خداداد عزیزی و هاشم بیک‌زاده بازیکنان سابق فوتبال باحضور در مسابقه‌ سرگیجه درباره سوال اینکه کدام نسل بهترین نسل فوتبال بود بحث و کل کل کردن این فیلم در فضای مجازی منتشر شد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

بحث عجیب و جنجالی خداداد عزیزی با هاشم بیک‌زاده وسط برنامه! + فیلم

به گزارش سلام نو، خداداد عزیزی متولد ۱ تیر ۱۳۵۰ در مشهد ، بازیکن سابق فوتبال است.

تحصیلکرده مقطع راهنمایی می باشد که از ۱۶ سالگی فوتبال را کنار کارگری شروع کرد و بعد از حماسه سازی در ملبورن بعنوان «غزال تیز پا» مشهور شد.

خداداد عزیزی در روستای «چشمه یخی» از توابع شهر فریمان در خراسان رضوی از پدری کشاورز و مادری خانه دار به دنیا آمد و شایعه افغانی بودن او کذب است

می گوید ما چهار برادر همراه یک خواهر هستیم که پس از فوت مادرم برای پدرم سال ۱۳۷۰ یک زن جدید گرفتیم که از همسر جدیدش هم سه پسر دارد.

در کل هفت برادر و یک خواهر هستیم و برای تشکیل یک تیم فوتبال به چهار برادر دیگر نیاز داریم.

سال ۱۳۵۵ پدرم که کشاورز دیمی بود ، گوسفند و دام هایش را فروخت و دو خانه در جنوب شهر مشهد خرید و ما راهی شهر شدیم.

یکی از خانه ها را به دلیل اینکه عمویم فوت کرده بود و پدرم سرپرستی خانواده اش را برعهده داشت به پسر عموهایم داد و یکی از خانه ها هم برای خودمان بود.

دوران کودکی من در محله کوی رضاییه مشهد گذشت ، ابتدایی و راهنمایی را آنجا گذراندم و فوتبال کوچه خیابانی که بارها درباره اش شنیده ایم را در همین محله یاد گرفتم.

وقتی ۱۰ ساله بودم با پدرم دور حرم می رفتیم و دستفروشی می کردیم ، در ۱۳ سالگی هم با بردارم تابستان ها کار بنایی می کردیم.

برادرم البته کار گچ بری با ابزار را خوب بلد بود اما برای من سختی داشت چون قدم کوتاه بود.

سال ۱۳۶۶ وقتی ۱۶ ساله بود بعد از اینکه بازی اش در یک تیم محلی دیده شد به منتخب تیم جوانان خراسان دعوت شد تا اینکه یکسال بعد به تیم ابومسلم پیوست.

خداداد از ۲۱ سالگی به تیم ملی جوانان دعوت شد تا اینکه سال ۱۳۷۵ در جام ملت های آسیا ۱۹۹۶ بعنوان بهترین بازیکن سال کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شد

ایشان سال ۱۳۷۶ به تیم پرسپولیس پیوست و بعد از ۴ بازی راهی تیم کلن آلمان شد و به مدت سه فصل در ۵۰ بازی ۱۰ گل نیز بثمر رساند.

ساعت یک بعد از ظهر روز شنبه ۸ آذر ۱۳۷۶ ایران برای رسیدن به جام جهانی ۹۸ فرانسه نیاز به مساوی با تیم قدرتمند استرالیا داشت اما تا دقیقه ۷۰ با دو گل عقب بود.

گل اول ایران دقیقه ۷۱ با هجوم خداداد عزیزی و پاس گل او به کریم باقری بثمر رساند.

چهار دقیقه بعد از گل اول اینبار با پاس گل علی دایی ، خودش در یک موقعیت تک به تک گل دوم ایران و مساوی بازی را زد تا جواد خیابانی گزارشگر بازی لقب «غزال تیزپای آسیا» را به او بدهد.

سال ۱۳۸۰ نیم فصل در النصر عربستان بازی کرد تا اینکه به ایران آمد و به مدت ۴ سال در پاس تهران بود سپس یکسال در تیم دسته اولی عقاب حضور داشت.

در نهایت سال ۱۳۸۵ خداداد عزیزی ۳۵ ساله با پیراهن راه آهن برای همیشه بازنشسته شد.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***