محمدجواد ظریف «رئیس شورای راهبری انتخاب اعضا کابینه دولت چهاردهم» در برنامه ویژه خبری گفت: سعی کردیم روند را شفاف‌تر کنیم البته با توجه به اینکه برای اولین بار است این کار در کشور انجام می‌شود،.

جزییات انتخاب کابینه پزشکیان از زبان ظریف/ فیلم
به گزارش سلام نو به نقل از جماران؛ محمدجواد ظریف «رئیس شورای راهبری انتخاب اعضا کابینه دولت چهاردهم» در برنامه ویژه خبری گفت: برای اولین بار بعد از انقلاب و شاید برای اولین بار در کشور، روند جدیدی برای مشارکت مردم و جامعه مدنی در شکل گیری هیات دولت ایجاد شده است.

در ایران شرایط ویژه‌ای داریم. در کشورهای دیگر معمولا این کار احزاب است اما در جمهوری اسلامی چنین شرایطی را نداشتیم و معمولا بعد از انتخاب رئیس جمهور برای مشورت دادن روندی شروع میشد که چندان شفاف نبود.

سعی کردیم این روند را شفاف‌تر کنیم البته با توجه به اینکه برای اولین بار است این کار در کشور انجام می‌شود، قبول می‌کنیم که شروعی احتمالا قدری پرفراز و نشیب خواهیم داشت.

سعی کردیم از روشهای علمی و مدیریتی برای انتخاب بهترین گزینه استفاده کنیم.

ظریف: ما هیچ لابیگری پشت صحنه نداریم

هر نامزدی با اعضای کمیته‌ها خارج از جلسه دیدار کند از لیست خط می‌خورد

دو دلیل برای اینکه هنوز لیست‌های پیشنهادی اعلام نشده؛ اول اینکه فرایند انتخاب هنوز تمام نشده، دوم اینکه برای جلوگیری از تعارض منافع اگر کسی از اعضای کمیته‌ها نامزد شد از کمیته کنار گذاشته می‌شود و شخص دیگری جایگزین می‌شود

ظریف: تعیین وزرا و رئسای معاونت‌های سازمانی در اولویت است

معاونت‌های ستادی به غیر از معاونت زنان فعلا در دستور کار ما نیست اما معاونت‌های سازمانی هست.

برخی مثل معاونت پارلمانی ممکن است که سریعتر انتخاب شود اما مابقی فعلا عجله‌ای نیست.

کمیته وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت صمت در کارگروه اقتصادی و تحت نظارت دکتر طیب‌نیا است.

کارگروه فرهنگی با مسئولیت دکتر صالحی امیری است که شامل وزارت آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت آموزش عالی و وزارت ورزش است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***