از گاومیش کوهان دار نمادین گرفته تا میگوی پری اینچ، ایالات متحده خانه بیش از ۳۲۰۰۰ گونه جانوری است.

 عجیب‌ترین گونه‌های جانوری آمریکا + عکس‌

سلام نو-سرویس گردشگری: ماده‌ها جمع می‌شوند تا ۸ تا ۲۰ نر را قضاوت کنند. وقتی زمان شگفت‌انگیز گرد هم آمدن ماده‌ها فرا می‌رسد، مرغ دشتی نر یک نمایش پیچیده خواستگاری را به نمایش می‌گذارد: او کیسه‌های هوای زرد روشن را در دو طرف گردنش باد می‌کند تا حلقه‌های کم و طنین‌اندازی به نام بوم ایجاد کند و پاهایش را به شکلی که به نظر می‌رسد به زمین می‌کوبد. مثل یک رقص شیطنت آمیز و مقاومت ناپذیر.

 عجیب‌ترین گونه‌های جانوری آمریکا + عکس‌

از گاومیش کوهان دار نمادین گرفته تا میگوی پری اینچ، ایالات متحده خانه بیش از ۳۲۰۰۰ گونه جانوری است.

تا به امروز، دانشمندان بیش از ۳۲۰۰۰ گونه جانوری متمایز را که در این کشور زندگی می‌کنند، از هزاران گونه سوسک گرفته تا تنها یک کیسه‌دار شناسایی کرده‌اند.

 عجیب‌ترین گونه‌های جانوری آمریکا + عکس‌

ما مفتخریم که این حیوانات را همسایگان خود بنامیم، خواه ایالات متحده تنها خانه آنها در جهان باشد یا فقط توقفگاهی در یک مهاجرت بزرگ.

از کوه‌ها

چه دامنه‌های کوهستانی ایالت واشنگتن باشد و چه در میان کوه‌های صحرای موهاوه، گوسفند شاخ‌دار، صخره‌های ناب فله‌سنگ را شبیه پیاده‌روی در پارک طی می‌کند.

قوچ بزرگ با شاخ‌های خمیده و عظیم خود نمادی از سرسختی و پشتکار است. قوچ‌ها برای برقراری نظم سر زدن در طول فصل جفت‌گیری، نیمی از سال را صرف دویدن با رقبای خود می‌کنند.

در حالی که شاخ گوزن استخوانی جامد است، پوشش شاخ گوسفند از یک هسته استخوانی پوشیده شده توسط کراتین تشکیل شده است، همان پروتئینی که مو و ناخن‌های ما را می‌سازد و از آنجایی که گوسفندها هرگز شاخ خود را نمی‌ریزند، می‌توان نوارهای تیره روی شاخ‌ها به نام آنولی را برای تعیین سن قوچ شمرد، درست مانند حلقه‌های یک درخت.

دشت‌ها

 عجیب‌ترین گونه‌های جانوری آمریکا + عکس‌

پستاندار رسمی ایالات متحده، گاومیش کوهان دار آمریکایی، اغلب به اشتباه بوفالو نامیده می‌شود که فقط در آفریقا و آسیا زندگی می‌کند.

گاومیش کوهان دار آمریکایی که وزن آن به ۲۲۰۰ پوند می‌رسید، پادشاه دشت‌ها بود تا اینکه شکار بی‌رویه مهاجران آنها را تا مرز انقراض پیش برد. تا سال ۱۸۸۹، تنها چند صد نفر از بیش از ۵۰ میلیونی که هندی‌های دشت برای قرن‌ها به‌طور پایدار شکار کرده بودند، زنده ماندند.

برنامه‌های پرورش در اسارت و معرفی مجدد در پارک‌های ملی و پناهگاه‌ها، جمعیت وحشی را به بیش از ۲۰۰۰۰ گاومیش کوهان دار در ایالات متحده افزایش داده است. اگر خوش شانس باشید و یکی را در حال پرسه زدن ببینید، فاصله را رعایت کنید. آنها ممکن است مانند جانوران بزرگ و چوب گیر به نظر برسند، اما گاومیش کوهان دار آمریکایی با سرعت ۳۵ مایل در ساعت سرعت دارد.

اقیانوس‌ها

 عجیب‌ترین گونه‌های جانوری آمریکا + عکس‌

تصور می‌شود حدود ۱۴۰۰ فوک راهب هاوایی (در تصویر، حیوانی در باغ وحش مینه سوتا خمیازه می‌کشد) در طبیعت باقی مانده‌اند.

فوک راهب هاوایی در سال ۲۰۱۸ زمانی که تعداد انگشت شماری از آنها با مارماهی‌هایی که بینی‌شان را بالا انداخته بودند، به تیتر خبرهای بین‌المللی تبدیل شد. فوک راهب هاوایی که بومی مجمع‌الجزایر هاوایی است، با گشت و گذار در صخره‌های مرجانی امرار معاش می‌کند. با کمال تعجب، این شکارچی لغزنده فقط ۱۶ دندان دارد، یعنی نصف تعداد دندان‌های معمولی انسان هرچند که احتمالا برای ماهی‌ها، سخت پوستان و بندپایان که رژیم غذایی فوک راهب را تشکیل می‌دهند، فراوان به نظر می‌رسد.

خانه ما

 عجیب‌ترین گونه‌های جانوری آمریکا + عکس‌

تنها مارمولک سمی بومی ایالات متحده، هیولای گیلا برای زندگی در شرایط سخت بیابانی سازگار است. با تهویه هوا به تنظیم دمای آن کمک می‌کند.

بادبادک می سی سی پی پرنده شکاری کوچک و چابکی است که رژیم غذایی آن عمدتا از حشرات پرنده تشکیل شده است. با این حال، آنها اغلب در فضای آزاد یا گاهی اوقات لانه می‌سازند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید