«خروج» که با محوریت بازیگران پا به سن گذاشته ساخته شده حال و هوای متفاوتی با دیگر آثار حاتمی‌کیا داشت و هر چه خود اثر، با رخوت و کسالت همراه بود، نشست خبری آن سرشار از تنش و بحث شد.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: «لباس شخصی» آغازگر هفتمین روز جشنواره در پردیس ملت بود و اهالی رسانه را که معدل سنی آنها بین سی‌وپنج تا چهل سال است، به سال ۶۱ برد تا شاهد چگونگی خیانت بعضی از دولتمردان وقت، به کشور باشند و در خلال آن، درباره حزب توده نیز بیشتر بدانند. ویژگی مهم فیلم عباس امینی، آشنایی‌زدایی از مخاطب بود؛ تمامی بازیگران از عرصه تئاتر برآمده بودند و همین موضوع، به مستندگون بودن اثر، قوت می‌بخشید.

فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا اما به عنوان دومین فیلم این روز به نمایش در آمد. «خروج» که با محوریت بازیگران پا به سن گذاشته ساخته شده حال و هوای متفاوتی با دیگر آثار حاتمی‌کیا داشت و هر چه خود اثر، با رخوت و کسالت همراه بود، نشست خبری آن سرشار از تنش و بحث شد؛ به ویژه که حاج‌ابراهیم حاتمی‌کیا صراحتا از اهالی رسانه گلایه کرد که چرا علیه او قلم می‌زنند و جملات خودش را به خودش پس می‌دهند و می‌گویند «دهه‌‌ات گذشته مربی»!

فیلم آذری‌زبان نیکی کریمی آخرین اثر به نمایش در آمده در روز هفتم‌ بود، «آتابای» که گویی روایت عشق‌ها و نرسیدن‌ها را بر عهده داشت، به قلم هادی حجازی‌فر، بازیگر نقش اصلی فیلم جلوی دوربین رفته و همین موضوع باعث شد که او و کریمی تنها متکلمان نشست خبری فیلم باشند، نشستی که دور از حاشیه هم باقی نماند و حجازی‌فر خطاب به کسی که زبان آذری فیلم را نقد کرده بود با فریاد خاطرنشان شد که ادبیات این زبان می‌بایست در دانشگاه تدریس بشود و نمی‌توان فیلمی را به خاطر اینکه آذری‌ست نکوهش کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید

***