بازار سرمایه به نتیجه انتخابات بستگی دارد و روز شنبه روز حساس و حیاتی برای خیلی از قدیمی های بازار سرمایه است.

پیش‌بینی بورس برای فردا شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
به گزارش سلام نو به نقل از اکوایران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه با رشد بیش از ۱۰ هزار واحدی کار را تمام کرد ارزش معاملات در این روز حوالی ۴۶۰۰ میلیارد تومان ثبت شد و بیشترین ارزش معاملاتی را گروه فلزات اساسی به خود گرفت این گروه ۱۵۹ میلیارد تومان ارزش معاملاتی در روز چهارشنبه داشت. خودرویی ها نیز با ارزش معاملاتی ۱۳۳ میلیارد تومانی در رتبه دوم قرار گرفتند وسومین گروه نیز چند رشته صنعتی بود.

ماراتن انتخابات ۱۴۰۳ به ساعت های پایانی خودش رسیده و بازار در انتظار این موضوع است تا نتیجه انتخابات در روز شنبه مشخص شود. این نتیجه می تواند برای بازار روزهای سبز و یا روزهای سرخی را به همراه داشته باشد. بازار سرمایه بازار هوشمندی است و وضعیت روزهای آینده بازار نمایی از چهار سال آینده را نشان خواهد داد.

اما سومین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ نیز روز دوشنبه در بازار صورت خواهد گرفت و عرضه ۵ درصد سهام نماد "خنور" نور ایستا پلاستیک طی دو مرحله به روش ترکیبی، دوشنبه (۱۸ تیر) در فرابورس انجام خواهد گرفت. شرکت گوهرفام با نماد "شفام"، شرکت سهامی بیمه ایران -معین "نماد معاملاتی معین ۱"، نمادهایی بودند که در سال جاری به بازار عرضه شدند و گفته می شود نماد شرکت مجتمع ذوب آهن بیستون با نماد معاملاتی "فبیستون" نیز در لیست عرضه برای هفته‌های آتی قرار دارد.

اما با توجه معضلات و مشکلات بازار سرمایه و جامعه با ناترازی انرژی در انتهای هفته گذشته آیین رونمایی از بازار بهینه‌سازی و محیط زیست در بورس انرژی ایران و آغاز معاملات گواهی صرفه‌جویی گاز با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی گاز، مدیرعامل بورس انرژی و جمعی از مدیران ارشد کشور در شرکت ملی گاز برگزار شد و جواد اوجی، وزیر نفت با بیان این که عرضه گواهی صرفه‌جویی گاز تاثیر بسزایی بر بهینه‌سازی مصرف انرژی دارد، بیان کرد: ارزش صادرات نفتی ایران از ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۸ به ۳۶ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲ رسید.

اوجی عنوان کرد که که به‌همت کارکنان صنعت نفت، این حجم تولید امسال به روزانه ۳ میلیون و ۵۷۰‌هزار بشکه رسیده است. وزیر نفت با تصریح به اینکه «جزئیات فروش نفت را نمی‌توانیم اعلام کنیم چرا که در جنگ اقتصادی به‌سر می‌بریم»، گفت: در بحث فروش نفت یک کارگروه هفت‌نفره داریم، نماینده مجلس شورای اسلامی، نماینده قوه قضائیه، نماینده سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی حضور دارند و همه مسائل مربوط به فروش نفت را کنترل می‌کنند.

بعداز برگزاری ۳۵ دوره حراج در مرکز مبادله ایران نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است متاسفانه مرکز مبادله ارز و طلا نتوانست ثبات ارزی لازم را ایجاد کند.

بازار این برداشت را در روز چهارشنبه و سه‌شنبه هفته گذشته داشت که گویی رییس دولت چهاردهم را در بین دو نامزد انتخاباتی پیش‌بینی کرده است چرا که بعد از افت ۲۳ هزار واحدی شاخص در روز یکشنبه بازار با مشاهده دو مناظره انتخاباتی این افت را جبران کرد. البته نشست ها و همایش هایی توسط فعالان بازار سرمایه برای حمایت از کاندیدای مورد نظرشان در روز چهارشنبه برگزار شد. این روزها شاهد پرچالش ترین اتفاقات سیاسی در کشور بودیم که در دوره قبل انتخاباتی دیده نمی‌شد.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

از منظر تکنیکالی شاخص کل چیزی تا برداشتن مقاومت های میانگین های ۵۵ روزه و ۲۰۰ روزه خود از سر راه خود فاصله چندانی را ندارد. تنها ارزش معاملاتی خوب می تواند این مسیر را تقویت کند که این موضوع از آنچه که در هفته گذشته توسط فعالان بازار سرمایه بازگو می‌شد این است که به نتیجه انتخابات بستگی دارد و روز شنبه روز حساس و حیاتی برای خیلی از قدیمی های بازار سرمایه است.

اندیکاتور RSI در جریان معاملات روز چهارشنبه توانست خط روند نزولی ایجاد شده خود را از سر راه بردارد. هر چند که واگرایی ضعیفی هم در محدوده های بیش فروش در هفته های گذشته برای خود ایجاد کرده بود که این موضوع به عنوان سیگنال ضعیفی تلقی می شد. اما نتیجه این انتخابات می‌تواند تغییر مسیر جدی برای بازار سرمایه باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید