هادی ساعی طی مصاحبه ای گفت کیمیا علیزاده میتوانند به ایران برگردد.

بازگشت کیمیا علیزاده به ایران قطعی شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از شمانیوز، هادی ساعی طی مصاحبه ای گفت کیمیا علیزاده میتوانند به ایران برگررد. کیمیا علیزاده بعد از بازگشت و قوانین ورزشی 3سال نمیتوانند در مسابقات شرکت کنند.و همچنین تاکید کرد کیمیا علیزاده بدون هیچ خطری و امنیت کامل میتوانند به ایران بیایید.

جلوگیری از مسابقه :

کم کم دیده شد تا این که به تیم ملی رسید ولی در سال ۱۳۹۳ هنگامی که ۱۶ ساله از حضور در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون در وزن منهای ۶۲ کیلوگرم بازماند.

بر اساس قانون وی به علت نرسیدن به سن ۱۷ سالگی از بازی های آسیایی دور ماند.

شکست قهرمان المپیک :

وی در مسابقه های جهانی سال ۲۰۱۵ هنگامی که ۱۷ ساله توانست خانوم جونز قهرمان تکواندو زنان در المپیک لندن را شکست دهد و به مدال برنز این مسابقه ها در روسیه برسد.

علایق کیمیا علیزاده :

کیمیا علیزاده به خاطر موفقیت ها و کسب مقام های بین المللی از طرف وزارت علوم بدون کنکور در دانشگاه پذیرفته شد.

کیمیا علیزاده الگوی ورزشی و اخلاقی خویش را( مهرو کرمانی) معرفی می کند. غیر از تکواندو به ورزش والیبال علاقه ی زیادی دارد و می گوید عاشق کوه پیمایی هستم. در برنامه های چند روزه کوهنوردی شرکت می کنم. آرامشی که در کوه دارم را هیچ کجا ندارم. ماکارونی و کشک بادمجان غذاهای موردعلاقه ی وی هستند.

ندگی حرفه ای :

بازی های آسیایی ۲۰۱۴

کیمیا علیزاده در سن نوجوانی به نام «پدیدهٔ تکواندو» شناخته می‌شد و مربیان تیم ملی ایران هم به توانایی‌های او ایمان داشتند و مطمئن بودند که او در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ می‌درخشد و برای کشورمان مدال طلا کسب می‌کند. کیمیا هم برای این رویداد مهم آماده شده بود و با انگیزه‌ای بالا به کره جنوبی سفر کرد. اما در کمال ناباوری، به دلیل اینکه سنش به حد نصاب قانونی برای شرکت در این مسابقات نمی‌رسید، از حضور در رقابت‌ها محروم شد. فدراسیون تکواندو ایران هم برای تغییر این تصمیم تلاش زیادی کرد، اما متأسفانه این تلاش‌ها نتیجه‌ای در بر نداشت و کیمیا نتوانست در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ به میدان برود.

قهرمانی جهان ۲۰۱۵

علیزاده در مسابقات جهانی تکواندو ۲۰۱۵ مدال برنز مسابقات را در وزن ۵۷ کیلوگرم به‌دست‌آورد که در تاریخ تکواندوی بانوان ایران بی‌سابقه بود.

جایزه بزرگ جهانی ۲۰۱۵

در سال ۲۰۱۵ کیمیا علیزاده و در یکی از مراحل جایزه بزرگ جهانی تکواندو ۲۰۱۵ در مسکو توانست مدال طلا وزن ۵۷ کیلوگرم را با برتری مقابل همه رقیبان‌اش به‌دست بیاورد. وی هوانگ از چین تایپه، ریچل بوت از بریتانیا، جیوم لی از کره جنوبی، مارتینا زوبسیک از بلژیک، و جایده جونز بریتانیایی در دیدار پایانی، مغلوب علیزاده شدند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***