حماس پیشنهاد آمریکا برای آغاز مذاکرات بر سر آزادی گروگان‌های اسرائیلی برای «۱۶ روز پس از اجرای مرحله اول توافق» را پذیرفته است.

موافقت حماس با پیشنهاد آمریکا برای مذاکره بر سر آزادی گروگان‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،یک مقام بلندپایه حماس روز شنبه به خبرگزاری رویترز گفت که این گروه پیشنهاد آمریکا برای آغاز مذاکرات بر سر آزادی گروگان‌های اسرائیلی از جمله سربازان و مردان، آنهم «۱۶ روز پس از اجرای مرحله اول توافق» را پذیرفته است.

به گفتۀ این منبع که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرده، به این ترتیب حماس درخواستش را که اسرائیل قبل از امضای هر توافقی در این باره باید متعهد به آتش‌بس دائمی شود، کنار گذاشته است و اجازه داده که مذاکرات در این باره، در همان ۶ هفته‌ای که مرحله اول توافق اجرا خواهد شد، آغاز شود.

یک مقام فلسطینی نزدیک به تلاش‌های بین‌المللی برای صلح در این منطقه نیز ابراز امیدواری کرد که بتوان از مسیر این پیشنهاد، به توافقی دست یافت که به جنگ ۹ ماهه اسرائیل و حماس پایان دهد.

یک منبع ناشناس در تیم مذاکره کننده اسرائیل نیز گفت که اکنون شانس واقعی برای دستیابی به توافق وجود دارد.

با این وجود سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل حاضر به اظهارنظر در این باره در روز شنبه نشد.

دفتر نخست‌وزیری نیز صرفا در روز جمعه اعلام کرد که مذاکرات هفته آینده ادامه خواهد یافت و تاکید کرد که اختلافات میان طرفین همچنان باقی است.

تلاش‌های بین‌المللی برای حصول توافق در حالی ادامه دارد که بنا بر اعلام مقامات بهداشت غزه، جنگ ۹ ماه اخیر جان بیش ۳۸ هزار فلسطینی را گرفته است.

به گفته این منبع ناشناس، میانجی‌ها در چهارچوب پیشنهاد جدید، موضوعاتی همچون برقراری آتش‌بس موقت، ارسال کمک‌ها و تخلیه نیروهای اسرائیلی از منطقه را تا زمانی که گفتگوهای غیرمستقیم برای اجرای مرحله دوم توافق ادامه دارد، تضمین می‌کنند.

یک منبع منطقه‌ای نیز گفت که دولت ایالات متحده به سختی در تلاش است تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در این کشور، به توافق برسد.

پیش از این در روز جمعه بنیامین نتانیاهو اعلام کرده بود که رئیس سازمان اطلاعاتی اسرائیل (موساد) از نشست‌های مقدماتی با میانجیگران در قطر بازگشته و مذاکرات هفته آینده ادامه خواهد یافت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***