رب انار یکی از موارد درمانی آفت دهان است که از لحاظ سنتی به استفاده از آن توصیه شده است.

گفته می شود هنگامی که ایمنی بدن فرد واکنش هایی انجام می دهد باعث به وجود آمدن آفت دهان می شود.

هنگامی که سیستم ایمنی بدن فرد به طور ناشناخته و نامشخصی اعلام می کند که یک مولکول ناشناخته ای وجود دارد که باعث حمله کردن لنفوسیت می شود آفت دهان به وجود می آید.

برای درمان آفت دهان درمان های متعددی از لحاظ سنتی و خانگی توصیه می شود اما باید به این نکته اشاره کرد که آفت دهان در طول هفت تا ده روز بهبود پیدا می کنند و دردهای ناشی از آفت دهان باعث می شود که فرد بدنبال درمان برای آن باشد.

یکی از درمان های آفت دهان، رب انار است که از تغلیظ آب انار که جوشانده شده است به وجود می آید و باید به صورت بهداشتی مصرف شود.

رب انار به دلیل داشتن "پلی فنول ها" و "اسید الایژیک" بسیار مفید است و "پلی فنول ها" دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند که در کاهش بیماری هایی چون سرطان و بیماری های قلبی بسیار تأثیر می گذارند.

"اسید الایژیک" هم باعث می شود که رشد سلول های سرطانی متوقف شوند و این دو باعث می شوند که رب انار به یکی از درمان های مفید برای آفت دهان باشد.

رب انار علاوه بر این که دارای خواص ضد سرطانی است از کبد هم محافظت می کند و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است.

آفت های دهانی، زخم های خطرناکی هستند که در دهان، لثه و...به وجود می آیند و با درد همراه هستند و باعث می شوند که فرد حتی نتواند بدرستی غذا میل کند.

آفت دهان جزو بیماری های دردناک در ناحیه مخاط دهان است که به شکل زخم های بزرگ و کوچک و گرد که عمق کمی دارند در ناحیه داخلی دهان به وجود می آیند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید

***