۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 55397430

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی چالوس و رامسر از جمله تله کابین نمک آبرود، جنگل دالخانی و روستای جواهرده می پردازیم.

جاهای دیدنی چالوس و رامسر

سلام نو-سرویس گردشگری: دو شهر زیبا و توریستی چالوس و رامسر که اولی به عقیق همیشه سبز و دومی به عروس مازندران شهرت یافته اند، از جمله مقاصد اصلی گردشگران شمال کشور به شمار می روند. در این مطلب می خواهیم به معرفی جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی چالوس و رامسر بپردازیم. با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی چالوس

- تله کابین نمک آبرود: مشهورترین نام در میان جاهای دیدنی چالوس بدون شک تله کابین نمک آبرود است. این تله کابین که روزانه بیش از هزار مسافر را جابجا می کند در حال حاضر پربازدیدترین و شلوغ ترین تله کابین ایران محسوب می شود. تله کابین نمک آبرود دارای بیست و چهار کابین است و هر کدام از این کابین ها چهار نفر ظرفیت دارند. این تله کابین مسافران را در عرض پانزده دقیقه به بالای قله مدوبن منتقل می کند. خنکا و آب و هوای دلپذیر این قله در کنار منظره زیبایی که از فراز این تله کابین مشاهده می شود دو جذابیت اصلی این مجموعه تفریحی هستند. در این مجموعه علاوه بر دو خط تله کابین تفریحات پرشمار دیگری نیز برای گردشگران مهیا گردیده است.

- پارک جنگلی چالوس: یکی دیگر از نام های مشهور در میان جاهای دیدنی چالوس پارک جنگلی این شهر است. پارک جنگلی چالوس که آن را با نام جنگل فین نیز می شناسند در جنوب شهر چالوس واقع شده است. این پارک جنگلی درست در کنار رودخانه چالوس قرار گرفته است. فاصله کم این جنگل با شهر تهران یکی از مهمترین مزیت های آن می باشد. اگر ساکن پایتخت هستید می توانید در کمتر از سه ساعت خود را به این منطقه گردشگری برسانید.

- مرداب کندوچال: یکی دیگر از جاهای دیدنی چالوس که از زیبایی منحصر بفردی نیز برخوردار است مرداب کندوچال می باشد. این مرداب در دل پارک جنگلی چالوس قرار گرفته است و درختان جنگلی دور تا دور آن را پوشانده اند. سطح این مرداب نیز با نی و گیاهان مردابی گوناگون پوشیده شده است. اگر در ماه اردیبهشت به این منطقه سفر کرده باشید می توانید گل های زیبای نیلوفر آبی را نیز به شکلی انبوه بر سطح این مرداب مشاهده کنید. مرداب کندوچال با مساحتی بالغ بر یک هکتار و عمقی حدود پنج متر یکی از جذاب ترین مناطق شهر چالوس محسوب می شود.

- آبشار هریجان: حیف است که از جاهای دیدنی چالوس سخن بگوییم و نامی از آبشار معروف و زیبای هریجان به میان نیاوریم. این آبشار که در نزدیکی گردنه معروف هزارچم واقع شده است یکی از جاذبه های گردشگری جاده چالوس می باشد. آبشار هریجان دارای چندین تاج است و در ماه اردیبهشت آب و هوای محدوده آن به دلپذیرترین حالت خود می رسد.

جاهای دیدنی چالوس و رامسر

تله کابین رامسر

جاهای دیدنی و جاذبه های رامسر

- تله کابین رامسر: خوشبختانه دو تله کابین مشهور شمال کشور یعنی تله کابین نمک آبرود و تله کابین رامسر در فاصله ای بسیار نزدیک از یکدیگر قرار گرفته اند و علاقه مندان به این تفریح جذاب می توانند در طی زمانی کوتاه از هر دو مجموعه تفریحی بازدید کنند. تله کابین رامسر که در پنج کیلومتری غرب این شهر و در مسیر جاده چابکسر قرار دارد پیش از هر چیز با مناظر چشم نواز و رویایی قابل مشاهده بر فراز خود شناخته می شود. در این مجموعه تفریحی علاوه بر تله کابین تفریحات دیگری از قبیل زیپ لاین، جت اسکی، پیست کارتینگ، زمین بازی پینت بال و شهربازی نیز برای گردشگران مهیا شده است.

- جنگل دالخانی: جنگل دالخانی نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر است که در جنوب شرقی این شهر و در فاصله سی کیلومتری از آن واقع شده است. این جنگل با برخورداری از ارتفاع هشتصد متری از سطح دریا در یک منطقه کوهستانی قرار گرفته است. همین امر باعث شده تا این جنگل در فصل تابستان دارای آب و هوایی غیر شرجی و خنک باشد. این جنگل که به دالان بهشت معروف است دارای پوشش گیاهی متنوعی است که از آن جمله می توان به راش، اقاقیا، شاه بلوط، ازگیل، زالزالک وحشی، زرشک، مندی و گوجه جنگلی اشاره کرد. همچنین جانورانی از قبیل خرس، شغال و اسب وحشی نیز در محدوده این جنگل زندگی می کنند. جنگل دالخانی در هر چهار فصل سال پذیرای گردشگران زیادی است.

جاهای دیدنی چالوس و رامسر

روستای جواهرده

- روستای جواهرده: یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر که از شهرتی افسانه ای نیز برخوردار است روستای جواهرده می باشد. این روستا که یکی از معروف ترین روستاهای ایران است در فاصله بیست و هفت کیلومتری رامسر قرار دارد. روستای جواهرده لقب بهشت ییلاقات ایران را یدک می کشد و در دو فصل ابتدایی سال و خصوصا فصل تابستان از آب و هوایی روح بخش و جانفزا برخوردار است. جواهرده که دارای ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا است در بسیاری از روزهای سال غرق در مه غلیظ کوهستانی است و پدیده اقیانوس ابر نیز در آن به وفور رخ می دهد. در طی این پدیده ابرها به سطح زمین می رسند و قدم زدن بر سطح زمین شبیه به تجربه شنا کردن در درون اقیانوسی از ابر می شود. جواهرده دارای یک آبشار کوهستانی زیبا نیز هست که با فاصله ای اندک در بیرون از روستا واقع شده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید