هرچند که به نظر می رسد نشستن و استراحت کردن برای سلامتی ما بسیار مفید است، اما ایستادن هم نقش زیادی در کالری سوزی ما دارد.

سرِ پا بایستید تا سالم بمانید!
به گزارش سلام نو به نقل از مجله سلامتی، ترکیب دوره های استراحت مکرر، فعالیت بدنی منظم و گوش دادن به نیازهای بدن برای سلامت کلی و پیشگیری از بیماری ضروری است.

در حالی که ایستادن فواید زیادی دارد، از جمله بهبود وضعیت بدن، افزایش کالری سوزی و کاهش خطر برخی بیماری‌ها، مهم است که تعادل مناسب را ایجاد کنید و در آن زیاده‌روی نکنید.


الصورة:

بنابراین، یک فرد روزانه چند ساعت باید بایستد تا سالم و عاری از بیماری بماند؟

اتفاق نظر کلی در میان متخصصان سلامت این است که نشستن طولانی مدت می تواند اثرات مضری بر سلامت داشته باشد، از جمله افزایش خطر چاقی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و حتی انواع خاصی از سرطان.

از سوی دیگر، ایستادن می تواند با فعال کردن عضلات، بهبود گردش خون و سوزاندن کالری بیشتر، برخی از این اثرات منفی را خنثی کند.

هیچ پاسخ مشخصی برای اینکه یک فرد روزانه چند ساعت باید بایستد وجود ندارد و زمان ایده آل بسته به عوامل فردی مانند سن، سطح آمادگی جسمانی، شغل و سلامت کلی متفاوت است.

30 دقیقه تا 1 ساعت

برای بسیاری از افراد، ایستادن حداقل 30 دقیقه تا 1 ساعت هر چند ساعت یک نقطه شروع خوب است. این را می توان با گنجاندن دوره های استراحت در برنامه روزانه خود، چه در محل کار و چه در خانه، به دست آورد. استفاده از میز ایستاده یا مبدل میز قابل تنظیم می تواند انتقال بین نشستن و ایستادن را در طول روز آسان کند.

ایستادن برای مدت طولانی

ایستادن برای مدت طولانی بدون وقفه همچنین می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی از جمله خستگی، کشیدگی عضلات و درد مفاصل شود. بنابراین، مهم است که به بدن خود گوش دهید و از ایستادن طولانی مدت بدون استراحت برای نشستن یا حرکت خودداری کنید.

فعالیت بدنی منظم انجام دهید

علاوه بر ایستادن، انجام فعالیت بدنی منظم و گنجاندن انواع حرکات در برنامه روزانه ضروری است. این می تواند شامل پیاده روی، کشش، تمرینات قدرتی و سایر اشکال ورزش باشد که به قوی، انعطاف پذیر و سالم نگه داشتن بدن شما کمک می کند.

هر ساعت به مدت 3-5 دقیقه بایستید

مطالعات نشان داده اند که فعالیت بدنی سبک مانند ایستادن به مدت 3 تا 5 دقیقه در هر ساعت، یا پیاده روی چند دقیقه ای در طی چند ساعت در طول روز می تواند به شدت بر کنترل گلوکز تأثیر بگذارد، به خصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع 2.

کارشناسان سلامت همچنین می گویند که فعالیت های بدنی متناوب راه خوبی برای شکستن یکنواختی مشاغل اداری و برای کسانی است که وقت ندارند ساعت ها به فعالیت های بدنی بپردازند.

علاوه بر این، حفظ یک رژیم غذایی متعادل، هیدراته ماندن و خواب کافی همگی عوامل مهمی در سالم ماندن و عاری از بیماری هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید