جسد یک ژنرال تفنگذار دریایی ارتش آمریکا در بزرگترین پایگاه آموزشی تفنگداران دریایی ایالات متحده در کالیفرنیا کشف شد.

کشف جسد ژنرال آمریکایی بازگشته از اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،جسد ژنرال «ویلیام اف.مولن» ۵۹ ساله که در سال ۲۰۲۰ از سمتش بازنشسته شده بود، ۲۹ ژوئن سال جاری میلادی در پایگاه «۲۹ پالمز» کشف شد و تفنگداران دریایی آمریکا این مساله را تایید کرده است.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، بر اساس پایگاه داده‌ای آنلاین دفتر این مرکز آموزشی، مولن یکی از فرماندهان این مرکز بود پیش از آنکه مسئولیت فرماندهی آموزشی و تحصیل تفنگداران دریایی را که بر عملکرد حرفه‌ای و مراکز آموزشی خارج از آمریکا نظارت دارد، برعهده بگیرد.

مولن در فوریه به اوکراین رفت و با «ناتالیا کالمیکووا» معاون وزیر دفاع این کشور دیدار کرد. در تصاویر گرفته شده از او و مصاحبه‌هایی که انجام شد، مولن در برنامه‌های آموزشی، بازبینی و بهبود عملکرد نیروهای اوکراینی به ویژه آکادمی افسران شرکت داشته است.

وی در جریان مصاحبه‌ای با یک خبرنگار اوکراینی حمایت قوی خود را از اقدامات ارتش آمریکا در اوکراین ابراز کرده بود.

مولن در آن مصاحبه گفته بود: «اوکراینی‌ها کمک‌های زیادی دریافت نمی‌کنند. کشور ما نمی‌تواند این روزها کمک‌های زیادی به اوکراینی‌ها بدهد. با این حال، من از این وضعیت راضی هستم. فکر می‌کنم که سیاستمداران توجه کافی به آنچه که امروز برای جهان لازم است، ندارند و به چیزهایی که در جهان کوچک ما، در واشنگتن اتفاق می‌افتد، توجه می‌کنند.»

این ژنرال بازنشسته در ادامه گفته بود: «من از این عدم توجه خوشم نمی‌آید. کمک لازم است. کا باید کمک بیشتری ارسال کنیم. ما کمک کرده‌ایم اما باید به ارسال کمک‌های مالی بیشتری ادامه دهیم چون این برای نبرد ما کمک خوبی است.»

«توماس ساواج»، فرماندهی بخش آموزش نیروی ضربت تفنگداران دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اقدامات و تلاش‌های ژنرال مولن برای نیروهای تفنگدار و ملت آمریکا همواره در یادها می‌ماند.»

به عنوان فرمانده صحنه نبرد، او فرماندهی گردانی را در فلوجه عراق در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ برعهده داشت. در دوران بازنشستگی، در کلورادو ساکن بود و اخیرا به اوکراین رفته بود تا با مقام‌های دفاعی این کشور دیدار و درباره مدارس آموزشی در اوکراین با مقام‌ها و مسئولان صحبت کند.

سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی آمریکا در حال بررسی علت مرگ این ژنرال بازنشسته است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید