محسن شریفیان خواننده در برنامه صداتو به عنوان داور حضور دارد فیلمی از او که در حال رقصیدن بندری در برنامه می‌باشد در فضای مجازی منتشر شد مورد توجه قرار گرفت.

رقص بندری محسن شریفیان خواننده  با نی انبان در برنامه! + فیلم

به گزارش سلام نو، محسن شریفیان متولد ۳۰ دی ۱۳۵۴ در بوشهر، خواننده، آهنگساز و نوازنده است.

او فارغ التحصیل مقطع لیسانس رشته پژوهشگری در رشته علوم اجتماعی و نشان درجه یک هنری می باشد که از ۱۷ سالگی آهنگسازی و نواختن نی انبان و خوانندگی را شروع کرد.

شریفیان دارای نشان درجه‌ یک هنری، معادل دکتری در رشته موسیقی و نوازندگی نی انبان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و همینطور لیسانس علوم اجتماعی با گرایش پژوهشگری هم می باشد.

فعالیت خود را در زمینه موسیقی از سال ۱۳۷۱ از ۱۷ سالگی با نوازندگی سازهای موسیقی بوشهر با نواختن نی انبان و نی جفتی آغاز نمود و سال ۱۳۷۲ گروه موسیقی لیان را در بوشهر تاسیس کرد و از آن پس به شکل حرفه ای به فعالیت در زمینه اجرا و تحقیق درباره موسیقی بوشهر پرداخت.

سال ۱۳۷۶ در ۲۲ سالگی اولین آلبوم خود به نام لیانا، آلبومی بدون کلام از موسیقی جنوب ایران را منتشر کرد و سال ۱۳۷۹ آلبوم دیگری به نام «شَپ» را منتشر ساخت.

بندری، موج، سیراف، خیام خوانی، محله خمونی، پار و پیرار، شروه خوانی، اهل ماتم، دینگو مارو و نِیمه خوانی از سایر کارهای ثبت شده شریفیان در طی این سال ها می باشند.

همینطور سال ۱۳۹۶ آلبوم تصویری لیان و سال ۱۳۹۹ آلبوم موسیقی نواحی ایران با محوریت موسیقی جزیرهٔ کیش که نخستین آلبوم موسیقی منسوب به بومیان کیش است، را روانه بازار نمود و سال ۱۴۰۰ در ۴۶ سالگی هم آلبوم موسیقی لوکا را انتشار داد.

این خواننده در زمینه آهنگسازی هم فعالیت دارد و آهنگسازی سریال مستند “ساحل سرخ” و فیلم های “ابی سی‌ دی” (مشترک با بابک شهرکی)، “روزی مثل هر روز”، “یادها، بوسه‌ها و خنجرها”، “همسنگار”، فیلم پویانمایی “خلیج همیشه فارس”، “پینوکیو، عامو سردار و رئیس‌ علی” و “تیک آف” را انجام داده است.

شریفیان همینطور به عنوان نوازنده یا خواننده در کاست‌ های آلبوم «ایران زمین»، آلبوم «ذوالجناح»، آلبوم «عروسی غم»، آلبوم‌ «شادباش»، آلبوم «مرحمت» و دی وی دی «دارکوب» به هنر نمایی پرداخته است.

ثمره زندگی زناشویی محسن شریفیان یک فرزند دختر به نام «لیانا» می باشد که در زمینه موسیقی فعالیت دارد و توانسته مقام دوم نوازندگی نی انبان اسکاتلندی را در ۹۱ اُمین فستیوال اسکاتلندی ها کسب کند.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید