گریفیتس اعلام کرد: ارقام مورد اشاره در این گزارش بیانگر آن هستند که شرایط در نوار غزه همچنان به شدت دشوار و نگران‌کننده است.

تاکید سازمان ملل بر بازگشایی گذرگاه‌ها و حصول آتش‌بس در غزه

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اعلام کرد غزه فاقد امنیت غذایی بوده و گشایش گذرگاه‌ها و حصول آتش‌بس امری ضروری است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اعلام کرد وضعیت امنیت غذایی در غزه ناپایدار بوده و باید تمام گذرگاه‌های ورودی به این منطقه بازگشایی شود.

گریفیث این مسأله را در مقر سازمان ملل متحد در ژنو و در واکنش به گزارش «طبقه‌بندی یکپارچه مراحل امنیت غذایی» مطرح کرد. این گزارش روز سه‌شنبه و از سوی ۱۹ آژانس فعال در عرصه بشردوستانه وابسته به سازمان ملل متحد منتشر شد.

در این گزارش آمده است حدود ۹۶ درصد از ساکنان نوار غزه یعنی حدود ۲.۱ میلیون نفر با شرایط وخیم فقدان امنیت غذایی مواجه هستند. در این میان بیش از ۴۹۵ هزار نفر با شرایط فاجعه‌بار و بسیار شدید فقدان امنیت غذایی بوده که طی آن خانواده‌ها دچار کمبود شدید غذا و درگیری با گرسنگی هستند.

گریفیتس اعلام کرد: ارقام مورد اشاره در این گزارش بیانگر آن هستند که شرایط در نوار غزه همچنان به شدت دشوار و نگران‌کننده است.

وی در ادامه افزود: ما در مورد حدود ۵۰۰ هزار نفر سخن می‌گوییم که با شرایط وخیم امنیت غذایی مواجه هستند، در حالی که این وضعیت همچنان ادامه دارد.

این مقام سازمان ملل متحد در ادامه گفت: بازگشایی تمام گذرگاه‌های ورودی، ایجاد امنیت و تضمین سلامت عبور و مرور کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه، کاهش درگیری‌ها و هدف قرار ندادن نیروهای فعال در روند امدادرسانی و نهادهای بهداشتی و درمانی امری ضروری است.

گریفیتس تاکید کرد: ما همچنان خواستار برقراری آتش‌بس بوده و اعتقاد داریم بدون آن هرگز امنیتی برای مردم محقق نخواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگ ویرانگری را با حمایت آمریکا علیه غزه آغاز کرده که بیش از ۱۲۳ هزار شهید و زخمی و بیش از ۱۰ هزار مفقودی بر جای گذاشته و همچنین موجب کمبود شدید نیازهای انسانی و مواد غذایی در این منطقه شده و کمبود غذا به‌ویژه در شمال نوار غزه به سطح قحطی رسیده است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید