محمدرضا شریفی نیا، کارگردان،تهیه کننده، بازیگر سینما و تلویزیون با حضور اکران فیلم مهران مدیری دیدار صمیمانه‌ای با همسر سابق آزیتا حاجیان داشت که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

دیدار صمیمانه محمدرضا شریفی نیا با همسر سابقش آزیتا حاجیان + فیلم

به گزارش سلام‌نو، محمدرضا شریفی نیا متولد ۲۵ خرداد ۱۳۳۴ در تهران، بازیگر، تهیه کننده و کارگردان است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته تربیت بدنی می باشد که با نوشتن برای کودک شروع کرد تا اینکه به جهت فعالیت های سیاسی در اوایل انقلاب به اعدام محکوم شد اما توبه کرد و عفو شد.

من در مجموعه از مدرسه های ملی – مذهبی آن دوران می رفتم که سرامد آن مدارس «علوی»، «موسوی»، «قدس» و «کمال» بودند، بعدها هم با تعدادی زیر نظر خود آقای آیت الله مهدوی کنی درس فقه، قرآن، و تحلیل مسائل سیاسی روز می‌ خواندیم.

ایشان در رابطه با مسائل روز بحث می‌ کردند و ما همین حرف‌ های ایشان را در هفته بعد برای یکسری از بچه‌ های کوچکتر از خودمان درس می‌ دادیم.

از همان دورانی که در مدرسه با بچه‌ ها بودیم استفاده کردیم و با توجه به نیاز کودکان شروع به نوشتن کتاب کردم، کتاب‌ هایی که می‌ نوشتم را برای آنها می‌ خواندم و نظراتشان رامی‌ پرسیدم، تکمیل‌ اش می‌کردم و بعد چاپ‌ اش می‌کردم
در نهایت حدود ۱۵ جلد کتاب برای کودکان نوشتم و تعداد زیادی کتاب هم نقاشی و عکاسی کردم.

بعد از ورود به دانشکده هنرهای زیبا زیر نظر دکتر ممنون کار تئاتر را شروع کردم، از هم دوره‌ ای‌ های من هم محمدرضا هنرمند، آزیتا حاجیان، محمود جعفری، کریم اکبری مبارکه و منصور شه‌ پر بودند
دور هم یک گروه تئاتری تشکیل دادیم به اسم گروه سبز که کارهایمان را انجام دادیم و در تئاتر شهر اجرا کردیم.

با شروع انقلاب او که در زمره شاگردان مرحوم آیت الله مهدوی کنی، شهید مطهری و مرحوم شریعتی بود در اغلب سخنرانی های دکتر علی شریعتی دکلمه می خواند.

جالب است بدانید وی عضو گروه سرودی بود که هنگام ورود امام خمینی (ره) به ایران پای پلکان هواپیما، سرود خمینی ای امام را اجرا کردند.

بعد از مدتی که انقلاب گذشت راه خود را از مطهری و مهدوی کنی جدا و به هواداری دکتر شریعتی گرایش پیدا کرد تا اینکه به خاطر هواداری و ارتباط با نشریه لوح دستگیر و به اوین افتاد.

شریفی نیا که به اعدام محکوم شده بود در سال ۱۳۶۴ بعد از تواب شدن (توبه کردن) حکم اعدامش به حبس ابد و در چندین نوبت مورد عفو قرار گرفت و خیلی زود از زندان آزاد شدبا این حال در زندان هم بیکار نبود و مسئولیت چاپخانه زندان را برعهده داشت.

شریفی نیا که به اعدام محکوم شده بود در سال ۱۳۶۴ بعد از تواب شدن (توبه کردن) حکم اعدامش به حبس ابد و در چندین نوبت مورد عفو قرار گرفت و خیلی زود از زندان آزاد شد با این حال در زندان هم بیکار نبود و مسئولیت چاپخانه زندان را برعهده داشت.

سال ۱۳۷۵ که سریال امام علی شروع به پخش کرد در نقش «ولید» مورد توجه قرار گرفت تا اینکه سال ۱۳۷۶ با سریال همسایه ها کنار علی نصیریان و گوهر خیراندیش به اوج شهرت رسید.

محمدرضا شریفی نیا در سال ۱۳۵۸ وقتی ۲۴ ساله بود با آزیتا حاجیان ۲۲ ساله ازدواج کرد که ثمره این زندگ دو فرزند دختر به نام های مهراوه متولد ۱۳۶۰ و ملیکا متولد ۱۳۶۵ می باشد.

کد خبرنگار: ۲۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***