براساس اخبار منتشر شده، قیمت مصوب نان دچار تغییراتی شده است که جزییات آن را در خبر زیر میخوانید.

افزایش قیمت نان در برخی استانها + ماجرا چیست؟

به گزارش سلام نو، قیمت نان به عنوان یکی از مواد غذایی اساسی در زندگی روزمره مردم، تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. نوسانات قیمت آرد، هزینه‌های تولید، و شرایط اقتصادی کشور از جمله عواملی هستند که می‌توانند بر قیمت نان تأثیر بگذارند. در سال‌های اخیر، تغییرات قیمت نان باعث نگرانی در میان خانواده‌ها شده و برخی از دولت‌ها اقداماتی برای کنترل و تثبیت قیمت آن انجام داده‌اند. نان به عنوان یک منبع مهم انرژی و تغذیه، در فرهنگ ایرانی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خبرهایی که از دو هفته پیش درباره گرانی نان در استان‌های مختلف مخابره می‌شد، حالا در ابعادی وسیع‌تر و مستندتر از افزایش حدود ۲۵ درصدی قیمت نان در ۱۰ استان کشور حکایت می‌کنند. درباره تهران هنوز خبر موثقی در مورد تغییر نان منتشر نشده است؛ اما خبرهای غیررسمی بر افزایش قیمت برخی از انواع نان در پایتخت دلالت دارند که البته در پیگیری‌ها، مسئولان صنف نانوان حاضر به تأیید آن نبودند.

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت هر عدد نان بربری ساده با وزن چانه ۶۰۰ گرمی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، سنگک ساده با وزن چانه ۶۵۰ گرمی ۳ هزار تومان، تافتون سنتی با وزن چانه ۲۵۰ گرمی یک‌هزار و ۲۰۰ تومان، تافتون گردان (برقی) با وزن چانه ۲۲۰ گرمی یک‌ هزار تومان، لواش و تافتون گردان ماشینی وزن چانه ۱۶۰ گرمی ۵۰۰ تومان است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***