دکتر سعید مختاری یک جراح و دندانپزشک گفت: استفاده زیاد از دهان شویه باعث بروز واکنش شیمیایی روی مینای دندان شده وقسمت‌های از آن را زرد می‌کند.

لک شدن دندان‌ها با استفاده بی رویه از دهان شویه

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر سعید مختاری جراح و دندانپزشک گفت: لک شدن دندان‌ها به دلیل وجود یک ترکیب شیمیایی خاص در دهان شویه‌ها است که برای کاهش تعداد باکتری‌ها و حذف پلاکت‌ها از روی دندان به کار می‌رود.

او با بیان اینکه دهان شویه‌ها انواع مختلف دارد، بیان کرد: بیمارانی که می‌خواهند به دندانپزشکی مراجعه کنند قبل از انجام کار بهتر است از دهان شویه‌هایی که بر روی آن‌ها عنوان ضدعفونی کننده درج شده استفاده کنند.

مختاری با اشاره به اینکه استفاده از دهان شویه محدوده زمانی خاصی ندارد گفت: قبل و بعد از مسواک زدن از آن استفاده کنید چرا که دهان شویه از خشک شدن دهان جلوگیری می‌کند.

او با تاکید بر اینکه بهتر است امور غیر ضروری دندانپزشکی را تا پایان همه گیری کرونا به تعویق بیاندازند، گفت: برخی افراد اموری مانند ترمیم و زیبایی دندان دارند، که توصیه می‌شود تا پایان  همه گیری کرونا صبر کنند و سپس به دندانپزشکی مراجعه کنند.

مختاری به اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان اشاره کرد و یاد آور شد: در صورتیکه فردی دچار پوسیدگی دندان باشد بهتراست با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به دندانپزشکی مراجعه کند، چون ممکن است بیماری پیشرفت کند و درمان سخت‌تر شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید