در شمال بندر بوشهر، گویی تکه‌ای از بهشت بر روی زمین رها شده است. همراه باشید و از این بهشت بدانید.

زیباترین جزیره ماسه‌ای خلیج‌فارس / سفری به قلب شنی بوشهر

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است جزیره شیف، جزیره‌ای ماسه‌ای و منحصر به فرد که در کنار "تالاب حله" قرار گرفته و فاصله آن تا دریا اندک است. اگر به استان بوشهر سفر کردید، بازدید از این جزیره شنی و عجیب را از دست ندهید تا از دیدن جاذبه‌های آن و حضور در میان دیدنی‌هایش لذت ببرید.

جزیره شیف، مقصدی شگفت‌انگیز در سواحل بوشهر:

با قدم گذاشتن در جزیره شیف، در همان نگاه اول مجذوب زیبایی‌های آن خواهید شد. این جزیره کوچک و پرجاذبه در سواحل خلیج فارس، از دو محله اصلی به نام "عواسی" و "حیاره" تشکیل شده است. شاید باورش سخت باشد، اما این جزیره توسط یک رود کوچک به دو قسمت تقسیم شده است.

دسترسی به جزیره:

شیف از طریق دو مسیر زمینی و آبی قابل دسترسی است. برای سفر زمینی، می‌توانید با اتومبیل شخصی از جاده‌های خاکی عبور کنید و در عین حال بر روی دریا هم شناور باشید. جاده‌ای شنی شما را به جزیره شنی خواهد رساند. کافی است از جاده صدرا به سمت جزیره شیف رانندگی کنید.

بهترین زمان سفر:

با توجه به آب و هوای گرم و مرطوب جنوب ایران، بهترین زمان برای سفر به جزیره شیف، شش‌ماهه دوم سال یا فصل‌های پاییز و زمستان است. در این بازه زمانی، هوا خنک و مطبوع است و خبری از گرمای طاقت‌فرسای بهار و تابستان نیست.

زیباترین جزیره ماسه‌ای خلیج‌فارس / سفری به قلب شنی بوشهر

جاذبه‌های جزیره:

  • تماشای طلوع و غروب آفتاب: تماشای طلوع و غروب خورشید در جزیره شیف به دلیل خلوت بودن منطقه و عدم وجود آلودگی، تجربه‌ای منحصر به فرد و به یاد ماندنی خواهد بود.
  • بازدید از اسکله‌های صیادی: گشتی در اسکله‌های صیادی جزیره، فرصتی برای آشنایی با زندگی مردم محلی و تماشای لنج‌های قدیمی و قایق‌های رنگارنگ است.
  • گشت و گذار در بازار محلی: در بازار محلی جزیره می‌توانید انواع ماهی‌های تازه، خرما، صنایع دستی و سوغاتی‌های دیگر را خریداری کنید.
  • آبتنی در آب‌های خلیج فارس: شنا در آب‌های زلال و نیلگون خلیج فارس، یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات در جزیره شیف است.
  • تفریحات آبی: امکاناتی مانند قایق‌سواری، جت‌اسکی و غواصی نیز در جزیره وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

جزیره شیف، مقصدی برای طبیعت‌گردان، عاشقان تاریخ و فرهنگ و علاقه‌مندان به تفریحات آبی است. اگر به دنبال سفری متفاوت و خاطره‌انگیز هستید، جزیره شیف را در برنامه سفر خود قرار دهید.

زیباترین جزیره ماسه‌ای خلیج‌فارس / سفری به قلب شنی بوشهر

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید