۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹
کد خبر: 55516884

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دولت سیزدهم بنا دارد درمان بیماران مبتلا به سرطان را رایگان کند.

درمان سرطان رایگان شد

به گزارش سلام نو به نقل از صداوسیمای مازندران، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند با اشاره به سیاست حمایتی دولت سیزدهم از روند درمان بیماران گفت: رایگان شدن درمان بیماران مبتلا به سرطان از برنامه‌های دولت سیزدهم است.

دکتر بهرام عین‌اللهی افزود: با توجه به اینکه افراد مبتلا به سرطان توان کار ندارند و هزینه‌های گزافی برای درمان به خانواده آنان تحمیل می‌شود، رایگان‌شدن خدمات، دغدغه بیماران و خانواده‌های آنان در همه مراحل درمانی را از بین خواهد برد.

وی گفت: وزارت بهداشت در دولت سیزدهم به دنبال آن است که درمان سرطان در کشور رایگان و افزون بر آن، مراکز پیشرفته برای درمان رایگان این بیماری‌ها در استان‌ها راه‌اندازی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به زودی با اجرای پویش ملی، غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان زیرمراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.

وی افزود: سیاست وزارت بهداشت در دولت سیزدهم تقویت گردشگری سلامت است و در این راستا در صورت تمایل بخش خصوصی، مجوزهای لازم طبق قوانین و مقررات به فعالان ذیصلاح این بخش داده خواهد شد.

دکتر عین اللهی گفت: قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و مردم کشورهای همسایه تمایل دارند برای درمان به کشور ما مراجعه کنند.

وی افزود سال گذشته یک ونیم میلیون نفر از کشورهای خارجی برای درمان به ایران مراجعه کردند.

وزیر بهداشت به نقش خیرین در تکمیل طرح‌های درمانی اشاره کرد و گفت سال گدشته خیرین سلامت ۳ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان برای ساخت مراکز درمانی؛ بهداشتی و آموزشی کمک کردند.

وی از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل مرکز ناباروری فاطمه الزهرای بابل و یکصد میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان بابلسر در دوره دوم سفر هیات دولت به مازندران خبر داد

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید