به گزارش سلام نو به نقل از جماران، سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در هیأت عشاق الائمه حزب مردم سالاری با اشاره به آیه ۱۴۴ سوره آل عمران گفت: این آیه در جنگ احد نازل شده است. در جنگ احد پیامبر(ص) عبدالله بن جبیر را بر سر نقطه حساسی منصوب کرد و فرمود این نقطه راه رها نکنید اما مسلمانان اجتهاد در مقابل نص کردند و گفتند پیامبر(ص) از باب احتیاط گفته اینجا رها نشود؛ مسلمانان پیروز شده اند و دارند غنائم را جمع می کنند و ما هم برای جمع آوری غنائم برویم. آن نقطه را رها کردند و خالد بن ولید حمله کرد و مسلمانان پیروز در مرحله اول شکست خوردند و شایعه کردند که پیامبر(ص) کشته شده است.
عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: به واسطه این جنگ احد خداوند می فرماید اگر پیامبر(ص) کشته شود و یا از دنیا برود شما نباید عقبگرد کنید. هرکس بازگشت کند به خدا ضربه نمی زند؛ به خودش آسیب وارد می آید و خدا سپاسگزار و قدردان کسانی است که ثبات و دوام کار را دنبال کنند.
وی با بیان اینکه در قرآن مجید ۱۵۵ بار ما از ماده موت و مردن سخن داریم، تصریح کرد: خداوند در قرآن می گوید بی شک تو پیامبر(ص) می میری و مردم هم می میرند. اما با مرگ پیامبر(ص) ارتباط آسمانی پایان می پذیرد و مردم از وحی و پیام الهی محروم می شوند و دنیا با از دست دادن رسول اکرم(ص) آسیب می بیند. قرآن می گوید پیامبر(ص) از دنیا می رود اما تدبیر ما قیام برای عدالت است. همه از خورشید و هوا و انرژی استفاده کنیم. خدا ما را آفریده که دست همدیگر را بگیریم، نه اینکه پای همدیگر را بگیریم. خدای متعال دنیا را دار تعاون قرار داده است.
اکرمی تأکید کرد: بی نمونه ترین تحریم ها که دارو هم نمی توانیم بخریم جای خودش، دعواها و نزاع های با خودمان هم سر جای خودش هست. من پنج دوره در مجلس شورای اسلامی و ۱۰ سال در مدیریت سازمان عقیدتی و سیاسی بوده ام. یک وقتی با معاون اقتصادی نشست نیم ساعته ای داشتم. گفتم هر جایی می رویم از ما می پرسند آینده چه می شود؟ گفت ۵۰ درصد دست ما و ۵۰ درصد دست مردم است. شما می توانید یک جنس را از پنج مغازه قیمت کنید و همه یک قیمت را بدهند؟! به تعبیر قرآن «یعمل علی شاکله». این رفتار خود ما است.
وی با تأکید بر اینکه قرآن می گوید عدالت را شما باید به وجود بیاورید، افزود: قبول دارم کسی که رئیس و مدیر هست نقش و سهمش سنگین تر است اما ارزش، امر به معروف و نهی از منکر است. امر به معروف کنید. همه همدیگر را دعوت کنیم که اهل عمل و عرفان باشیم؛ اهل عدل و فکر باشیم. ۳۰ سال قبل در کمیسیونی بحث ارزی مطرح شده بود و گفتم ما مشکل ارز نداریم؛ ما مشکل عقل داریم. پول کشور ما ریال است اما مردم سراغ قیمت دلار می گیرند. این زندگی را من برای خودم درست کرده ام. قرآن می گوید ارزش این است که عقل، فکر و تجربه ات را به کار بگیر. هر چیزی که ما را تحریم کردند، ما آن را تبدیل به فرصت کردیم و والله بقیه اش را هم می توانیم.
عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: هرچه نشده را نخواسته ایم و نمی خواهیم. روزی که صدام را از کشور بیرون کردیم اراده داشتیم و نیرو را پای کار بردیم و شهادت را هم پذیرفتیم و شد؛ الآن این اراده را نداریم و هرکس کار خودش را می کند. از صلح امام حسن(ع) در تاریخ صحبت می کند، می گویند معنایش سازش با آمریکا است. بر اساس قرآن باید حواسمان به خودمان باشد و با همدیگر بنشینیم. طبق متن قرآن «علیکم انفسکم» ارزش است. مدام نگوییم فردا و ۱۴۰۰ چه می شود. هرکس زمین و آب داشته باشد اما روغن و نهاده های دامی و کره را از جای دیگر بیاورد، بدبخت، محروم و نفرین شده است. چرا از امکانات موجود استفاده نمی کنیم؟ چرا به قناعت بها نمی دهیم؟ سال ۹۸، ۱۸ میلیون تن مواد غذایی را دور ریختیم.
وی یادآور شد: تا به حال غصه «حجاب» می خوردیم و حالا باید غصه «عفاف» را هم بخوریم. انقدر توهین و تحقیر و سخن چینی نکن و عیب جو نباش. بی عیب چه کسی است؟ رسول اکرم(ص) می گوید «رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِنْ نَسِینَا أَوْ أَخْطَأْنَا». همان پیامبری که خدا «خلق عظیم» را در مورد او به کار برده است ولی می گوید حواست جمع باشد. من به یاد دارم امام راحل وقتی از زندان اول آزاد شد و به قم آمد طلبه های جوان به برخی از مراجع جسارت می کردند. امام راحل در مسجد اعظم گفت اگر کسی شطر کلمه ای نسبت به مراجع حرف بزند، ولایت بین او و خدا منقطع خواهد شد.
اکرمی با تأکید بر اینکه آزادی مطلق هیچ جای دنیا وجود ندارد، گفت: پسر من برای تحصیل بورسیه شد و به جایی رفت. گفت در آن کشور هرکس دو شغله باشد باید ۶۰ درصد مالیات بدهد. یعنی زمینه برای دیگران باز شود. ما هفت شغله و ۹ شغله داریم؛ این حلال است؟! اینها چیزهایی است که آدم باید غصه بخورد و گریه کند. قحطی که نیامده چرا انقدر حرص می خورید و طمع می ورزید؟ اگر به مرگ طبیعی بمیریم از همه مال دنیا فقط یک کفن می بریم.
وی با بیان اینکه ما در طول دوران غیبت شخصیتی چون امام نداشتیم، اظهار داشت: با اینکه شیخ مفید و شیخ طوسی و خواجه نصیر را داشتیم، ولی کسی سید روح الله موسوی نشد که این مملکت را از استبداد و استعمار نجات بدهد. وقتی هم از دنیا می رود می گوید «اکنون با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص، و به سوی جایگاه ابدی سفر میکنم.»(صحیفه امام، جلد ۲۱، صفحه ۴۵۰) خودش را خادم می دانست و به نظر ما واقعا صالح بود که چنین توفیقی داشت. اینها ارزش است.
نظر شما