در این مطلب به معرفی شش خوراکی که هرگز نباید با معده خالی بخورید، پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

این غذاها را هرگز با شکم خالی نخورید!

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، موز، خوراکی بسیار سالمی برای زمانی است که معده‌تان خالی نیست. اما مصرف آن با معده خالی موجب انقباضات در معده و دل‌درد می‌شود. درضمن موز سرشار از پتاسیم است که روده را تحریک به تولید اسید بیشتر می‌کند و افزایش اسیدیته دستگاه گوارش به آستر معده صدمه می‌زند.

یکسری خوراکی را نباید با معده خالی مصرف کنید، چراکه معده‌تان ضعیف و بیمار می‌شود.

برخی خوراکی‌ها را هرگز موقع گرسنگی نباید مصرف کنید، چراکه به دستگاه گوارش و به‌ویژه معده‌تان صدمه می‌زند. از این خوراکی‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد:

۱. مرکبات

مرکباتی چون پرتقال، لیمو و گریپ‌فروت چنانچه با معده خالی مصرف شوند رفلاکس اسید معده به وجود می‌آورند. این میوه‌ها حاوی اسید بالایی هستند که به دستگاه گوارش صدمه می‌زنند.

۲. غذاهای تند

از آنجایی‌که آستر معده هیچ مانع محافظتی ندارد، مصرف غذاهای تند با معده خالی، موجب تحریک‌پذیری دستگاه گوارش و ابتلا به سوزش معده، سوء‌هاضمه و حتی زخم معده می‌شود.

۳. نوشیدنی‌های گازدار

نوشیدنی‌های گازدار وقتی با معده خالی مصرف شوند، درون معده تولید حباب‌های گاز کرده و موجب نفخ می‌شوند.

۴. قهوه

با وجود اینکه نوشیدن قهوه در صبح‌ها انرژی‌بخش است، مصرف این نوشیدنی با معده خالی تبعاتی دارد. قهوه موجب تولید اسیدهیدروکلریک در معده می‌شود که در نهایت آستر روده را تحریک کرده و به آن صدمه می‌زند.

۵. خوراکی‌های پرشکر

دونات و شیرینی‌های مختلف بدترین خوراکی هنگام خالی بودن معده هستند. این خوراکی‌ها، سطح قند خون را افزایش داده و به‌مرور زمان موجب مقاومت انسولینی در بدن می‌شوند. برای تنظیم قند خون‌تان بهتر است، خوراکی‌های فیبر و پروتئین‌دار مصرف کنید.

۶. موز

موز، خوراکی بسیار سالمی برای زمانی است که معده‌تان خالی نیست. اما مصرف آن با معده خالی موجب انقباضات در معده و دل‌درد می‌شود. درضمن موز سرشار از پتاسیم است که روده را تحریک به تولید اسید بیشتر می‌کند و افزایش اسیدیته دستگاه گوارش به آستر معده صدمه می‌زند.

معده خالی‌تان را از این خوراکی‌ها محفوظ نگهدارید تا دستگاه گوارش‌تان سالم بماند و در نهایت ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز بدن‌تان بهتر جذب خواهند شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید