و عموما خرید فرش نمازخانه و فرش مسجد به سمت خرید فرش محرابی و خرید فرش تشریفات میرود. چراکه جابجایی، شستشو، ترمیم و حتی تعویض آنها بسیار آسان است. این فرش ها جهت قبله را به آسانی نشان میدهند. قیمت فرش سجاده ای کاشان بسیار ارزان تر از قیمت سایر فرش های ماشینی است. سجاده فرش متری، نظم و هماهنگی صفوف نماز را چند برابر میکند. فرش سجاده ای قابلیت بافت به هر شکل و اندازه ای را دارد و برای فضایی که شکل هندسی منظمی ندارند بسیار پر کاربرد است و... .

نام های دیگر فرش سجاده ای ، سجاده فرش، فرش متری، فرش رولی، سجاده فرش متری، فرش مخصوص مسجد نیز هست.

فرش محرابی

فرش محرابی همان فرش رولی است. طراحی فرش محرابی به گونه ای است که در هر متر از سجاده فرش محرابی، فضای یک محراب مسجد به تصویر کشیده شده است. خرید فرش محرابی به عنوان فرش مسجد، فرش نمازجمعه، فرش نمازخانه و فرش مصلی بیش از فرش تشریفات مورد استقبال قرار دارد. چون هم جهت قبله را به آسانی نشان میدهد. هم با قرار گرفتن هر فرد در وسط محراب صفوف نماز مرتب میشود و فرد احساس میکند در محراب مسجد نماز میخواند و حالت روحانی تری برای او فراهم میشود. خرید فرش محرابی بیشتر برای مسجد و نمازخانه شیعیان صورت میگیرد.

برای خرید سجاده فرش مسجد به چه نکاتی توجه کنیم؟

فرش تشریفات

فرش تشریفات نیز همان فرش سجاده ای رولی است اما با این تفاوت که طرح محراب در این فرش وجود ندارد. در فرش تشریفات معمولا حاشیه هایی در بالا(جای مهر) و یا در پایین(خط پا) سجاده فرش است. فرش تشریفات کاربرد های دیگری نیز دارد و به عنوان فرش هتل، فرش قرمز تشریفات، فرش رستوران، فرش سالن کنفرانس، فرش راه پله و فرش راهرو نیز استفاده میشود. اما درصد بالایی از  فروش این فرش سجاده ای مربوط به خرید فرش قرمز تشریفات، فرش مسجد و فرش نمازخانه میشود.

برای خرید سجاده فرش مسجد به چه نکاتی توجه کنیم؟

قالی یا فرش ماشینی

فرش ماشینی یا همان قالی از دیرباز مهمان مساجد بوده است و هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. مساجد و نمازخانه هایی که شکل هندسی منظمی دارند یا استفاده از این مکان ها مشترک است از فرش ماشینی ۷۰۰ شانه ،۱۰۰۰ شانه و... استفاده میکنند. منظور از استفاده ی مشترک این است که فقط محل برپایی نماز نیست مثلا در بسیاری از موارد برای خرید فرش حسینیه یا فرش حرم امام زادگان، که در آن نماز هم برگزار میشود، از قالی استفاده میشود و بعضی اوقات نیز از سجاده فرش. خرید فرش تشریفات یا محرابی یا فرش معمولی برای این مکان ها کاملا سلیقه ای است.

یک نکته ی دیگر، فرش ماشینی در فضاهایی مانند کتابخانه ی مسجد، آشپزخانه ی مسجد و... نیز استفاده میشود و افراد برای این مکان ها فرش سجاده ای نمیخرند چون واقعا نامتناسب است. برای همین میگویم به کاربرد و محل استفاده ی فرش مسجد و نمازخانه دقت کنید.

فرش مسجدی یکپارچه

فرش مسجد یکپارچه فرشی است که  متراژ و اندازه ی آن مختلف و دلخواه است و ثابت نیست. فرش یکپارچه مسجد از به هم پیوستن یا دوختن فرش سجاده ای رولی یا فرش ماشینی تشکیل میشود تکه های مختلف فرش هر بار توسط دستگاه بافته میشود و بعد این قسمت ها به هم وصل میشود و این طور نیست که یک دستگاه این فرش بزرگ را ببافد.

برای خرید سجاده فرش مسجد به چه نکاتی توجه کنیم؟

انتخاب و خرید فرش یکپارچه کاملا سلیقه ای ست از زیبایی این فرش ها هم نمیشود گذشت اما در کل استفاده از فرش یکپارچه، هم از نظر هزینه هم غیر از آن زیاد به صرفه نیست. قیمت سجاده متری بسیار کمتر از فرش یکپارجه است. فکر کنید یک قسمت از فرش یکپارچه از بین برود حال باید کلی وقت و هزینه و زحمت صرف کرد شاید بتوان آن قسمت را دوباره جایگزین کرد شاید نه. یا حتی تصور کنید شستشوی آن چقدر سخت است؟! اگر به جای فرش یکپارچه مسجد، فرش سجاده ای میخریدید چطور بود؟

فرش کناره یا فرش راهرو

فرش کناره یا فرش راهرو بیشتر از جنس فرش سجاده ای متری است و از نظر طرح نیز شبیه آن است. این فرش برای راهرو، فرش راه پله ،کناره های دیوار، که ناشی از فرش شدن مسجد با فرش ماشینی معمولی خالی مانده اند، استفاده میشود. بسیاری از مکان ها برای فرش ورودی مسجد یا فرش راهرو از فرش قرمز تشریفات استفاده میکنند.

برای خرید سجاده فرش مسجد به چه نکاتی توجه کنیم؟

موکت و گلیم

استفاده از گلیم، موکت یا سایر فرش های متفرقه برای مسجد زیاد توصیه نمیشود مگر برای مکان های خاص. استفاده از موکت و گلیم هم ظاهر زیبایی برای مسجد فراهم نمیکند و هم جنس آن لطافت ندارد و زیبنده ی مسجد نیست. از طرفی طول عمر موکت و گلیم در مقابل سجاده فرش بسیار کم است.

پیشنهاد خرید موکت یا گلیم برای فرش مسجد زمانی است که در محلی از مسجد مثل آبدارخانه استفاده شود هرچند که استفاده از آن ها در این مکان نیز مناسب نیست و چون رفت و آمد زیاد است به زودی از بین میروند. برای این مکان ها فرش معمولی ماشینی بخرید.

خرید سجاده فرش مسجد

پیشنهاد ما برای خرید فرش مسجد همان فرش سجاده ای است حال اینکه فرش تشریفات بخرید یا فرش محرابی به انتخاب خودتان می باشد. اما ما همه ی این فرش ها را برای شما تولید میکنیم کافی ست فرش مورد نظر خود را انتخاب کنید و با ما تماس بگیرید.

شما میتوانید از سایت سجاده نقش کاشان انواع محصولات، فرش تشریفات ، فرش محرابی و انواع فرش مسجد و فرش نمازخانه را مشاهده کنید . از قیمت سجاده فرش اطلاع پیدا کنید. و تمامی مطالب مربوط به انتخاب و خرید فرش مسجد را در سایت  سجاده نقش بخوانید. Sajadehnaghsh.com

انواع فرش سجاده ای  (معرفی فرش سجاده ای با کیفیت)

کیفیت فرش سجاده ای به چند مورد بستگی داره: جنس نخ، کیفیت بافت و دستگاه فرش بافی. بهترین دستگاه فرش بافی، دستگاه های تکسیما و واندویل بلژیک هستند که در شرکت سجاده نقش نیز استفاده میشوند. مهمترین عامل که در قیمت فرش سجاده ای نیز اثر میگذارد جنس نخ است. در جدول زیر انواع سجاده فرش را بر اساس شانه و نخ  می بینید.

شانه و تراکم فرش مسجد:

سجاده فرش ۴۰۰ شانه تراکم ۷۰۰- نخ پلی استر درجه یک

فرش سجاده ای طرح ۷۰۰ شانه- با تراکم های ۱۸۰۰،۲۱۰۰و۲۲۵۰- الیاف ورجین درجه یک

سجاده فرش طرح ۷۰۰ شانه- با تراکم های ۱۸۰۰،۲۱۰۰و۲۲۵۰ – الیاف صد درصد اکریلیک هیت ست

فرش سجاده ای ۷۰۰ شانه دستباف گونه- با تراکم های ۱۸۰۰،۲۱۰۰،۲۲۵۰ و۲۵۵۰ – الیاف صد درصد اکرولیک صادراتی

بهترین کیفیت فرش، فرشی است که با نخ ۱۰۰ درصد اکریلیک بافته شود.بعد از آن نخ ورژن یا ورجین می باشد.

قیمت فرش سجاده ای

قیمت سجاده فرش به چند عامل بستگی دارد: جنس نخ فرش، وزن فرش، تراکم و شانه فرش، حضور واسطه های فروش فرش.

خرید فرش محرابی و تشریفات  از شرکت سجاده فرش سبب حذف واسطه گران شده و تا حد زیادی قیمت فرش مسجد را کاهش میدهد. تنها شرکتی که به محض تغییر قیمت فرش سجاده ای، آن ها را به صورت دقیق در سایت خود بروزرسانی میکند شرکت سجاده نقش کاشان است.  برای اطلاع از قیمت سجاده متری روی لینک زیر کلیک کنید.

sajadehnaghsh.com/fa/home/carpetcost

شرکت سجاده نقش

خرید سجاده فرش به صورت مستقیم از شرکت سجاده فرش مزایای زیادی دارد از جمله:

  • شرکت سجاده نقش کاشان ، فرش سجاده ای را با تنوع و طرح های بالا در اختیار شما قرار میدهد و شما میتوانید متناسب با سلیقه و بودجه ی خود خرید انجام دهید.
  • خرید مستقیم فرش سجاده ای از شرکت، قیمت سجاده فرش را خیلی زیاد کاهش میدهد.
  • چون شرکت سجاده فرش، تولید کننده ی فرش سجاده ای است اطلاعات جامع و کامل از سجاده فرش ها دارد و میتواند شما را به بهترین شکل راهنمایی کند و به شما مشاوره خرید سجاده فرش بدهد. شرکت فرش نسبت به یک فروشنده هم میداند کدام محصول با چه جزئیاتی تولید شده، هم از بازار و پرفروشترین فرش سجاده ای خبر دارد.
  • در صورت نیاز میتواند فرش سجاده ای سفارشی مطابق با سلیقه ی شما تولید کند که با فضای مسجدتان بیشترین تناسب طرح و رنگ را داشته باشد.
  • شرکت سجاده فرش ، نصب فرش های سجاده ای را توسط بهترین پرسنل با تجربه انجام میدهد. نصب غیر اصولی فرش در مسجد سبب از بین رفتن فرش و کم شدن طول عمر آن میشود، فضای نامرتب و نامناسبی را به وجود می آورد، حرکت و جابجایی و پاخور فرش زیاد خواهد بود.

برای خرید سجاده فرش مسجد به چه نکاتی توجه کنیم؟

شرکت سجاده نقش کاشان ، اولین شرکت سجاده فرش کاشان و تخصصی ترین تولیدکننده فرش های سجاده ای است که بهترین فرش سجاده ای کاشان را با تنوع در طرح، رنگ و جنس در اختیار شما عزیزان قرار میدهد و خدماتی متنوع از جمله ارسال و نصب فرش سجاده ای را نیز به شما عزیزان ارائه میدهد. رضایت مشتریان ما دلیل بر کیفیت کار ماست.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان خرید فرش تشریفات، فرش محرابی و...  با شماره های زیر تماس بگیرید یا به سایت سجاده نقش مراجعه کنید:

Sajadehnaghsh.com

۰۹۱۳۱۶۱۷۰۶۶

۰۳۱۵۵۵۸۷۴۹۲

۰۳۱۵۴۷۵۰۲۰۰

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید