امین میرزازاده با شکست برابر یکی از نوابغ کشتی فرنگی جهان از رسیدن به مرحله نیمه نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک پاریس بازماند.

شکست میرزازاده برابر غول کوبایی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مسابقات کشتی سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک امروز (دوشنبه) با رقابت‌های فرنگی‌کاران در سالن «شامپ د مارس آرنا» شهر پاریس به صورت رسمی آغاز شد. در این روز قهرمانان اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم پیکار خواهند داشت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده نماینده ایران که عنوان پنجم المپیک توکیو را در کارنامه دارد در نخستین مبارزه به مصاف آدام کون دارنده مدال نقره ۲۰۱۸ جهان از آمریکا رفت و حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست داد و به جمع هشت نفر برتر وزن ۱۳۰ کیلوگرم رسید.

میرزازاده در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف میخاییل لوپز (دارنده چهار طلای المپیک را در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ و ۵ طلا و ۳ نقره) از کوبا رفت. لوپز ۴۱ ساله در نخستین مبارزه خود با نتیجه ۷ بر صفر لی سئون چان از کره‌جنوبی را شکست داد.

در سه دقیقه نخست لوپز پوئن اخطار اول را دریافت کرد و در خاک با اجرای بارانداز ۳ بر صفر از میرزازاده پیش افتاد.

در سه دقیقه دوم میرزازاده تلاش بیشتری برای جبران نتیجه داشت و داور نیز پوئن اخطار دوم را به نماینده کشورمان داد و در ادامه نیز نماینده کشورمان نتوانست مقابل حریف قدرتمند خود کاری انجام دهد و مبارزه با همان نتیجه ۳ بر یک به پایان رسید.

میرزازاده باید منتظر باشد تا در صورت راهیابی لوپز در فینال فردا در جدول شانس مجدد به مصاف حریف خود برود. میرزازاده فردا در جدول بازنده‌ها باید به مصاف لی سئون چان از کره‌جنوبی برود تا به دیدار رده‌بندی راه یابد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***