دریاچه کوه گل، مقصدی رؤیایی برای طبیعت‌گردان و عاشقان آرامش است.

دریاچه کوه گل؛ جایی که طبیعت بکر و تفریح در هم آمیخته‌اند

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است در میان رشته کوه‌های زاگرس، گویی نگینی از جنس بلور، در دل طبیعت خودنمایی می‌کند. سفری به این سرزمین شگفت‌انگیز، ما را به تماشای مناظری بی‌بدیل و تجربه‌ای بی‌نظیر از تفریحات و سرگرمی‌ها دعوت می‌کند.

کوه گل، مقصدی در قلب دنا

در ۳۲ کیلومتری شهر یاسوج، در منطقه‌ای کوهستانی به نام دنا، دریاچه‌ای فصلی جا خوش کرده که با نام "کوه گل" شناخته می‌شود. این دریاچه، در اواخر زمستان و اوایل بهار، با ذوب شدن برف‌ها جان می‌گیرد و تا اواخر تابستان، همچون آینه‌ای صاف، زیبایی دنا را به رخ می‌کشد.

وسعت نیم هکتاری و عمق ۱۵ متری دریاچه، تنها بخشی از جاذبه‌های کوه گل است. این منطقه، گنجینه‌ای از پوشش گیاهی و جانوری است که در فصل تابستان، میزبان پرندگان مهاجر و بومی رنگارنگی می‌شود. قارچ‌های کوهی، چویل، بابونه، نعنا کوهی، ریواس، جاشیر و پونه کوهی، تنها نمونه‌هایی از این تنوع بی‌نظیر هستند.

سفری به یاد ماندنی در کوه گل

اگر راهی این دیار رؤیایی شدید، منتظر امکانات رفاهی لوکس نباشید. کوه گل، طبیعت بکر را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از آن لذت ببرید. با این حال، در سال‌های اخیر، سرویس بهداشتی، سوپرمارکت، سکو و آلاچیق برای رفاه حال مسافران تعبیه شده است.

شب‌مانی در کوه گل، تجربه‌ای منحصر به فرد است. اگر اهل کمپینگ هستید، می‌توانید زیر آسمان پرستاره دنا، چادر بزنید و از آرامش شب لذت ببرید.

دریاچه کوه گل؛ جایی که طبیعت بکر و تفریح در هم آمیخته‌اند

تفریحات متنوع در قلب طبیعت

کوه گل، تنها یک جاذبه توریستی نیست، بلکه بهشت تفریحات طبیعی است. در این سرزمین، می‌توانید:

  • در دل طبیعت دنا، پیاده‌روی کنید و از مناظر بی‌نظیر لذت ببرید.
  • گیاهان دارویی و خوراکی کوهستانی را جمع‌آوری کنید.
  • پرندگان مهاجر و بومی را تماشا کنید.
  • در میان دشت گل‌های شقایق و لاله‌های واژگون قدم بزنید.
  • از عکاسی در طبیعت بکر کوه گل لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به کوه گل

اگر به دنبال آب و هوایی مطبوع و خنک هستید، بهار و تابستان بهترین زمان سفر به کوه گل است. در این فصل‌ها، می‌توانید از زیبایی‌های طبیعت، دشت لاله‌های واژگون و تماشای پرندگان مهاجر لذت ببرید.

هرچند که کوه گل در بهار و تابستان به اوج زیبایی خود می‌رسد، اما در پاییز و زمستان نیز، منظره‌ای متفاوت و جذاب از خود به نمایش می‌گذارد. در این فصول، می‌توانید از آرامش و سکوت کوهستان لذت ببرید و از تماشای برف و یخ بر روی دنا، شگفت‌زده شوید.

اگر به دنبال سفری متفاوت و خاطره‌انگیز هستید، کوه گل را در برنامه سفر خود قرار دهید. این سرزمین رؤیایی، با طبیعت بکر، تفریحات متنوع و فضایی آرام، منتظر شماست تا لحظاتی ناب و به‌یادماندنی را در آن تجربه کنید.

دریاچه کوه گل؛ جایی که طبیعت بکر و تفریح در هم آمیخته‌اند

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید