۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 55512421

به چند حقیقت خواندنی درباره هند می‌پردازیم که شاید تا به حال نشنیده باشید.

حقایقی خواندنی درباره هند

به گزارش سلام نو آنطور که روزیاتو نوشته است هند کشوری است که به راحتی می‌توان عاشق آن شد و به سختی می‌توان آن را فراموش کرد. رقص‌های پرشور، غذاهای لذیذ و هر چیز کوچکی در این سرزمین، فریبنده و جذاب است. کسانی که حتی یک بار به هند سفر کرده‌اند، آرزوی بازگشت به این سرزمین را دارند. دلیل این امر، رسوم و سنت‌های غنی، فرهنگ منحصر به فرد و زندگی روزمره مردم هند است که برای گردشگران به قدری شگفت‌انگیز است که نمی‌توان در برابر میل به دانستن بیشتر درباره این کشور مقاومت

هند، کشوری که با رنگ‌ها، طعم‌ها و رقص‌هایش هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. سرزمینی با فرهنگی غنی و تاریخی کهن که در هر گوشه و کنارش می‌توان شگفتی جدیدی را کشف کرد.

۱. خط چشم برای نوزادان:

در هند، رسم بر این است که برای نوزادان از خط چشم سنتی به نام "سرمه" استفاده می‌کنند. سرمه از دوده تهیه می‌شود و معمولاً روی پلک پایینی نوزاد کشیده می‌شود. هندی‌ها بر این باورند که سرمه از کودک در برابر شیطان محافظت می‌کند و برای بینایی او مفید است.

۲. رقص، an integral part of life:

رقص در هند تنها یک سرگرمی نیست، بلکه an integral part of life است. هندی‌ها عاشق رقص هستند و در این کشور ۸ نوع رقص کلاسیک وجود دارد. رقص‌های هندی با حرکات موزون و احساسی که منتقل می‌کنند، در دنیا بی‌نظیر هستند.

۳. حرکات دست، زبان گویا:

هندی‌ها در صحبت‌های خود از حرکات دست و حالت‌های چهره به طور گسترده استفاده می‌کنند. این حرکات به آن‌ها کمک می‌کند تا احساسات خود را به طور عمیق‌تر و دقیق‌تر بیان کنند.

۴. بالیوود، غول سینمای جهان:

هند به عنوان مهد سینمای بالیوود، یکی از بزرگ‌ترین صنعت‌های فیلمسازی دنیا را داراست. فیلم‌های بالیوود با ترکیب ژانرهای مختلف مانند رمانتیک، اکشن، کمدی و موزیکال، مخاطبان را در سراسر جهان به خود جذب می‌کنند.

۵. چای ماسالا، تندترین چای دنیا:

چای ماسالا، نوشیدنی محبوب هندی‌ها، از چای سیاه، شیر و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. این چای که به عنوان "چای ادویه" نیز شناخته می‌شود، طعم تند و لذیذی دارد و طرفداران زیادی در دنیا پیدا کرده است.

۶. تالی، بشقاب طعم‌های هند:

تالی، یک بشقاب فلزی است که در آن ۶ طعم مختلف سرو می‌شود: شر، شیرین، تند، تلخ، ترش و گس. هندی‌ها بر این باورند که غذای کامل باید ترکیبی متعادل از این ۶ طعم باشد. در رستوران‌های هندی، تالی با تنوع غذایی بالا و امکان شارژ مجدد، تجربه‌ای منحصر به فرد از طعم‌های هند را برای شما رقم می‌زند.

۷. ظروف استیل، انتخابی کاربردی:

برخلاف بسیاری از کشورها که از ظروف چینی و شیشه‌ای استفاده می‌کنند، در هند بیشتر خانواده‌ها از ظروف استیل استفاده می‌کنند. این ظروف به دلیل کاربردی بودن، ماندگاری بالا و عدم شکستن و لب پر شدن، طرفداران زیادی در هند دارند.

هند، کشوری که هر بار سفر به آن، تجربه‌ای جدید و شگفت‌انگیز به همراه دارد. با آشنایی با فرهنگ و رسوم این سرزمین، سفرتان به هند خاطره‌ای به یاد ماندنی خواهد شد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید