امروز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۷میلیون و ۶۴۰ هزار و ۱۸۶ تومان رسید.

دارندگان سهام عدالت بخوانند | کم شدن عجیب ارزش سهام عدالت در هفته های اخیر

به گزارش سلام نو، امروز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳، ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به ۷ میلیون ۲۱۲ هزار و ۸۷۳ تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با ۱۳۷۴۰ واحد کاهش در ارتفاع ۲.۱۶۱.۵۷۴ و شاخص هم وزن در ارتفاع ۶۹۱.۷۷۳ واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس۴۰۲۰ میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم۷۰۶۲ هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس از طریق نمادهای فملی،فارس،فولاد،تاپیکو،کگل،کچاد،شپنا صورت گرفت و شاخص های زاگرس،انتخاب،آریا، خاور،نیان،فغدیر،حسینا بیشترین تاثیر را بر شاخص بازار فرابورس گذاشتند. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با کاهش قیمت مواجه شدند.

ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزار تومانی در ۶ مرداد ۱۴۰۳

شرکت سهامی

قیمت پایانی هر سهم

(تومان)

تعداد سهم هر سهامدار
فارس

۷۴۱

۱۱۶۸
شگویا ۱۱۹۵ ۴۹
شاوان ۱۸۰۳ ۵
دانا ۲۵۰ ۴۵
بنیرو ۲۲۶ ۳
رمپنا ۱۰۷۰ ۱۴۳
اخابر ۷۷۵ ۲۴۴
کگل ۳۳۳ ۱۰۷
حکشتی‌ ۸۹۸ ۸۰
فولاد ۴۵۸ ۲۵۲۰
فولاژ ۷۱۱ ۴۸
فخوز ۲۹۴ ۱۱۶
ساراب ۲۹۶۳ ۹
ورنا ۵۴۱ ۳
حپترو ۲۹۲۸ ۱
کچاد ۳۰۷ ۲۳۷
وپست ۳۹۱ ۱۶
مارون ۱۱۸۶۵ ۴۹
شپنا ۴۵۶ ۴۱۶
شتران ۲۵۵ ۲۶۰۰
شبندر ۸۴۸ ۹۳۰
بسویچ ۵۰۸ ۹
وبملت ۲۱۳ ۳۰۵
وبصادر ۱۵۸ ۱۴۲۷
خاور ۱۵۱ ۴۲۰
وتجارت ۱۳۸ ۱۸۲۲
فایرا ۵۹۳ ۳۲
شراز ۱۱۴۱ ۴
جم ۴۷۴۳ ۴۲
فملی ۷۰۱ ۱۸۴۰
سدشت ۴۶۱۴ ۸
بفجر ۱۲۲۳ ۳۸
وتوصا ۱۰۵ ۱۲
شبریز ۱۰۸۸ ۴۱
خساپا ۲۴۵ ۳۶
لکما ۸۵ ۲۲
بترانس ۱۸۰ ۳

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در ۶ مرداد ۱۴۰۳

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (۶ مرداد ۱۴۰۳) ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی دارندگان این سهام به ۸ میلیون و ۶۴۰ هزار و۱۸۶تومان رسید.

تعداد هرسهم برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی خود را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

نام شرکت سهامی

قیمت پایانی هر سهم

(تومان)

تعداد سهم هر سهامدار
فارس ۷۴۱ ۲۲۹۲
شگویا ۱۱۹۵ ۴۷
شاوان ۱۸۰۳ ۴
دانا ۲۵۰ ۱۶
بنیرو ۲۲۶ ۳
رمپنا ۱۰۷۰ ۱۳۷
اخابر ۷۷۵ ۲۳۹
کگل ۳۳۳ ۱۰۴
حکشتی‌ ۸۹۸ ۷۸
فولاد ۴۵۸ ۲۵۲۰
فولاژ ۷۱۱ ۷۳
فخوز ۲۹۴ ۲۹۶
ساراب ۲۹۶۳ ۳
ورنا ۵۴۱ ۳
حپترو ۲۹۲۸ ۱
کچاد ۳۰۷ ۱۸۱
وپست ۳۹۱ ۱۶
مارون ۱۱۸۶۵ ۴۷
شپنا ۴۵۶ ۱۰۰۸
شتران ۲۵۵ ۲۰۹۰
شبندر ۸۴۸ ۹۱۲
بسویچ ۵۰۸ ۹
وبملت ۲۱۳ ۲۹۹
وبصادر ۱۵۸ ۱۴۰۰
خودرو ۲۷۴ ۴۷
وتجارت ۱۳۸ ۱۷۸۸
فایرا ۵۹۳ ۳۱
شراز ۱۱۴۱ ۴
جم ۴۷۴۳ ۴۱
فملی ۷۰۱ ۱۴۷۳
سدشت ۴۶۱۴ ۸
بفجر

۱۲۲۳

۳۸
وتوصا ۱۰۵ ۱۲
شبریز ۱۰۸۸ ۱۵
خساپا ۲۴۵ ۳۹
لکما ۸۵ ۲۲
بترانس ۱۸۰ ۳

چرا سود سهام عدالت برای این گروه واریز نشد؟

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: پالایشگاه بندرعباس ۲ هزار میلیارد تومان، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۳ هزار میلیارد تومان و مپنا هم حدود ۵۵۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت را واریز نکردند.

چرا سود سهام عدالت برای این گروه واریز نشد؟

رویداد ۲۴| ولی الله جعفری، اظهار داشت: همچنان خبری از واریز سود سهام عدالت از سمت سه شرکت نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: پالایشگاه بندرعباس ۲ هزار میلیارد تومان، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۳ هزار میلیارد تومان و مپنا هم حدود ۵۵۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت را واریز نکردند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این پرسش که با این شرکت‌ها آیا برخوردی صورت خواهد گرفت؟ اظهار کرد: گزارش تخلف احتمالی برای این شرکت‌ها تهیه و به مراجع رسیدگی به تخلفات هم ارسال شده است. اما اکنون چیزی که مهم است این خواهد بود که بتوانیم با پیگیری‌های خود سود سهام عدالت را کامل وصول و الباقی سود سال ۱۴۰۱ را به حساب مشمولان واریز کنیم.سلام نو

سود سهام عدالت باقی مانده

محمود حسنلو مدیر سامانه‌های اطلاعاتی سمات گفت: حدود ۱۰ درصد از کل مبلغ سود سهام عدالت برای واریز باقی مانده است که هر زمانی که این مبلغ واریز شود تقدیم مردم می شود.

جی پلاس؛ مدیر سامانه‌های اطلاعاتی سمات با اشاره به بدعهدی ۴ شرکت در واریز سود سهام عدالت گفت: کل عددی که باید واریز شود ۵۵۰۰ میلیارد تومان است و حتما سازمان بورس تنبیهاتی برای این شرکت ها در نظر می گیرد.

محمود حسنلو گفت: چهار شرکت هنوز مبلغ واریزی که متعهد بودند را واریز نکردند و ما نیز نتوانستیم مرحله سوم را به حساب سهامداران سهام عدالت واریز کنیم. که در این زمینه پیگیری های لازم را انجام داده ایم.

وی تصریح کرد: سودی که از آن سخن می گوییم سود مرتبط به سال ۱۴۰۱ است که باید در سال ۱۴۰۲ پرداخت می شد و بیش از ۸۰ درصد نیز وصول شده است.

وی افزود: حدود ۱۰ درصد از کل مبلغ سود سهام عدالت برای واریز باقی مانده است که هر زمانی که این مبلغ واریز شود تقدیم مردم می شود.

حسنلو یادآورشد: در پایان اسفند ماه این عدد واریزی به حساب سهامداران واریز شده است که مابقی را نیز در آینده به حساب مردم وارد می شود. سود مرحله اول و دوم به حساب مردم واریز شده است و ده درصد از مرحله سوم باقی ماند.سلام نو

۵۵۰۰ میلیارد تومان سود واریز نشده است

وی گفت: کل عملکرد سال ۱۴۰۱ شامل بیش از ۸۳ درصد است در قالب مرحله یک و دوم واریز شده است. از مبلغ نیز کل ده درصد باقی مانده است و مابقی به عنوان افزایش سرمایه در نظر گرفته است.

مدیر سامانه‌های اطلاعاتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) بیان کرد: کل عددی که باید واریز شود ۵ ونیم همت است که واریز نشده است.

وی افزود: شرکت ها هشت ماه وقت قانونی برای واریز سود دارند که شرکت سپرده گذاری نیز منتظر بود که این پول را دریافت کند و به حساب مردم واریز کند ولی متاسفانه این شرکت ها پولی واریز نکردند و در این زمینه تخلف کردند. حتما سازمان بورس بر این اساس تنبیهاتی برای این شرکت ها در نظر می گیرد.

حسنلو یادآورشد: باید چهار شرکت اصلی تاریخی را اعلام کنند که این پول را واریز می کنند. در غیر از این صورت ما نمی توانیم تاریخی برای پرداخت سود اعلام کنیم

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***