۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
کد خبر: 55515750

موزه ستاره‌شناسی شانگهای، دریچه‌ای به سوی کهکشان‌ها و ستارگان منتظر شماست!

بزرگترین موزه نجوم جهان

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است در دنیای پر شور و هیجان علم نجوم، جایی هست که ستارگان در آن می‌درخشند و کهکشان‌ها رازهای خود را فاش می‌کنند. این مکان، موزه ستاره‌شناسی شانگهای، بزرگترین موزه نجوم در جهان است که دروازه ای به سوی اعماق کیهان را به روی بازدیدکنندگان می‌گشاید.

معماری مسحور کننده، یادآور عظمت کیهان

موزه ستاره‌شناسی شانگهای، با معماری منحصر به فرد خود، گویی از دل کهکشان‌ها بیرون آمده است. طراحی این موزه که توسط معماران برجسته تیم Ennead انجام شده، برنده جایزه بین‌المللی طراحی در سال ۲۰۱۴ شده است.

ساختمان موزه، با الهام از هندسه جهان و حرکت سیارات، فاقد هرگونه خط صاف یا زاویه قائمه است. این طراحی، یادآور پیچیدگی و عظمت کیهان بوده و حس شگفتی و هیجان را در بازدیدکنندگان برمی‌انگیزد.

سه عنصر اصلی، سه ابزار نجومی

سه عنصر اصلی معماری موزه، Oculus، Inverted Dome و Sphere، نقشی فراتر از زیبایی ظاهری دارند. این عناصر به عنوان ابزارهای نجومی عمل می‌کنند و به ترتیب، حرکت خورشید، ماه و ستارگان را دنبال می‌کنند.

  • Oculus: این حفره دایره‌ای شکل در سقف ورودی موزه، نمادی از خورشید است و نور خورشید را در طول روز به داخل موزه هدایت می‌کند.
  • Inverted Dome: گنبد معکوس، نمادی از ماه است و در شب، نوری لطیف و مهتابی را بر روی زمین موزه می‌تاباند.
  • Sphere: کره عظیم موزه، نمادی از سیارات و ستارگان است و سالن نمایش افلاک‌نما را در خود جای داده است. در این سالن، بازدیدکنندگان می‌توانند به تماشای شگفتی‌های کیهان بنشینند و سفری مجازی به اعماق فضا داشته باشند.

بزرگترین موزه نجوم جهان

تجربه‌ای همه‌جانبه در دنیای نجوم

موزه ستاره‌شناسی شانگهای، فراتر از یک موزه ی معمولی است. این مکان، تجربه‌ای همه‌جانبه از دنیای نجوم را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. نمایشگاه‌های متعدد، برنامه‌های آموزشی، شبیه‌سازی‌های فضایی و تلسکوپ‌های قدرتمند، همگی در کنار معماری خیره کننده موزه، سفری به یاد ماندنی را برای علاقه‌مندان به علم نجوم رقم می‌زنند.

موزه ستاره‌شناسی شانگهای، مقصدی برای عاشقان کیهان

اگر به دنبال سفری به دنیای شگفت‌انگیز نجوم هستید، موزه ستاره‌شناسی شانگهای مقصدی ایده‌آل برای شما خواهد بود. در این موزه، می‌توانید با عظمت کیهان آشنا شوید، رازهای ستارگان و کهکشان‌ها را کشف کنید و لحظاتی پر از شگفتی و حیرت را تجربه کنید.

اطلاعات کلی درباره موزه

  • بزرگترین موزه نجوم در جهان
  • مساحت: ۳۸,۰۰۰ متر مربع
  • معمار: تیم Ennead
  • جوایز: برنده جایزه بین‌المللی طراحی ۲۰۱۴
  • بخش‌های مختلف: Oculus، Inverted Dome، Sphere، سالن نمایش افلاک‌نما، نمایشگاه‌ها، برنامه‌های آموزشی، شبیه‌سازی‌های فضایی، تلسکوپ‌ها

بزرگترین موزه نجوم جهان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید