مرزهای شخصی مقدسند. یک بانو بی‌توجهی یا بی‌ادبی را تحمل نمی‌کند و می‌داند که چگونه مودبانه مرزهای خود را مشخص کند. او از عبارات آرام و مناسبی استفاده می‌کند تا نشان دهد طرف مقابل از مرز عبور کرده است.

یک بانوی واقعی چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از روزیاتو در قرون وسطی «بانو» لقبی بود که به همسران لردهای بریتانیایی تعلق می‌گرفت. امروز اما اگر در جای درست استفاده شود، معنای گسترده‌تری دارد و به کسی اطلاق می‌شود که در هر موقعیتی می‌تواند رفتار شایسته‌ای داشته باشد. یک «بانوی واقعی» عادات و رفتارهایی دارد که او را از دیگران متمایز می‌کند.

در ادامه با رفتارهایی آشنا می‌شوید که نشان می‌دهد یک زن اشرافی واقعی هستید.

۱. پذیرش تعریف و تمجید دیگران

یک بانو تعارف را می‌پذیرد و با یک «متشکرم» ساده و لبخندی مؤدبانه پاسخ می‌دهد. او به هیچ‌وجه درباره تعریف (حتی ساختگی) بحث نمی‌کند زیرا می‌داند ممکن است باعث شرمساری طرف مقابل شود.

۲. ارتباط چشمی

برقراری تماس چشمی مستقیم با فردی که با او صحبت می‌کنید، خواه آشنا، اقوام، کودک یا پیشخدمت باشد، نشان‌دهنده تمرکز و احترام به گفتگو است. از نگاه کردن به دیوارها، لباس یا کفش طرف مقابل اجتناب کنید، زیرا این نشان‌دهنده عدم علاقه و احترام است.

۳. وضعیت دست هنگام نشستن

وقتی روی صندلی می‌نشینید دست روی دست بگذارید یا آنها را به هم قفل کنید و حالتی آرام و برازنده داشته باشید. دست به سینه نشستن چندان مناسب نیست.

۴. وضعیت بدن

حفظ وضعیت بدنی خوب، با پشت و شانه‌های صاف، هم برای ظاهر عمومی و هم برای سلامتی بسیار مهم است. همیشه چه وقتی تنها هستید و چه در جمع صاف بنشینید.

۵. کنترل احساسات

یک بانوی واقعی احساسات خود را کنترل می‌کند و از حالات صورت اغراق آمیز اجتناب می‌کند. در صورت عصبانیت ممکن است کمی اخم کند یا در صورت تعجب ابروهایش را بالا ببرد.

۶. رعایت مرزهای شخصی

مرزهای شخصی مقدسند. یک بانو بی‌توجهی یا بی‌ادبی را تحمل نمی‌کند و می‌داند که چگونه مودبانه مرزهای خود را مشخص کند. او از عبارات آرام و مناسبی استفاده می‌کند تا نشان دهد طرف مقابل از مرز عبور کرده است.

۷. خونسردی

اجتناب از علائم عجله و اضطراب، مانند تکان دادن پا یا بازی کردن با موها یا اشیاء، نشان‌دهنده کنترل خود است. آرامش، وقار و بردباری چیزی است که باید در رفتار شما مشهود باشد.

۸. آداب دستمال سفره

در طول وعده‌های غذایی دستمال را روی پاهای خود بگذارید، هنگام ناهار از وسط تا کنید و در هنگام شام آن را باز نگه دارید. این عمل ساده نشان‌دهنده توجه به جزئیات و آداب است.

۹. آداب میز

قرار دادن آرنج روی میز قبل از غذا یا بین وعده‌ها قابل قبول است اما در طول غذا خوردن نباید آنها را روی میز بگذارید. رعایت این قانون آگاهی از آداب غذاخوری را نشان می‌دهد.

۱۰. استفاده از عطر

استفاده از عطر یک فرآیند شخصی است و باید در تنهایی انجام شود. عطر را در مناطقی که رگ‌های خونی نزدیک به پوست هستند مانند مچ دست، مرکز قفسه سینه و شقیقه‌ها استفاده کنید. همچنین مهم است که قانون اصلی را به خاطر بسپارید: همه چیز در حد اعتدال خوب است.

۱۱. آرایش

آرایش یک بانوی واقعی، خصوصیات طبیعی چهره او و زیبایی‌اش را بهبود می‌بخشد نه اینکه چهره جدیدی برایش بسازد. آرایشگر پرنسس دایانا پیشنهاد می‌کند از سایه‌های طبیعی استفاده کنید و به رنگ پوستتان توجه ویژه‌ای داشته باشید.

۱۵ رفتار که نشان می‌دهد با یک «بانوی واقعی» سر و کار دارید

۱۲. ملاحظه در مکالمه

بهتر است اگر ضرورتی ندارد از ذکر نام افراد و مکان‌ها در طول مکالمه خودداری کرده و خودتان را به دادن اطلاعاتی کلی محدود کنید.

۱۳. لباس مناسب هنگام مسافرت

هنگام بازدید از یک کشور جدید، ترجیحاً لباسی خنثی بپوشید.همچنین هنگام برقراری ارتباط با مردم محلی، به انتخاب موضوعات مکالمه توجه داشته باشید و ویژگی‌های فرهنگ محلی را به خاطر بسپارید.

۱۴. آداب خرید

بهتر است هنگام خرید لباس حداقل آرایش را داشته باشید و رژ لب خود را کاملا پاک کنید. به این ترتیب خطر لک شدن لباس‌ها در حین امتحان کردن آنها را از بین می‌برید.

۱۵ رفتار که نشان می‌دهد با یک «بانوی واقعی» سر و کار دارید

۱۵. برخورد با رفتار نامناسب در هواپیما

اگر فردی در هواپیما رفتار نامناسبی از خود نشان داد، به جای اینکه مستقیماً با او روبرو شوید، مهماندار را مطلع کنید. مهماندار هواپیما برای رسیدگی به چنین شرایطی و حفظ نظم در هواپیما آموزش دیده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید