قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز به ۴۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت سه میلیون و ۳۳۳ هزار تومان معامله شد

ریزش سنگین قیمت سکه در بازار / هر گرم طلای ۱۸ عیار چند؟
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،قیمت دلار در بازار غیر رسمی هم اکنون به ۵۷ هزار ۳۰ تومان رسیده که به نظر می رسد با این روند فردا قیمت دلار به پله ۵۶ هزار تومان برسد.

از ابتدای فروردین‌ماه قیمت دلار در بازار آزاد روند صعودی به خود گرفت و پس از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی اسرائیل، نرخ ارز در بازار غیررسمی از مرز ۷۰ هزار تومان هم عبور کرد اما از دو هفته گذشته نرخ دلار در بازار روند نزولی داشته و این کاهش قیمت همچنان ادامه دار است.

افزایش قیمت دلار در بازار آزاد موجب انتقاد تعدادی از نمایندگان مجلس به دلیل عدم ورود بانک مرکزی برای کنترل وضعیت دلار شد به طوری که پای محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی برای ارائه توضیحات و تشریح سیاست‌های کلان بانک مرکزی برای ساماندهی بازار آزاد ارز به تلویزیون و مجلس باز شد و اعلام کرد «این نرخ‌ها هیجانی و موقتی است و با پایان یافتن تنش‌ها، نرخ ارز به محدوده مشخص شده قبلی باز خواهد گشت.»

با توجه به توضیحات رئیس بانک مرکزی و تداوم نزولی قیمت دلار در بازار آزاد، هم اکنون پس‌از گذشت یک ماه از زمان ذکر شده، قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی رسید، این قیمت فعلی دلار به کمترین رقم از نیمه اسفند تا کنون رسیده است.

ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار آزاد دلار

سیر نزولی قیمت‌ها در بازار ارز که از روزهای پایانی فروردین ماه آغاز شده و به نظر می‌رسد کاهش قیمت دلار در بازار آزاد همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند؛ طبق مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی ارز به دلیل کاهش قیمت این ارز در بازار غیررسمی، خریداری در کار نیست و بازیگران در نقش فروشنده بازی می‌کنند.

در نخستین ساعات معاملات صبح امروز دلار در کف قیمت ۵۷ هزار تومان نرخ‌گذاری شد و براساس تحلیل کارشناسان از نوع برخورد بازیگران در بازار ارز، قطعاً در روزهای نزدیک و حتی در ساعات پایانی معاملات امروز دلار در پله ۵۶ هزار تومانی قدم بگذارد.

هم‌اکنون قیمت دلار لحظه‌ای به ۵۷ هزار و ۳۰ تومان رسیده است.

عقبگرد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در پی کاهش نرخ ارز

قیمت طلا و انواع سکه امروز (شنبه ۲۹ اردیبهشت) در پی افت نرخ ارز در بازار غیررسمی کاهش یافت، در حالی که بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (شنبه ۲۹ اردیبهشت) بازار طلای تهران با کاهش ۲۵۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته ۴۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، ۳۷ میلیون و ۶۰۰ میلیون تومان معامله شد.

نیم سکه در جریان معاملات امروز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت، ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه یک گرمی هم بدون تغییر قیمت نسبت به روز کاری گذشته، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران در مقایسه با روز گذشته ۲۱ هزار تومان کاهش قیمت داشت و به سه میلیون و ۳۳۳ هزار تومان رسید.

بهای هر اونس طلا در آخرین معاملات بازارهای جهانی با رشد حدود ۴۰ دلاری به ۲ هزار و ۴۱۵ دلار رسید./ایرنا

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید