بنا بر گزارش سایت گلوبز بیزنس، آنکارا برخلاف اظهارات اعلامی اش مجوز تجدید صادرات مصالح ساختمانی به اسرائیل را صادر کرده است.

تداوم صادرات کالاهای ترکیه به اسرائیل

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، تایمز اسرائیل به نقل از سایت خبری گلوبز بیزنس گزارش داده که علیرغم تصمیم ترکیه مبنی بر توقف کلیه صادرات و واردات با اسرائیل به دلیل جنگ در غزه که هفته گذشته اعلام شد، آنکارا به طور موقت مجوز تجدید صادرات مصالح ساختمانی به اسرائیل را صادر کرده است.

در این گزارش به نقل از مقامات اسرائیلی و ترکیه‌ای گفته شده که وزارت بازرگانی ترکیه نامه‌هایی را برای اعلام این تصمیم به کارخانه‌های محلی که قبل از اعلام ممنوعیتِ صادرات، با اسرائیل همکاری می‌کردند، ارسال کرده است.

سایر رسانه‌ها هم جزئیات مشابهی را گزارش کردند و کانال ۱۲ اسرائیل اعلام کرده که صادرات مجدد برای یک دوره سه ماهه است.

در پی این گزارش، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی یسرائیل کاتز در پیامی در ایکس ضمن استقبال از تصمیم جدید ترکیه، رئیس‌جمهور این کشور را مورد تمسخر قرار داد و گفت «اردوغان از بسیاری از محدودیت‌های تجاری عقب‌نشینی و آنها را لغو کرد و درسی که گرفتیم روشن است: نباید تسلیم تهدیدهای یک دیکتاتور شویم و باید جایگزین‌هایی ایجاد کنیم».

بعد از پیام وزیر خارجه اسرائیل، عمر بولات، وزیر بازرگانی ترکیه گزارش‌ها مبنی بر کاهش محدودیت تجاری ترکیه علیه اسرائیل را رد کرد و آنها را تخیلی خواند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید