بابک نوری، بازیگر دهه هشتاد تلویزیون در صفحه شخصی اینستاگرام خود از عمل سخت رضا ایرانمنش بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون در بیمارستان خبر داد.

فیلم تلخ از نوشتن وصیت نامه رضا ایرانمنش بازیگر در بیمارستان قبل از عمل سختش / برای او دعایش کنید + فیلم

به گزارش سلام نو، رضا ایرانمنش متولد ۸ اردیبهشت ۱۳۴۶ در جیرفت کرمان، بازیگر است.

او فارغ التحصیل فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه تربیت معلم و دکترای هنر است که بجز بازیگری، کارگردانی می کند و از جانبازان شیمیایی جنگ می باشد.

محمدرضا ایرانمنش در شهر جیرفت از توابع کرمان در ۸ اردیبهشت ۱۳۴۶ به دنیا آمد اما در شناسنامه سن خود را به ۲۹ آذر ۱۳۴۴ تغییر داده است.

مادرش خانه دار و مرحوم پدرش «فرماندار» و «بخشدار» شهر جیرفت بود.

سال ۱۳۶۰ وقتی ۱۴ ساله بود با دستکاری شناسنامه عازم جبهه شد و در بیشتر عملیات چون والفجر مقدماتی، والفجر ۳ و ۴، کربلای ۱، ۲، ۴، مرصاد و فاو حضور داشت.

اما در جزیره مجنون شیمیایی اعصاب و در کربلای ۵ و باز پس دهی فاو (ولفجر ۸) در سال ۱۳۶۴ وقتی تنها ۱۸ سال داشت بدلیل استشمام گاز خردل شیمیایی شد.

شروع بازیگری ایرانمنش در سال ۱۳۷۲ وقتی ۲۶ ساله بود با بازی در فیلم «سجاده آتش» که روایتی از عملیات کربلای ۵ جنگ ایران و عراق است شروع شد.

برای بازی در این فیلم نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم فجر سال ۷۲ شد سپس همین سال در فیلم «آخرین شناسایی» حضور داشت.

در سال ۱۳۷۷ با سریال «مردان آنجلس» به تلویزیون آمد اما چندان موفق نبود یا بدلیل شرایط جسمانی نتوانست بخوبی در کارها دیده شود و ادامه دهد.

یکسال بعد از شیمیایی شدن در سن ۱۹ سالگی در سال ۱۳۶۵ ازدواج کرد که ثمره اش یک دختر بنام غزل و یک پسر بنام علی می باشد.

همسرش را حضور خدا در کنارش می داند و می گوید همسرم همیشه برایم نمونه‌ ای خوب از صبر و ایثار است که برای زندگیمان تمام توانش را گذاشته است.

استاد ایرانمنش دی ماه ۱۴۰۰ در مراسم بزرگداشت رضا فیاضی و عنایت بخشی با همسر جدید و جوان خود در مراسم حاضر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید