در پی وقوع طوفان گرد و خاک با سرعتی بیش از ۱۰۰ کیلومتر در شمال سیستان و بلوچستان بیش از ۶۰۰ نفر راهی مراکز درمانی شدند.

وقوع طوفان وحشتناک در سیستان و بلوچستان / ۶۰۰ نفر راهی بیمارستان‌ شدند

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، وقوع طوفان گرد و خاک با سرعتی بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در دو روز گذشته پنج شهرستان منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان را درنوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را کاهش داد و بیش از ۶۰۰ نفر را راهی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها کرد. امروز نیز پیرو صدور هشدار سطح نارنجی جوی توسط اداره‌کل هواشناسی استان برای منطقه سیستان و افزایش سرعت وزش باد و طوفان در منطقه، شروع به کار تمام دستگاه‌های اجرایی با دو ساعت تاخیر انجام شد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در این رابطه در گفت‌وگو یی، اظهار داشت: برای دومین روز متوالی سرعت وزش باد در زابل به بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید.

محسن حیدری افزود: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۱۱ کیلومتر در ساعت امروززابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به یک هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد و در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۳ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا دو هزار متر کاهش داد.

وی ادامه داد: غبار حاصل از طوفان منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان در شبانه‌روز گذشته به دو هزار و ۵۰۰ متر و در ایستگاه هواشناسی خاش به سه هزار متر کاهش داد. این طوفان باعث افزایش گرد و غبار در شهرستان‌های ایرانشهر، میرجاوه، سراوان، مهرستان و بخش نصرت آباد شده است.

حیدری بیان کرد: تا چهارشنبه با تشدید جریانات شمالی در شمال استان وزش باد شدید و گردخاک در برخی نقاط طوفان گردوخاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد پیش‌بینی می‌شود. پنجشنبه قدری از شدت وزش باد کاسته شده و مجدداً از جمعه سرعت باد افزایش می‌یابد. طی این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می‌شود از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات توصیه می‌شود و باید از کار در ارتفاعات جدا پرهیز شود.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته نیز وزش باد شدید با سرعت ۱۱۵ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۸۰۰ متر کاهش داد.

مجید محبی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: پیرو صدور هشدار سطح نارنجی جوی برای شمال استان و پیش‌بینی افزایش سرعت وزش باد و طوفان گردوخاک در منطقه سیستان، امرپز شروع به کار تمام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به جز دستگاه‌های امدادی و درمانی با دو ساعت تاخیر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ سیستانی در پی وقوع طوفان گردوخاک راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منطقه شدند، افزود: این افراد طی ۲۴ ساعت گذشته در پی بیماری‌های چشمی، قلبی و تنفسی و همچنین سوانح جاده‌ای ناشی از کاهش دید خودروها راهی مراکز درمانی شده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: حدود ۳۰ نفر از مجموع مراجعان در بیمارستان بستری شدند و مابقی خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید