دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد در پی حملات امروز ترکیه، 10 غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش سلام نو، دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد، بر اثر حملات امروز / شنبه/ نیروهای ترکیه در شمال شرقی سوریه ۱۰ نفر از شهروندان سوریه کشته شدند که به این ترتیب آمار تلفات غیرنظامیان سوری به ۲۸ نفر رسید.

خبرگزاری فرانسه به نقل از این گروه ناظر افزود: دست کم هفت نفر در حملات هوایی و بمباران در اطراف شهرهای مرزی راس العین و تل ابیض کشته شدند. سه تن دیگر بر اثر آتش توپخانه در شهر کردنشین قامیشلی جان خود را از دست دادند.

طبق گزارش رسانه های ترکیه، ۱۷ غیر نظامی ترک نیز در درگیری میان ارتش ترکیه و کردهای شمال سوریه کشته شدند.

خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) به نقل از وزارت دفاع ملی این کشور، تعداد کشته های عملیات چشمه صلح را تاکنون ۳۹۹ نفر اعلام کرده است.

ترکیه که از ماه ها قبل دیپلماسی جنگ در منطقه و جهان را برای شروع یک درگیری نظامی در شمال سوریه کلید زده بود، در نهایت چهارشنبه گذشته عملیات نظامی با نام "چشمه صلح" در شمال شرق سوریه را آغاز کرد.

نیروهای نظامی ترکیه محور حملات خود در شمال و شمال شرق سوریه را بر تاسیسات زیربنایی و مراکز مهم مانند تاسیسات تصفیه آب، نیروگاه‌های برق، سد، تاسیسات نفتی و مناطق مسکونی متمرکز کرده اند و اکنون روستاها و شهرک‌های «رأس العین» و «قامشلی» در حسکه و منطقه «عین عیسی» در شمال رقه را زیر آتش توپخانه‌ای و حملات هوایی قرار داده اند که در نتیجه  شمار زیادی از ساکنان منطقه خانه های خود را ترک و به مناطق دورتر از مرز رفته‌اند.

دمشق با محکوم کردن حمله آنکارا به مناطق شمالی سوریه اعلام کرده که ارتش سوریه آمادگی مقابله با هرگونه چالشی را دارد./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید

***