علیرضا استادی بازیگر 46 ساله سینما و تلویزیون ایران متولد سال 1352 در شهر ری است، وی فعالیت هنری خود را از سال 1377 با بازی در فیلم سینمایی «هیوا» ساخته رسول ملاقلی پور آغاز کرد و در فیلم هایی مطرحی همچون نسل سوخته، چند متر مکعب عشق، بدون تاریخ، بدون امضاء و ... به ایفای نقش  پرداخته است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : علیرضا استادی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سلام نو، در خصوص فعالیت‌های اخیرش در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول بازی در سریال «از سرنوشت» به کارگردانی «محمدرضا خردمندان» و «علیرضا بذرافشان» و تهیه کنندگی «علی اکبر تحویلیان» هستم که قرار است به زودی از شبکه دو سیما پخش شود و همچنین در سریال «به رنگ خاک» به کارگردانی محسن یوسفی و حسن لفافیان  و تهیه کنندگی سعید بشیری به ایفای نقش پرداخته ام که هر شب راس ساعت 22:15 دقیقه از شبکه یک سیما و شبکه تماشا پخش می شود.

وی در همین راستا ادامه داد : سریال «به رنگ خاک» با نام قبلی «دردانه های خلیج فارس» مجموعه ای 35 قسمتی با کارگردانی مشترک حسن لفافیان و محسن یوسفی است که کارگردانی 7 قسمت مربوط به جزیره هنگام  را محسن یوسفی و 27 قسمت مربوط به جزایر هرمز، لارک، قشم و ابوموسی برعهده حسن لفافیان بوده است و هر قسمت آن بازیگران و قصه های متفاوتی دارد و دارای 4 اپیزود می باشد و ویژگی اصلی آن روابط انسانی و فعالیت اجتماعی ساکنان جزایر خلیج فارس در کنار هم است.

وی در خصوص بازیگران سریال «به رنگ خاک» اظهار کرد: در هر قسمت این سریال تنها دو بازیگر نقش اصلی حضور دارند و مابقی به عنوان مهمان هستند و سریال پر بازیگری محسوب می شود و در آن در کنار بازیگرانی همچون برزو ارجمند، پوریا پورسرخ، محمد متوسلانی، سیاوش طهمورث، محمود پاک‌نیت، بیتا سحرخیز، فرشته سرابندی، امیر کاظمی، علی‌رضا جعفری، کیوان ساکت‌اف، مهدی صبایی، زهرا سعیدی، شهروز ابراهیمی، حسین توشه، ابوالفضل همراه، عرفان برزین به همراه جمعی از بازیگران بومی استان هرمزگان به ایفای نقش پرداخته اند.

بازیگر فیلم سینمایی «زهر مار» در خصوص اولویت خود برای پذیرش یک نقش اذعان کرد: برای هر بازیگری پیچیدگی نقش مهم است و برای من نیز مهمترین فاکتور نقش و پیچیدگی نقش است و تاثیرگذاری آن نقش در قصه و همچنین بتواند باعث پیشرفت من شود.

وی در خصوص جنس بازی خود و رئال بودن آن تصریح کرد: یکی از کارگردانان نامی ایران در مورد من گفته بود که این نابازیگر چقدر بازیگر است و یکی از دوستانی که آن جا بودند گفتند که متاسفانه این نابازیگر تسهیلات آکادمیک این رشته را دارد و همیشه دغدغه من این بوده است که به باورپذیری مطلق برسانم و برای همین ژانر رئال را بیشتر دوست دارم.

علیرضا استادی در خصوص شاخص ترین نقشی که ایفا کرده است، عنوان کرد: برای من همیشه تنوع نقش ها مهم بوده و همه نقش هایم را دوست داشتم اما نقش وکیل در سریال خانگی «ممنوعه» به کارگردانی امیر پورکیان بعد از ماه ها از اتمام این سریال هنوز از آن یاد می شود و همچنین نقش نادر در سریال «سال های دور از خانه» که نقش غیر متعارفی را بازی کردم و چون تاکنون در ژانر کمدی خیلی کار نکرده بودم، بسیار برایم خاطره انگیز بود و همچنین نقشم در فیلم سینمایی «لاتاری» را بسیار دوست داشتم و جزء شاخص ترین کارهایم است.

بازیگر سریال «دلدادگان» در خصوص منفی یا مثبت بودن نقش اظهار کرد: من زیاد به منفی یا مثبت بودن نقش اهمیت نمی دهم اما با توجه به ویژگی های چهره ام بیشتر نقش های منفی به من پیشنهاد می شود و همیشه دغدغه من این است که ازتفکری که بر روی صفحه و فکر خلاقانه نویسنده و کارگردان هست چیزی کم نکنم و بتوانم به آن هم اضافه کنم که شرمنده مجموعه و مخاطب نباشم و باورپذیری نقش هایی که ایفا می کنم برایم حائز اهمیت است.

وی در پاسخ به این  که آیا از بازی در پروژه ای پشیمان شده، اظهار کرد: بسیار این اتفاق افتاده است اما نمی توانم نام ببرم چراکه ما هم انسانیم و برخی چیزها قبل از شروع کار غیر قابل پیش بینی است.

بازیگر سریال «سال های دور از خانه» در خصوص ساخت فصل دوم  این سریال اذعان کرد: تهیه کننده این سریال محمد حسین قاسمی بسیار کارهای شاخصی چه در عرصه سینما چه سریال را در کارنامه خود دارد و به نظر من با توجه به گرفتاری هایی که دارد، بعید است فصل دوم این سریال را بسازد و هنوز صحبتی در خصوص قسمت 2 نشده است، هرچند نویسندگان محترم سریال ایده های برای ساخت فصل دوم دارند.

وی در پاسخ به این سوال که یک اثر هنری باید چه ویژگی هایی داشته باشد که محبوب و نوستالژی شود، اظهار کرد: هرچند من در جایگاهی نیستم که به این سوال پاسخ دهم، اما فیلمی که از دغدغه مردم بگوید و مردم بتوانند با آن همزاد پنداری کنند و فاصله با زندگی روزمره آن ها و اتفاقاتی که در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره نداشته باشد در هر ژانری مردم از آن استقبال می کنند و این بهترین هدیه ای است که مردم به گروه سازنده می دهند.

بازیگر فیلم سینمایی «لاتاری» در خصوص ترجیح خود برای بازی در سینما و تلویزیون و تئاتر اظهار کرد: برای من بازی در هیچکدام تفاوتی ندارد، هرچند خانه اصلی من همیشه تئاتر است ولی سینما خیلی پیچیده تر و حساس تر و سخت تر شده و به همین دلیل و برای به چالش کشیدن خودم شاید دوست دارم در حال حاضر بیشتر در سینما و در کنار گروه تیزبین و ریز بین باشم و دقت نظر و وسواس بیشتری بر روی کارم باشد.

وی در خصوص تضمین شغلی بازیگری تصریح کرد: من با این هم تجربه بازیگری هنوز دنبال شغل هستم، زیرا واقعاً به عنوان یک شغل و حرفه نمی شود به بازیگری نگاه کرد و متاسفانه این نیز به سیستم ساختاری ما برمیگردد که به این هنر به عنوان شغل نگاه نمی شود و مسئولین باید این را در نظر بگیرنند که هنرمندان نیز حق حیات دارند و خانواده دارند و باید قانون گذاران بتوانند توجه خاصی به این موضوع داشته باشند، اما هرچقدر پیشکسوتان این هنر از این دغدغه می گویند اما گوش شنوایی وجود ندارد.

وی در پایان پیرامون وضعیت سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: من کوچکتر از آن هستم که بخواهم در این رابطه نظر بدهم اما چیزی که می دانم با بن مایه دراماتیکی که ما در ادبیات و فرهنگ خود داریم در عرصه فیلمسازی کم بهره هستیم و می دانیم که ریشه بخش اعظم هنرها، ادبیات کهن است و اتقاقات دراماتیکی در داستان های فولکوریک و کهن ما افتاده است و به نظر من هنوز خیلی با آن فاصله داریم و می توانیم از آن بیش تر بهره ببریم.

وی در همین راستا ادامه داد : زمینه اصلی چه در زمینه سریال، تله فیلم و سینما همان متن است که هرچقدر قدرتمندانه باشد اثر بهتری خلق می شود و اگر تجربه بزرگان این اثر با ایده جوانان توأم شود یک مجموعه قابل قبول خلق می شود و همچنین باز گذاشتن دست نویسنده برای انتخاب سوژه ها شاید بتواند کمک اعظمی به این عرصه کند، چراکه در عصری که فضای مجازی سرعت بیشتری به دیده شدن مطالب کرده است، نویسندگان نباید از قافله عقب بیفتند و حرفها را زودتر بتوانند بازگو کنند و با دغدغه مردم و مخاطب پیش بروند و از ظن بنده با در نظر گرفتن این موضوعات می شود کار مطلوبی ارائه داد و در مجموع کارهایی تولید شود که به نوعی به  مخاطب خود احترام گذاشته باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید

***