اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی اکنون دمای هوای تهران از مرز ۴۱ درجه عبور کرده و امروز یکی از گرم‌ترین روزهای سال جاری در پایتخت است.

ثبت گرم‌ترین روزهای سال در پایتخت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، براساس نقشه‌های هواشناسی بیشترین دما مربوط به ایستگاه ورامین با ۴۵ درجه و کمترین دما در ایستگاه فیروزکوه با ۲۹ درجه به ثبت رسیده است،‌ براساس همین پیش‌بینی‌ها دمای هوای تهران از ۴۱ درجه عبور کرده است.

براساس این گزارش، با توجه به گرمای هوا، اکنون خطر گرمازدگی و احتمال سرطان پوست ناشی از تابش اشعه فرابنفش در صورت قرار گرفتن در زیر آفتاب به مدت طولانی وجود دارد، بنابراین شهروندان باید در چنین شرایطی ساعت‌های پیک تابش و گرمای هوا از منزل خارج نشوند.

امروز یکی از گرم‌ترین روزهای سال است

همچنین مطابق پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی در روز های گذشته، امروز شنبه ششم مردادماه یکی از گرم‌ترین روزهای سال رقم می‌خورد و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده بیشینه دمای امروز حدود تهران ۴۱ درجه خواهد شد. در مناطق جنوبی استان بیشینه دما می‌تواند به ۴۳ تا ۴۴ درجه نیز برسد.

در همین راستا خطر گرمازدگی در امروز و فردا بالا است، فردا یکشنبه نیز دمای هوا شهر تهران حدود ۴۰ درجه پیش‌بینی شده است و نسبت به امروز حدود یک درجه کاهش دما خواهیم داشت. دمای کمینه امشب از فردا شب بالاتر است و مردم تهران شنبه شب نیز شب بسیار گرمی را تجربه خواهند کرد.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از گرمای هوا به صورت موقت کاسته خواهد شد و هوای خنک‌تری را تجربه خواهیم کرد. این کاهش دمای هوا در پایتخت حدود ۴ تا ۶ درجه است.

علائم گرمازدگی چیست

افزایش دمای بدن، تعرق شدید، سرگیجه و ضعف، سردرد، اسپاسم عضلانی، گیجی، هذیان، تشنج، غش، قرمز شدن، داغ شدن، خشک شدن پوست، تهوع، استفراغ، تنفس سریع و کم عمق، سردرگمی، گیجی، عدم تعریق با وجود گرما از علائم گرمازدگی است که مردم باید نسبت به این موضوعات توجه داشته تا در صورت مشاهده هرکدام از این علائم رعایت لازم را داشته باشند.

با توجه به احتمال گرمازدگی باید در ساعات اوج گرما بین ۱۱ تا ۱۶ از فعالیت در فضای باز خودداری کنید، تا حد امکان در سایه بمانید، لباس‌های روشن و گشاد از جنس پنبه یا کتان بپوشید، از کلاه دارای تهویه و عینک آفتابی استفاده کنید؛،دوش و حمام خنک بگیرید، از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید، از آب و مایعات زیاد استفاده کنید.

همچنین استفاده از شربت‌های خنک، توجه به کودکان و افراد سالمند، رساندن فرد دارای علائم گرمازدگی به مکانی خنک،‌ عدم خروج از منزل در صورت مصرف داروهای خاص،‌ مراقبت از زنان باردار یا شیرده، استفاده از کولر در ماشین و توجه به حیوانات خانگی از دیگر توصیه‌ها به افراد در روزهای گرم در تهران است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***