حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف شهر خان‌یونس ادامه دارد و خانواده‌های فلسطینی به دلیل شدت حملات شب را در مسیرها و اطراف بیمارستان‌ها سپری کردند.

حملات شدید به خان‌یونس و ادامه آوارگی فلسطینی‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در دویست و نود و یکمین روز از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، جنگنده‌های این رژیم، حملات هوایی شدیدی را علیه خان‌یونس آغاز کردند به شکلی که صدای انفجار در تمامی نقاط این شهر شنیده شد و فلسطینی‌ها بار دیگر از این شهر آواره شدند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در وبگاه خود اعلام کرد که خان‌یونس شاهد خونبارترین حملات است به این شکل که رژیم اشغالگر بمباران‌ها و کوچاندن غیرنظامیان را تکرار می‌کند و با هر بار مذاکره، شدت حملات و کشتار را افزایش می‌دهد.

همزمان بمباران شدید به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد و به شکل ویژه مدارسی که آوارگان در آن اقامت دارند، هدف قرار می‌گیرند، درگیری‌های زمینی در شهر رفح همچنان ادامه دارند.

بحران انسانی در نوار غزه به سطوح غیرقابل تصوری رسیده است، مراکز درمانی ویران شدند، هر روز تعداد زیادی شهید و زخمی می‌شوند، آوارگی شهروندان ادامه دارد، آب، غذا و پناهگاهی وجود ندارد و همزمان بمباران مدارس ادامه دارد، به همین دلیل هزاران تن از آوارگان از ترس بمباران و برای نجات جان خود در مسیرها و اطراف بیمارستان‌ها مستقر شدند.

حملات شدید به خان‌یونس و ادامه آوارگی فلسطینی‌ها

بامداد امروز سه‌شنبه جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی منطقه اطراف شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه را چند بار بمباران کردند همزمان این ارتش بمب‌های نوری را در شرق این شهر شلیک کرد و صدای انفجارهایی در مناطق مختلف آن شنیده شد.

منابع پزشکی به الجزیره گزارش دادند که در نتیجه حملات اشغالگران به مناطق مختلف غزه از صبح امروز ۱۷ فلسطینی شهید شدند.

ده‌ها خانواده فلسطینی که از مناطق شرق شهر خان‌یونس آواره شدند، به دلیل نبود پناهگاه و منطقه امنی، شب گذشته را در ورودی بیمارستان ناصر گذراندند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطق شمال شرق خان‌یونس را بمباران کرد، جنگنده‌های آن نیز حمله هوایی شدیدی علیه مرکز شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه انجام دادند.

همچنین این جنگنده‌ها منزلی در اردوگاه جبالیا در شمال غزه را هدف قرار دادند که تا این لحظه گزارشی از تلفات آن منتشر نشده است.

در حمله به خانه‌ای در منطقه الصحابه شهر غزه نیز چهار تن شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

شهر خان‌یونس همزمان با حملات خودروهای اشغالگران، هدف حمله توپخانه‌ای قرار گرفت.

خبرگزاری «سما» فلسطین نیز گزارش داد که ارتش اشغالگر صبح امروز حمله جدیدی را به استان خان‌یونس آغاز کرده و خانه‌های شهروندان و نقاط استقرار آوارگان در منطقه به شکل بی‌هدف بمباران شد و در نتیجه آن ۷۷ فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، شهید شدند، پیکرهای ۴۹ تن از آنها به بیمارستان ناصر و تعدادی دیگر از آنها به سایر بیمارستان‌ها منتقل شدند و برخی نیز پیکرهایشان در خیابان‌ها باقی ماندند و نیروهای دفاع مدنی به دلیل شدت حملات، نتوانستند آنها را منتقل کنند.

چند ساعت قبل نیز پیکرهای پنج شهید از خیابان صلیب سرخ به مجتمع پزشکی ناصر منتقل شدند و ۹ فلسطینی دیگر نیز در نتیجه بمباران خانه‌هایشان در خان‌یونس به شهادت رسیدند.

اشغالگران نیروهای دفاع مدنی را نیز هدف حملات خود قرار دادند و تنها در ۱۰ ساعت گذشته ۱۹۶ تن از آنها زخمی شدند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه اعلام کرد که گزارش‌هایی از وجود شهدای دیگری در خیابان‌ها و زیر آوار خانه‌ها دریافت کرده است و علاوه بر این ۱۲۱۷ خانواده درخواست کمک دادند و در چند ساعت گذشته ارتش اشغالگر دستکم ۱۰ منزل را ویران کرد.

این دفتر گزارش داد حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش اشغالگر در حالی به صورت مستمر انجام می‌شود که شهروندان فلسطینی بر اساس دستورالعمل‌های صادر شده از سوی این ارتش در حال ترک خانه‌ها و تخلیه مناطقشان بودند، این برای دومین بار در ماه جاری است که اشغالگران مرتکب چنین جنایتی در خان‌یونس می‌شوند.

حملات شدید به خان‌یونس و ادامه آوارگی فلسطینی‌ها خان یونس

همچنین دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه اعلام کرد، ارتش اشغالگر به صورت منظم و از قبل برنامه‌ریزی شده با مجبور کردن ده‌ها هزار آواره و غیرنظامی به ترک خانه‌ها و پناهگاه‌هایشان و بمباران مناطق امنیتی که خود اعلام کرده، مرتکب جنایات ضد بشری می‌شود و به این شکل ادعاهای دروغین خود در خصوص تامین مناطق امن برای آوارگان را نقض می‌کند.

این دفتر در ادامه به شدت این جنایات هولناک در حق غیرنظامیان و آوارگان و ساکنان استان خان‌یونس و نیز حمایت دولت آمریکا از این جنایات اشغالگران را محکوم کرده و تل‌آویو و واشنگتن را مسؤول کامل استمرار این جنایات در حق غیرنظامیان و آوارگان و استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی دانست.

دفتر غزه در پایان نیز از جامعه جهانی، سازمان ملل و نهادهای مختلف آن و نیز تمام کشورهای آزاده جهان خواست این رژیم اشغالگر و دولت آمریکا را برای متوقف کردن جنگ نسل‌کشی و کشتار در نوار غزه تحت فشار بگذارند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***