مهران حیدری بنی مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به وضعیت دمای این استان در روز دوشنبه، گفت: این استان با ثبت دمای ۴۷ درجه سانتیگراد دومین استان گرم کشور است.

این شهر دومین استان گرم ایران است

به گزارش سلام نو، مهران حیدری بنی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: بیشینه دمای امروز قم (هفتم مرداد ماه) به ۴۷ درجه رسیده که بعد از شهر اهواز دومین مرکز استان گرم به شمار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان قم ادامه داد: بیشینه دمای استان قم در برخی مناطق مانند روستای جنت‌آباد بیش از ۴۸ درجه سانتیگراد است.

حیدری بنی ادامه داد: با توجه به وضعیت جوی حاکم بر قم و خیزش گرد و غبار همراه با وزش باد شدید تا نسبتاً شدید، هشدار سطح نارنجی هواشناسی که از روز گذشته در قم صادر شده، امروز نیز تداوم دارد.

وی بیان کرد: همزمان عبور موجی در تراز میانی جو موجب افزایش موقت ابر در ساعات پایانی روز و ابتدای شب می‌شود و این شرایط تا شامگاه دوشنبه به صورت متناوب ادامه خواهد داشت و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: روز سه‌شنبه با تغییر جهت جریان سطحی دمای هوا تا ۵ درجه کاهش خواهد یافت و فردا دوباره با شرقی شدن جهت باد و نفوذ توده غبار از استان‌های همجوار کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد، از روز چهارشنبه تا پایان هفته دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: فردا دوشنبه نیز آسمان قم در برخی ساعات شاهد خیزش گردوغبار و وزش باد با سرعت ۴۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

گفتنی است بخاطر گرمای شدید هوا و همچنین صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ادارت و دستگاه‌های اجرایی استان قم در روز یکشنبه هفتم مردادماه تعطیل اعلام شده است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***