دانش جویان بین المللی در کشور استرالیا با افزایش 125درصدی هزینه‌های درخواست ویزا روبرو شده اند که بدترین شرایط در این میان است.

هزینه ویزای تحصیلی در کشورهای انگلیسی‌زبان

به گزارش سلام نو به نقل از اکوایران، کلر اونیل وزیر کشور استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: « هزینه درخواست ویزای تحصیلی از ابتدای جولای به 1600 دلار استرالیا (1067 دلار آمریکا) افزایش خواهد یافت و به ایجاد سیستم مهاجرتی منصفانه‌تر، کوچکتر و بهتر برای استرالیا کمک خواهد کرد.» این در حالی است که تا پیش از این درخواست ویزا 710 دلار استرالیا هزینه داشت.

به نقل از بلومبرگ، استرالیا یکی از بزرگترین بخش‌های دانشجویان بین‌المللی در جهان را دارد و ارزش آن به طور سالانه حدود 48 میلیارد دلار استرالیاست که معادل 7درصد از کل صادرات این کشور است. بر اساس آمار موسسه گراتان، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی تقریبا یک سوم از نیروی کار ماهر این کشور را تشکیل می‌دهند.

ویزا

دولت گفته که درآمد اضافی برای کمک به اجرای اقداماتی از جمله بودجه دولت برای آموزش دانشجویان استرالیایی و همچنین حمایت مالی از کارآموزان و کارفرمایان محلی استفاده خواهد شد.

هجوم مهاجران از زمان بازگشایی مرزها پس از همه‌گیری باعث کمبود مزمن خانه‌ها برای اسکان آنها شده است و دولت را مجبور کرده تا محدودیت بیشتری بر ورودی‌ها اعمال کند. انتظار می‌رود که مهاجرت یکی از مباحث کلیدی در انتخابات 2025 استرالیا باشد و پیتر داتون، رهبر مخالفان نیز وعده اقداماتی برای کاهش تعداد مهاجران داده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید