به گفته معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، متولدین ۲ مهر ۹۶ تا ۲ مهر ۹۷ اجازه دارند تا برای کلاس اول دبستان نام نویسی کنند.

کلاس اول‌های امسال متولد چه سالی هستند؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمید طرفی حسینی، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام الکترونیکی کلاس اولی‌ها از فردا ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود.

وی افزود: اگر مادر گواهی اشتغال داشته باشد می‌تواند فرزند خود را در نزدیکی محل کار خود ثبت نام کند.
او ادامه داد: کسانی که کار سنجش خود را انجام داده‌اند می‌توانند به سایت وزارت آموزش و پرورش مراجعه کرده و ثبت الکترونیکی انجام می‌شود البته این ثبت نام قطعی نیست و ممکن است مدیران ثبت نام را انجام ندهند.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: متولدین ۲ مهر ۹۶ تا ۲ مهر ۹۷ می‌توانند نسبت به ثبت نام در پایه اول خود اقدام کنند.
وی بابیان این که در دیدار با رهبر انقلاب انتظاراتی مطرح شد افزود: اولین انتظار رهبر از معلمان تحول بوده به طوری که نقشه راه مدرسه محور کار کیفیت بخشی انتظار بعدی توانمندسازی معلمان است که در همین راستا آموزش دوری با محوریت دانشگاه فرهنگیان و نیروهای آموزشی می‌شود.
او ادامه داد: تابستان امسال معلمان ابتدایی به صورت حضوری و غیرحضوری توانمندسازی می‌شود.
او ادامه داد: برای کشف استعداد یابی دانش آموزان ۱۰۰ ساعت قرار داده‌ایم؛ تصریح کرد: مدارس در این ۱۰۰ ساعت در جهت استعدادهایی فعالیت‌هایی انجام می‌دهند.
وی با بیان این که سال گذشته جذب معلمان تغییر پیدا کرده؛ افزود: ما در آزمون اخیر حدود ۲۸ هزار نفر جذب آموزش و پرورش می‌شوند امیدواریم تا خرداد امسال گزینش و مصاحبه به پایان رسیده و در تیر سازماندهی شوند. کار توانمند سازی نیز در تابستان انجام می‌شود.
او ادامه داد: ۱۹۶ هزار معلم جدید وارد وزارت آموزش و پرورش شده‌اند.

وی با بیان اینکه موضوع کیفیت مدارس دولتی از دغدغه‌های اصلی دولت و وزارت آموزش و پرورش است؛ گفت: در دو سال اخیر مجموعه استخدام‌ها چیزی حدود ۲۰۰ هزار استخدام بوده است. با این رویکرد این حجم از استخدام‌ها با رویکرد کیفی نوید بخش معلمانی است که می‌توانند تحول مد نظرمان را رقم بزنند. این معلمان با روند سخت و متفاوت جذب می‌شوند ما متفاوت‌ترین افراد جامعه را به عنوان معلم انتخاب می‌کنیم. ۲۸ هزار نفر از حدود ۶۰۰ هزار داوطلب انتخاب می‌شوند و ما حساب ویژه‌ای روی آنان باز کرده‌ایم.
وی با بیان این که ستاد پروژه مهر افزود: یکی دیگر از اقدامات این ستاد ساماندهی ثبت نام کلاس اولی‌ها است.
مجتبی هاشمی، مدیر کل ارزیابی عملکرد گفت: ثبت نام بیش از ۱۰ میلیون دانش آموز میان پایه پس از بارگذاری نمرات به صورت خودکار ثبت نام الکترونیکی‌شان انجام می‌شود مگر این که خانواده قصد انتقال دانش‌آموز خود به مدرسه دیگر را داشته باشند.
او ادامه داد: در دولت سیزدهم اقدامات ما باید عدالت محور و مردمی باشد در همین راستا ثبت نام‌ دانش آموزان انجام می‌شود. ما باید شرایط ثبت نام را آسان کنیم.
او ادامه داد: در سال گذشته ۸۶ هزار بازدید مدارس صورت گرفته است
او ادامه داد: ثبت نام کلاس اولی‌ها ۳۱ مرداد پایان می‌یابد البته دانش آموزانی که بازمانده تحصیل و بازمانده ثبت نام هستند برای آن‌ها ادامه خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید