دولت استرالیا برای متقاضیان کار در این کشور، سیستم امتیازبندی در نظر گرفته است. در این سیستم متقاضیان براساس فاکتورهایی مثل سن، نمره زبان، تحصیلات، سابقه کاری، سابقه حضور در استرالیا و... ارزیابی می‌شوند و به افرادی که حداقل امتیاز ۶۵ را در این سیستم کسب کنند، ویزای کاری استرالیا تعلق می‌گیرد.

بهترین راه مهاجرت به استرالیا کدام است؟

مناظر خیره‌کننده، شهرهای پر جنب و جوش و سبک زندگی آرام، کشور استرالیا را به مقصدی محبوب برای مهاجران از سراسر دنیا تبدیل کرده است. حال به تمام اینها سطح بالای رفاه، گستردگی بازار کار، کیفیت بالای آموزش و زندگی را اضافه کنید تا بدانید چرا اغلب مردم به‌ دنبال بهترین راه مهاجرت به استرالیا هستند.

خوشبختانه دولت استرالیا راهکارهای مختلفی را پیش روی متقاضیان مهاجرت به این کشور قرار داده است. اینکه کدام یک از این روش‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست، نیاز به بررسی همه جوانب دارد. اما تحصیل در استرالیا راحت‌ترین روش مهاجرت به این کشور به خصوص برای ما ایرانیان است. در اینجا بهترین راه های مهاجرت به استرالیا را جمع آوری کرده‌ایم و به شما کمک می‌کنیم که تصمیم بگیرید کدام روش مناسب شماست.

بهترین راه مهاجرت به استرالیا برای من چیست؟

برای مهاجرت به استرالیا چندین روش وجود دارد و نمی‌توان به‌طور قطع گفت که کدام راهکار بهترین گزینه ممکن است. چرا که شرایط هر فرد متفاوت از دیگری است و هر شخص اولویت‌های خاص خود را دارد. با این حال ما چند مورد از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به استرالیا را معرفی کرده و جوانب مختلف آنها را بررسی می‌کنیم تا راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید:

  • مهاجرت تحصیلی به استرالیا
  • مهاجرت کاری به استرالیا
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و استارت‌آپ
  • مهاجرت از طریق خانواده
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت نخبگان

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

بهترین و راحت‌ترین روش مهاجرت به استرالیا به‌خصوص برای ما ایرانیان، بدون شک اخذ ویزای ساب کلس ۵۰۰ یا همان ویزای تحصیلی است. اما چرا تحصیل در استرالیا بهترین روش مهاجرت به این کشور است؟

  • نظام آموزشی استرالیا در سطح جهانی شناخته شده است و ۹ دانشگاه از ۱۰ دانشگاه برتر این کشور دارای رتبه زیر ۱۰۰ جهانی هستند.
  • ملبورن، سیدنی، کانبرا، بریزبن، آدلاید، پرت و گلد کوئست ۷ شهر مهم استرالیا هستند که در لیست ۱۰۰ شهر برتر دانشجویی در جهان قرار گرفته‌اند.
  • فارغ التحصیلان دانشگاه‌های استرالیا امکان دریافت ویزای موقت فارغ التحصیلی (ساب کلس ۴۸۵) را دارند که به آنها اجازه می‌دهد به‌طور قانونی در این کشور کار کنند.
  • با اخذ مدرک معتبر از دانشگاه‌های این کشور شانس بیشتری برای پیدا کردن کار و اخذ اقامت دائم استرالیا را خواهید داشت.

بهترین راه مهاجرت به استرالیا کدام است؟

مهاجرت کاری به استرالیا

دولت استرالیا برای متقاضیان کار در این کشور، سیستم امتیازبندی در نظر گرفته است. در این سیستم متقاضیان براساس فاکتورهایی مثل سن، نمره زبان، تحصیلات، سابقه کاری، سابقه حضور در استرالیا و... ارزیابی می‌شوند و به افرادی که حداقل امتیاز ۶۵ را در این سیستم کسب کنند، ویزای کاری استرالیا تعلق می‌گیرد.

  • دولت استرالیا سالیانه مشاغل مورد نیاز خود را در سه دسته مهارت‌های استراتژی متوسط و طولانی (MLTSS)، مشاغل مهارتی کوتاه‌مدت (STSO) و مشاغل منطقه‌ای (ROL) اعلام می‌کند. افرادی که در حوزه‌ای خارج از مشاغل اعلامی دولت استرالیا فعالیت دارند، شانس کمتری برای اخذ ویزای کاری خواهند داشت.
  • طبق اعلام اداره آمار استرالیا (ABS)، میانگین درآمد در این کشور ۶۲ هزار دلار استرالیاست و این کشور در بین ۱۰ کشور برتر جهان از نظر بیشترین میزان درآمد سالیانه قرار دارد.
  • سیدنی و ملبورن دو شهر با بیشترین میانگین درآمد در کشور استرالیا هستند.

مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری و استارتاپ

استرالیا دوازدهمین اقتصاد برتر دنیاست و دولت این کشور برای جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان برنامه‌های مهاجرتی زیر را در نظر دارد:

توجه: کلیه ویزاهای سرمایه گذاری Golden Visa و برنامه ویزاهای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری (BIIP) استرالیا از سال ۲۰۲۴ میلادی متوقف شده است.

بهترین راه مهاجرت به استرالیا کدام است؟

مهاجرت به استرالیا از طریق خانواده

به جرات می‌توان گفت مهاجرت از طریق خانواده یکی از راحت‌ترین راه‌های مهاجرت به استرالیاست. افرادی که شهروندی کشور استرالیا، اقامت دائم و حتی اقامت موقت این کشور را دارند، می‌توانند برای اخذ ویزای اعضای خانواده خود شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال اقدام کنند.

  • امکان اخذ ویزای والدین از طریق اسپانسرشیپ والدین نیز وجود دارد که شرط آن اثبات توانایی مالی توسط فرد دارای اقامت دائم یا شهروندی استرالیا است.
  • دولت استرالیا برای تحصیل دانش آموزان زیر ۱۸ سال، ویزای گاردین را برای یکی از والدین به عنوان همراه دانش‌آموز در نظر گرفته است.

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

ازدواج با افراد دارای شهروندی یا اقامت دائم استرالیا از جمله بهترین راه های مهاجرت به استرالیا است. همسر خارجی شهروندان استرالیا یا افراد مقیم دائم این کشور، می‌توانند ویزای همسر (ساب کلس ۸۲۰) را دریافت کرده و بعد از گذشت دو سال از ازدواج، نسبت به دریافت اقامت دائم استرالیا (ساب کلس ۸۰۱) اقدام کنند.

  • همسر فرد مقیم می‌تواند در دوران نامزدی از طریق ویزای ساب کلس ۳۰۹ وارد استرالیا شود و ۹ ماه در این کشور زندگی کند. این فرد می‌تواند بعد از ازدواج نیز برای دریافت ویزای همسر اقدام کند.
  • صحت ازدواج و ارتباط فرد مقیم و همسر او به‌طور کامل ارزیابی می‌شود تا اثبات شود که رابطه بین آنها واقعی بوده و ازدواج آنها تنها برای اخذ اقامت استرالیا صورت نگرفته‌ است.

مهاجرت به استرالیا از طریق تولد فرزند

نوزادانی که در استرالیا به دنیا می‌آیند تنها در صورتی اقامت یا شهروندی این کشور را دریافت می‌کنند که یکی از والدین آنها دارای اقامت یا شهروندی استرالیا باشد. بنابراین صرف متولد شدن کودک در خاک استرالیا، اقامت این کشور به او تعلق نمی‌گیرد.

  • اگر کودک در خارج از خاک استرالیا متولد شود، چنانچه یکی از والدین او تابعیت استرالیا را داشته‌ باشد، کودک به‌عنوان شهروند استرالیا شناخته می‌شود.
  • امکان اخذ تابعیت کشور استرالیا با شرایط فوق تنها تا قبل از ۱۸ سالگی کودک فراهم است.
  • اگر کودک در استرالیا متولد شود اما والدین او ناشناخته باشند و رها شده باشد، می‌تواند برای اخذ شهروندی استرالیا اقدام کند.

مهاجرت به استرالیا برای نخبگان

افرادی که استعداد یا نبوغی در سطح بین المللی در زمینه‌های علمی، ورزشی، فرهنگی، هنری و... دارند، می‌توانند ویزای نخبگان و استعدادهای درخشان را دریافت کنند. دارندگان ویزای نخبگان می‌توانند همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود را به استرالیا بیاورند. این افراد باید هنگام درخواست برای اخذ ویزای نخبگان، در خارج از خاک استرالیا ساکن بوده و سه شرط زیر را رعایت کنند:

  • متقاضی باید اثبات کند که طی دو سال گذشته در یکی از زمینه‌هایی که مطرح شد، مشغول فعالیت بوده است.
  • متقاضی باید اثبات کند که حضور او در کشور استرالیا منافع اقتصادی و فرهنگی برای این کشور دارد.
  • متقاضی باید شخصی را به‌عنوان معرف خود، اعلام کند.

بهترین راه مهاجرت به استرالیا کدام است؟

بهترین راه مهاجرت به استرالیا؛ بالاخره از طریق کدام روش اقدام کنم؟

برای پاسخ به این سؤال باید فاکتورهای مختلفی مانند سهولت فرایند مهاجرت، احتمال ریجکتی کم، آینده مهاجرتی مطلوب‌تر، سهولت اخذ اقامت استرالیا و چندین و چند فاکتور دیگر را ارزیابی کرد.

اما به جرات می‌توان گفت مهاجرت از طریق تحصیل بهترین راه مهاجرت به استرالیا است. پروسه مهاجرت تحصیلی راحت و سریع است. همچنین هنگام اتمام دوره تحصیلی در این کشور به‌راحتی می‌توان برای دریافت ویزای موقت فارغ التحصیلان و به‌دنبال آن ویزای کاری اقدام کرد. به این ترتیب شانس زیادی برای پیدا کردن کار در استرالیا و اخذ اقامت دائم این کشور خواهید داشت.

اگر علاقه‌مند هستید که شرایط شما برای انتخاب بهترین راه مهاجرت به استرالیا توسط متخصصان این حوزه بررسی شود، تنها کافی است با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب ویزا تماس بگیرید.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید