پسته سرشار از فیبر و پروتئینه و هر دو این‌ها، به افزایش احساس سیری و کاهش اشتها در افراد کمک می‌کند.

تاثیر باورنکردنی مصرف پسته بر کاهش وزن

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، اگه به‌دنبال یه خوراکی خوشمزه با طعم بی‌نظیر و خواص بی‌شمار هستین، مغز معجزه‌گر پسته می‌تونه بهترین انتخاب برای شما باشه. پسته با مواد معدنی، پروتئین فراوان، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب بسیار، فواید متعددی برای سلامت بدن شما داره. علاوه‌بر این با مصرف مداوم و منظم این مغز مغذی، می‌تونین بیماری‌ها رو از خودتون دور کنین و تضمینی برای سلامت بدن خودتون داشته باشین. پسته از دیرباز مورد توجه افراد در مصارف مختلف قرار گرفته و در صنعت غذا و استفاده در دسر و بستنی‌ها کاربرد زیادی داشته. این مغز امروز جای محکمی در برنامه غذایی افراد باز کرده؛ چرا که مصرف اون می‌تونه آثار مثبت و شگفت‌انگیزی رو به‌وجود بیاره.

انواع خواص پسته

پسته نه‌تنها یه خوراکی خوشمزه و انرژی‌زاست؛ بلکه بسیار مغذی و مفیده. این دونه روغنی حاوی چربی‌های سالم و منبع خوبی از پروتئین، فیبر و آنتی‌اکسیدانه که به کنترل قند خون و سلامت قلب کمک می‌کنه. علاوه‌بر این پسته می‌تونه کاهش وزن و سلامت روده رو هم تضمین کنه. این مغز معجزه‌گر یکی از غنی‌ترین مواد غذایی ویتامین B6 محسوب می‌شه که با تنظیم قند خون و تشکیل هموگلوبین، عملکرد بدن رو بهبود می‌بخشه. برای آشنایی با خواص پسته و جزئیات اون در ادامه با ما همراه باشین:

1- موثر در کاهش وزن

با وجود اینکه پسته یه ماده مغذی و پر انرژیه؛ اما یکی از مفیدترین خوراکی‌ها برای کاهش وزن به‌حساب می‌آد. پسته سرشار از فیبر و پروتئینه و هر دو این‌ها، به افزایش احساس سیری و کاهش اشتها در افراد کمک می‌کنن. مصرف منظم و مداوم پسته به کاهش سایز دور کمر و حذف چربی‌های دور شکم رو به‌همراه داره. همچنین این مغز مفید اثرات مثبتی روی سطح تری گلیسیرید خون می‌زاره. جالبه بدونین لیپید موجود در پسته به‌طور کامل جذب بدن نمی‌شه؛ به این ترتیب این موضوع در کاهش چربی بدن و در نتیجه کاهش وزن موثره. با این اوصاف بهتره به‌جای مصرف داروهای شیمیایی چربی‌سوز، خرید پسته رو به سبد غذاییتون اضافه کنین تا شاهد معجزاتی شگفت‌انگیز در تناسب اندام خودتون باشین. حواستون باشه در مصرف پسته اعتدال رو رعایت کنین؛ در غیر این‌صورت ممکنه با نتایج عکس روبه‌رو بشین.

4 تا از خواص پسته که نمیدانید

ترویج باکتری‌های سالم روده

پسته به‌دلیل فیبر فراوان به هضم غذا کمک می‌کنه و باعث پیشگیری از مشکلات روده و یبوست می‌شه. باکتری‌های روده با تخمیر فیبر و تولید زنجیره‌ای کوتاه از اسیدهای چرب به بهبود عملکرد روده کمک می‌کنن. این چربی‌های مفید از بروز سرطان در روده بزرگ جلوگیری می‌کنه و سلامت کلی دستگاه گوارش رو بهبود می‌بخشه. مصرف مداوم پسته تعداد باکتری‌های مفید روده (بوتیرات) رو افزایش می‌ده و به این صورت مفیدترین اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه رو برای محافظت از روده به‌وجود می‌آره.

تضمین سلامت قلب

مصرف پسته می‌تونه سلامت قلب رو حفظ کنه و ریسک خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی رو کاهش بده. این مغز مفید با آنتی‌اکسیدان فراوان به کاهش کلسترول خون کمک می‌کنه و فشار خون رو بهبود می‌بخشه؛ به این ترتیب به‌صورت غیر مستقیم به سلامت قلب هم کمک می‌کنه. این دونه مغذی از طریق افزایش سطح چربی‌های مفید در سلامت قلب موثره. همچنین می‌تونه سطح کلسترول بدن (LDL) بدن رو کاهش بده و ریسک ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب رو پایین بیاره. پسته در کاهش سطح لیپوپروتئین‌ها هم نقش داره؛ لیپوپروتئین‌ها از عوامل ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی به‌حساب می‌آن. این مغز معجزه‌گر با کمک اسید آمینه ضروری به نام آرژنین، کاهش فشار خون و در نتیجه کاهش ریسک بیماری‌های قلبی رو هم به‌همراه داره.

4 تا از خواص پسته که نمیدانید

موثر در کاهش قند خون

پسته در مقایسه با آجیل‌های دیگه، کربوهیدرات بالاتری داره؛ برای همین دارای شاخص گلیسمی پایینی هست. بنابراین از اون‌جایی که پسته باعث افزایش قند خون نمی‌شه، افراد دیابتی می‌تونن بدون نگرانی پسته رو در برنامه غذاییشون داشته باشن و از خواص بی‌نظیر اون بهره ببرن. پسته به‌طرز باورنکردنی قند خون ناشتا رو کاهش می‌ده و مقاومت به انسولین رو در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، پیش دیابت یا سندرم متابولیک بهبود می‌بخشه. مصرف منظم پسته در افراد مبتلا به دیابت کاهش عجیب قند خون رو به‌همراه داره. همچنین علاوه‌بر فیبر بالا و چربی‌های سالم، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنلی هست که همگی در کنترل قند خون موثر واقع می‌شن. با این اوصاف مصرف و خرید آجیل پسته می‌تونه بهترین کاری باشه که باید برای سلامت بدنتون انجام بدین؛ بنابراین تا دیر نشده دست به‌کار بشین و از خواص این مغز مغذی بهره ببرین.

.
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید