با انجام این تست پنج ثانیه‌ای بدون هیچ تجهیزاتی می‌توانید سرطان را تشخیص دهید.

با این آزمایش ساده خانگی می توان فهمید که به سرطان مبتلا شده اید یا خیر؟

به گزارش سلام نو به نقل از دیلی میل، به گفته کارشناسان با این آزمایش ساده بدون هیچ تجهیزاتی و تنها با انگشتتان می‌توانید سرطان ریه را تشخیص دهید.

آزمایش تست الماس، ترفندی پنج ثانیه‌ای برای تشخیص چماقی شدن ناخن است؛ یک بیماری که نشانه‌ای از سرطان ریه است.

برای انجام این تست فقط لازم است ناخن‌های انگشت شست یا اشاره خود را به یکدیگر فشار دهید و ببینید آیا فاصله‌ای به شکل الماس بین آن‌ها وجود دارد یا خیر. اگر فاصله‌ای وجود نداشته باشد، می‌تواند نشانه‌ای از تجمع مایعات در اطراف ریه‌ها باشد. تجمع مایعات در اطراف ریه یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های اصلی سرطان ریه است.

دلیل دقیق چماقی شدن ناخن‌ها در اثر سرطان ریه مشخص نیست، اگرچه کارشناسان معتقدند می‌تواند به دلیل تولید بیش از حد فاکتور رشد اندوتلیال عروقی باشد؛ پروتئینی که باعث رشد رگ‌های خونی می‌شود. تولید بیش از حد این فاکتور رشد منجر به افزایش جریان خون در نواحی مانند انگشتان و همچنین تجمع مایع در سراسر بدن و التهاب می‌شود.

اعتقاد بر این است که چماقی شدن ناخن در سرطان ریه سلول غیر کوچک شایع‌تر است؛ ۳۵ درصد از بیماران مبتلا به این نوع سرطان از بیماری چماقی شدن ناخن رنج می‌برند. در همین حال، از هر ۲۰ بیمار مبتلا به سرطان سلول کوچک، فقط یک نفر بیماری چماقی شدن ناخن را تجربه می‌کند.

با این آزمایش ۵ ثانیه‌ای سرطان را تشخیص دهید!

حتی اگر پس از انجام این تست میان ناخن‌هایتان فاصله‌ای ندیدید، به طور خودکار به این معنی نیست که سرطان دارید. چماقی شدن ناخن‌ها در شرایطی مانند ابتلا به بیماری سلیاک، کولیت اولسراتیو و مشکلاتات تیروئیدی دیده شده است.

این تست اخیرا در شبکه‌های اجتماعی نیز مورد توجه قرار گرفته است. دکتر دانیل سوگای، متخصص پوست آمریکایی، گفت او این آزمایش را به همه توصیه می‌کند و به طور ویژه نگران سرطان ریه در بیماران مبتلا به چماقی شدن ناخن‌ها است.

اشلی واسالو، که در ۳۰ سالگی به سرطان ریه در مرحله چهار مبتلا شده بود، گفت که چماقی شدن ناخن یکی از اولین نشانه‌های بیماری او بود؛ اگرچه تا زمانی که در بیمارستان بستری شد از آزمایش الماس اطلاعی نداشت. آرورا لوکاس که سرطان ریه را شکست داده است با انتشار ویدیویی در فضای مجازی در مورد علائمی که هنگام تشخیص سرطان ریه در سن ۲۸ سالگی داشت، صحبت کرد. آرورا گفت زمانی که او برای سرطان تحت درمان بود، پزشکانش بارها شکل ناخن‌های او را بررسی کردند و به او گفتند که سرطان می‌تواند باعث تغییر شکل آن‌ها شده باشد.

توجه داشته باشید که تشخیص دقیق هر گونه بیماری تنها توسط پزشک و با آزمایش‌های پزشکی قابل استناد است

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***