فرماندار سوادکوه با اشاره به مسدود بودن محور سوادکوه، یک فوتی و یک مفقودی را مهمترین خسارت‌های جانی ناشی از سیل در این شهرستان اعلام کرد.

آمار مفقودی های سیل سوادکوه / یک نفر فوت شد

به گزاش سلام نو به نقل از رکنا،شامگاه پنجم تیر ماه براثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌های منطقه، در شهرستان سوادکوه سیل جاری شد. در این حادثه ۱۸ نفر مصدوم شدند که ۱۴ نفر در مراکز درمانی تحت درمان قرار گرفتند. همچنین ۲۰ خودرو به‌خاطر سیل، آسیب جدی دیدند.

رمضان غلامی امروز (هفتم تیر ماه) در جمع خبرنگاران، آخرین اقدامات انجام‌شده پس از سیل اخیر را تشریح کرد.‌

فرماندار سوادکوه گفت: از دو هفته پیش، با سیل درگیریم و در این مدت، دستگاه‌های خدمات‌رسان در آماده‌باش کامل هستند. معادن، شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی، بسیج سازندگی و دیگر نهادها، ادوات و ماشین‌آلات سنگین خود را در اختیار این شهرستان قرار داده‌اند.

یک فوتی و یک مفقودی در سیل سوادکوه

رئیس ستاد بحران شهرستان سوادکوه با اشاره به تلاش همه برای بازگشایی محور مواصلاتی این شهرستان، اظهار کرد: به‌خاطر احتمال ریزش کوه و سیل مجدد، هنوز محور بازگشایی نشد و تلاش داریم در اسرع وقت به‌صورت کامل و با حفظ ایمنی، ترددها را تسهیل کنیم.

غلامی از مردم و مسافران خواست از سفرهای غیرضروری و اتراق در کنار رودخانه‌ها به‌طور جدی پرهیز کنند.

سوادکوه از جمله شهرستان‌هایی است که به‌خاطر موقعیت جغرافیایی‌اش در معرض سیل قرار دارد. سیل سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۸ از جمله اتفاقاتی است که خسارت‌های فراوانی باقی گذاشت و نیاز است برای جلوگیری از تکرار این حوادث، کارهایی مانند لایروبی رودخانه‌ها، احداث دیوار حائل و سایر اقدامات امنیتی به‌صورت مستمر انجام شود.

یک فوتی و یک مفقودی در سیل سوادکوه

فرماندار سوادکوه درباره برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: ۶۸ صندوق همراه ۷۰۰ نفر کاربر که به نسبت انتخابات گذشته، ۹ صندوق افزایش داشته است، برای برگزاری انتخابات آماده‌اند و با وجود جاری شدن سیل در شهرستان، آمادگی داریم انتخابات را به نحو احسن در همه نقاط شهری و روستایی برگزار کنیم.

قطعاً حجم سیل و خسارت ناشی از آن در روزهای آینده بیشتر مشخص می‌شود و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی با همه توان ورود کنند تا اهالی سوادکوه به جریان عادی زندگی برگردند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید