اردیبهشت، فصلی دل‌انگیز و پرطراوت، زمانی که طبیعت ایران در زیباترین حالت خود قرار دارد و سفر به هر گوشه‌ای از این سرزمین پهناور، خاطره‌ای به یاد ماندنی را رقم می‌زند.

بهترین جاهای دیدنی در اردیبهشت / اردیبهشت، ماه سفر و طبیعت‌گردی!

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است در این ماه، شکوفه‌ها بر شاخه‌ها می‌نشینند، رودخانه‌ها خروشان‌تر از همیشه به سوی دریا روان می‌شوند و عطر دل‌انگیز گل‌ها در هوا می‌پیچد.

در این مطلب، به معرفی چند مقصد گردشگری بی‌نظیر در ایران می‌پردازیم که در اردیبهشت ماه، جلوه‌ای خاص و تماشایی به خود می‌گیرند.

کاشان، شهر گل و عطر

سفر به کاشان در اردیبهشت، سفری به دل مزارع گل محمدی و تنفس عطر دل‌انگیز گلاب است. در این ماه، مراسم سنتی گلاب‌گیری در کاشان برگزار می‌شود و گردشگران می‌توانند از نزدیک شاهد این آیین کهن و زیبا باشند. گشت و گذار در مزارع گل محمدی، بازدید از کارگاه‌های گلاب‌گیری و استشمام عطر دل‌انگیز گلاب، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از سفر به کاشان در اردیبهشت را برای شما رقم خواهد زد.

کردستان، سرزمین کوه‌ها و دریاچه‌ها

اگر به دنبال طبیعتی بکر و دست‌نخورده هستید، کردستان در اردیبهشت ماه، مقصدی ایده‌آل برای شما خواهد بود. کوه‌های سر به فلک کشیده، دشت‌های سرسبز و دریاچه‌های زلال، چشم‌اندازهای بی‌نظیری را در این خطه از ایران خلق کرده‌اند. در سفر به کردستان، می‌توانید از تماشای جاذبه‌های طبیعی مانند دریاچه زریوار، پارک آبیدر سنندج و منطقه حفاظت‌شده صوفیکم لذت ببرید.

ترکمن صحرا، دشتی پر از گل و رنگ

دشت‌های وسیع ترکمن صحرا در اردیبهشت ماه، به نگارخانه‌ای از گل‌های رنگارنگ تبدیل می‌شوند. در این ماه، دشت‌ها پر از گل‌های زرد و قرمز می‌شوند و چشمه‌ها و آبشارها در پرآب‌ترین حالت خود قرار می‌گیرند. گشت و گذار در دشت‌های ترکمن صحرا، بازدید از تالاب اینچه برون و منطقه شکار ممنوع صوفیکم، تجربه‌ای منحصر به فرد از سفر به این منطقه خواهد بود.

بهترین جاهای دیدنی در اردیبهشت / اردیبهشت، ماه سفر و طبیعت‌گردی!

شیراز، شهر بهار نارنج

سفر به شیراز در اردیبهشت ماه، تجربه‌ای متفاوت و دل‌انگیز خواهد بود. در این ماه، عطر بهار نارنج در خیابان‌های شهر می‌پیچد و شکوفه‌های نارنج بر شاخه‌ها خودنمایی می‌کنند. گشت و گذار در باغ‌های شیراز، بازدید از جاذبه‌های تاریخی مانند تخت جمشید، حافظیه و سعدیه و شرکت در مراسم روز شیراز، خاطره‌ای به یاد ماندنی از سفر به این شهر را برای شما رقم خواهد زد.

کوهرنگ، سرزمین لاله‌های واژگون

دشت‌های لاله‌های واژگون کوهرنگ در اردیبهشت ماه، منظره‌ای بی‌نظیر و تماشایی را خلق می‌کنند. در این ماه، دامنه‌های کوه‌های کوهرنگ به رنگ قرمز و بنفش لاله‌های واژگون در می‌آید و منظره‌ای بدیع و چشم‌نواز را به وجود می‌آورد. گشت و گذار در دشت‌های لاله‌های واژگون کوهرنگ، بازدید از چشمه دیمه و سایر جاذبه‌های طبیعی این منطقه، تجربه‌ای منحصر به فرد از سفر به کوهرنگ در اردیبهشت ماه خواهد بود.

ایران در اردیبهشت ماه، سرزمینی پر از رنگ و عطر و زیبایی است. سفر به هر گوشه‌ای از این سرزمین پهناور در این ماه، خاطره‌ای به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

بهترین جاهای دیدنی در اردیبهشت / اردیبهشت، ماه سفر و طبیعت‌گردی!

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید